Vyhledávání

Peugeot SR1 odhaluje stylové trendy budoucích modelů značky

 KONCEPT PEUGEOT SR1
Peugeot spojuje emoce a perfekcionismus

Peugeot SR1 odhaluje stylové trendy budoucích modelů značky. Tento koncepční vůz je zosobněním nového světa Peugeot symbolizovaného novým lvem, který zdobí karoserii tohoto vozu.

Atletický, vyvážený, působivý, s exkluzivním interiérem a špičkovými technologiemi... tento „automobil snů“ interpretuje a dále rozvíjí téma „Roadster Grand Tourisme“.

Díky technologii HYbrid4 může mechanika Peugeotu SR1 nabídnout parametry, které jsou v souladu s jeho dynamickým vzhledem: 230 kW (313 k) s 119 g CO2/km (0 g v elektrickém režimu), 4 poháněná a natáčecí kola.... pro ideální spojení emocí a perfekcionismu.


Linie, které jsou předzvěstí budoucnosti

Elegance, stylová čistota, dynamika, osobitost, ovládaná výkonnost... všechny tyto rysy jsou u automobilu snů, Peugeotu SR1, zastoupeny v té nejvyšší možné míře.
A ještě více... estetické znaky tohoto konceptu vykreslují hlavní rysy budoucích produktů Peugeot a obnovují silnou stylovou identitu Značky.

Tento koncept ve skutečnosti nachází nové, neotřelé vyjádření – „novou řeč“.

Peugeot SR1 je vůz s ideálními a nadčasovými proporcemi, které se vracejí k nestárnoucí tradici legendárních GT : velkorysá kapota, mohutné blatníky a nízko položené těžiště vozu.
Zpracování a tvary karoserie vytváří novou harmonii: modelovaná kapota, prohloubené boky, vypracovaná záď… stylové linie procházejí až k proskleným částem, fasetové čelní sklo navazuje na křivku kapoty.
Tento celek je doplněn řadou novátorských detailů - tvar světel, vstupní otvory vzduchu, obrys vnějších zpětných zrcátek sladěných s karbonovým povrchem vozu. Současně je zvýrazněna odlišnost některých prvků (vnitřní funkce světel „full leds“, lem mřížky přední masky).
Střecha hard top zapadá do tohoto harmonického a technicky vyspělého celku. Byla použita technologie preformované plachty známá ze světa jachtingu. Splývá s karoserií a vůz působí dojmem Coupé. Model SR1 má tak stejnou vizuální sílu se střechou i bez ní.
V neposlední řadě se koncept SR1 honosí novým znakem lva na přídi. Nově navržený, ozdobně provedený a modelovaný znak dokonale podtrhuje estetický dojem, kterým působí vůz jako celek.

Koncepční vůz Peugeot SR1 připomíná sochařský monolit vytesaný z jediného kusu hmoty, ochranitelský a dynamický zároveň. Dokonale ovládá hru kontrastů: čistota a technická dokonalost, autentičnost a špičkové technologie, expresivita a střídmost…, aby se stal objektem touhy!


Moderní a exkluzivní interiér „2+1“

Rovněž interiér vozu sází na práci s kontrastem. Místo pro řízení a všechny ovládací prvky jsou plně zasvěceny maximálnímu potěšení řidiče, nicméně kabina vozu je současně navržena tak, aby byla optimálně multifunkční a všem cestujícím poskytla nové prožitky.
Ve voze mohou cestovat tři osoby: třetí sedadlo je umístěno vzadu v prostoru mezi předními sedadly. Přístup na toto místo usnadňuje mobilní středová konzola, kterou je možné posunout směrem dopředu.
V interiéru se mísí barvy a materiály, výrazné prvky „z doby minulé“ jsou kombinovány s „ultra moderními technologiemi“. Kůže s patinou, různé druhy ušlechtilého dřeva… autentické a přírodní materiály, teplé a působivé, s bohatou historií se snoubí s high tech prvky jako surový nikl nebo matný chrom.
Ve struktuře maximálně jednoduché palubní desky jsou viditelné mechanické díly, jako například sloupek řízení nebo některé vnější ovladače. Stejně tak i přístroje na analogové nebo digitální bázi předávají řidiči každou informaci v nové kvalitě, například údaje o okamžité spotřebě a dojezdu vozu, které jsou zobrazeny v podobě dvou krystalických měrek umístěných před očima řidiče.
Další technologickou inovací jsou exkluzivní náramkové hodinky vytvořené ve spolupráci s firmou Bell&Ross®. Jsou vyfrézovány z masivního hliníku a na vyhrazeném místě dokonale zakomponovány do palubní desky.

Designu, tvaru a výrobě každého dílu a každého detailu byla věnována maximální pozornost, aby bylo dosaženo bezprecedentně dokonalé kvality a vytříbenosti.


Technologie ve službách mobility

Koncept SR1 je stylový i z pohledu technických charakteristik. Jeho základem je technologie HYbrid4, kterou bude od roku 2011 sériově vybaven i model 3008. U konceptu SR1 jsou přední kola poháněna benzinovým motorem 1.6 THP o výkonu 160 kW (218 k), zadní kola pak elektrickým motorem o výkonu 70 kW (95 k). V režimu elektrického pohonu zadních kol dosahuje vůz nulových emisí (režim ZEV - Zero Emission du Véhicule), spotřeba v kombinovaném cyklu nepřesahuje 4,9 l/100 km a emise CO2 jsou 119 g/km.
Pokud oba motory pracují současně, dokáže SR1 vyvinout maximální výkon 230 kW (313 k) a bonusem je pohon všech čtyř kol. Ve spojení s technologií HYbrid4, která se objeví u různých modelů řady, koncept SR1 potvrzuje, že je možné harmonicky spojit vrcholné jízdní potěšení s ohleduplností k životnímu prostředí.

Dynamická účinnost vozu je zajištěna pevnou odlehčenou strukturou, která se skládá ze samonosného skeletu s trubkovitým podvozkem, na němž jsou upevněny mechanické části a jízdní nápravy.
Podvozkové části využívají to nejlepší ze současných technologií, aby výsledný jízdní projev byl hodný tohoto výjimečného konceptu: vpředu i vzadu dvojité trojúhelníkové zavěšení kol s odděleným čepem. Větší přesnosti řízení dosahuje SR1 další inovací – 4 natáčecími koly. Míra natočení zadních kol se odvíjí od rychlosti vozu – poháněná táhla umístěná v úrovni zadního trojúhelníkového závěsu dodávají vozu jedinečnou obratnost ve všech situacích.


Koncepční vůz Peugeot SR1 bude veřejnosti představen na příštím autosalonu v Ženevě v březnu 2010.


leden 2010

PR

 


PEUGEOT Concept CarSR1

ENGINES
"1.6 litre THP
(front)" Cubic Capacity (cm3) 1598
Maximum power 160 kW (218 bhp)
Maximum torque 280 Nm; 300 Nm with overboost
"ELECTRIC
(rear)" Type Synchronous with permanent magnets
Continuous power / Maximum (peak) 40 kW (54 bhp) / 70 kW (95 bhp)
Continuous torque / Maximum torque (peak) 102 Nm / 178 Nm
THP + electric Maximum power 230 kW (313 bhp)
TYRES
Type Michelin
Dimensions 255 40 R20
TRANSMISSION
Electronically-controlled 6-speed manual gearbox
PERFORMANCE (driver only)
Acceleration: 0 to 1000 m (s) 23,2
0 to 100 kph / 0 to 62 mph (s) 4,7
In-gear acceleration:
80 to 120 kph in auto position (s) 3,0

Maximum speed kph (mph) 250 (155)

FUEL CONSUMPTION
Fuel tank (litres) 50
Combined fuel consumption (litres/100 km (MPG) 4.9 (57.6)
CO2 (g/km) 119
"ZEV
Zero Emission Vehicle" Fuel consumption (litres/100 km) 0
CO2 (g/km) 0
Maximum range at stable speed 12.5 km
DIMENSIONS (mm)
Overall length 4423
Overall body width 1917
Kerb height - with full tanks 1246
Wheelbase 2595
Front / rear overhang 872 / 956
Front / rear track 1648 / 1648

KERB WEIGHT with full tanks (kg)
1525
Cx / SCx
0,27 / 0,55

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu