Vyhledávání

Pevné postavení a reaktivita značky Peugeot v roce 2008

Pevné postavení a reaktivita značky Peugeot v roce 2008

1 904 000/ prodaných vozů a montážních celků

Významná fakta:

- Evropa (18 států):
o Stabilita podílu na evropském trhu (18 států) osobních a užitkových vozů: 7,3 %;
o Dobré obchodní výsledky nové řady užitkových vozů na evropském trhu (18 států) s nárůstem podílu o 0,7 procentního bodu na 9,4 %;
o Znatelný nárůst podílu v Německu (+ 0,1 procentního bodu) a Španělsku (+ 0,8 procentního bodu);
o Upevnění a nárůst odbytu soukromým a firemním zákazníkům.
- Mimo Evropu:
o Nárůst prodejů (+ 83,4 %) a tržního podílu (+ 0,7 procentního bodu) v Rusku;
o Stabilita tržních podílů v zemích Střední a Východní Evropy;
o Nárůst počtu registrovaných vozů v zemích Mercosuru o 4,2 %,
o Snížení prodejních objemů v Číně,
o Nárůst prodejů montážních dílů na 291 000 kusů (+ 60,8 %) a tržního podílu v Iránu (+ 1 procentní bod).
- Produkty:
o Uvedení modelů Nový Partner, Bipper, 308 SW a facelift 407;
o Uvedení nové karosářské varianty 207 v Číně a v Latinské Americe;
o Dobré prodejní výsledky modelu 308, díky kterým Peugeot v evropském segmentu M1 posiluje o 0,3 procentního bodu;
o Vedoucí postavení modelu 207 v Evropě (18 států), kde počet registrovaných vozů dosáhl 414 000 kusů (3. na trhu a 1. v segmentu B). Peugeot – evropský ekologický leader s podílem 15,4 % na trhu vozů emitujících méně než 120 g CO2.
Pevné postavení značky Peugeot ve velmi náročném ekonomickém prostředí
Navzdory rychle se zhoršujícímu ekonomickému prostředí, zejména ve druhé polovině roku 2008, dokázal Peugeot celosvětově realizovat 1 904 000 prodejů, což představuje vzhledem k roku 2007 lehký pokles o 3,2 %.

Prodej montovaných vozidel dosáhl 1 613 000 kusů oproti 1 786 000 v předcházejících dvanácti měsících, což znamená pokles o 9,7 %. Tento pokles je připisovaný mimořádně silnému dopadu krize na automobilový průmysl v posledním čtvrtletí roku.

Prodeje montážních dílů dosáhly 291 000 kusů a oproti roku 2007 (181 000) tak značka Peugeot zaznamenala navýšení o 60,8 %.

Peugeot na západoevropských trzích
V kontextu klesajícího evropského trhu prokázal Peugeot v zemích Západní Evropy schopnost udržet si pevnou pozici, a to i přes skutečnost, že některá jeho hlavní odbytiště byla poklesem velmi citelně postižena.

Na západoevropském automobilovém trhu prodal Peugeot celkem 1 084 000 vozidel. V tržním prostředí, kde se průměrný pokles zrychlil natolik, že ve čtvrtém čtvrtletí dosáhl téměř -20,7 %, představuje tento obchodní výsledek v porovnání s 1 224 000 prodeji v roce 2007 snížení o 11,4 %.

I v této situaci Peugeot nicméně dostál svému cíli - udržet podíl na trhu na úrovni roku 2007, tedy na 7,3 %. V posledním trimestru roku 2008 tržní podíl Peugeotu dokonce posílil o 0,1 procentního bodu.

Podrobnější informace o trzích, které přispěly k udržení celkové pozice značky Peugeot:

Ve Francii je podíl prodejů osobních a lehkých užitkových vozů Peugeot na úrovni roku 2007: stabilních 17 %, počet registrovaných vozidel se snížil o 1 %. Dvojice 206+207 figuruje na prvním místě v žebříčku nejprodávanějších vozů. Model 308 v prvním kompletním prodejním roce získal 4 % trhu a je nejprodávanějším hatchbackem ve své třídě. Obnovená řada užitkových vozů přinesla Peugeotu navýšení prodejních objemů o 1,5 % a umožnila mu dosáhnout tržního podílu 17,9 % (+ 0,3 procentního bodu).

V Německu se podíl Peugeotu zvýšil z 3 % na 3,1 %, což představuje nárůst objemu registrovaných vozů celkem o 3 000 vozů.

Ve Španělsku, na trhu s výrazným poklesem, Peugeot rovněž zlepšil o 0,8 procentního bodu svou pozici a jeho tržní podíl je 9,3 %.

Nárůst mimo Západní Evropu
Navzdory napjaté situaci na trzích mimo Západní Evropu zaznamenaly mezinárodní prodeje značky Peugeot v porovnání s rokem 2007 nárůst o 13 % a na celkových prodejích značky Peugeot se v současnosti podílejí 39,8 %.

Peugeot prodal v této oblasti 757 000 vozidel, z toho 466 000 montovaných vozů a 291 000 montážních celků, ty představují vzhledem k objemu realizovaném roce 2007 nárůst celých 60,8 %.

Rok 2008 i nadále potvrdil posilování pozice filiálky v Rusku, jejíž prodeje se zvýšily o 83,4 % a dosáhly 48 000 vozů.

V Latinské Americe byl rok 2008 ve znamení poklesu prodejů (166 400 oproti 181 200 v roce 2007). Současně se ale zvýšil počet registrovaných vozů Peugeot na trhu v Brazílii (o 5,1 %) a v Argentině (o 2,9 %).
Rok 2008 byl také rokem uvedení modelové řady 207. Tří a pětidveřová verze, SW a sedan dnes představují kompletní nabídku značky v tomto velmi dynamickém segmentu.

V Číně byl rok 2008 přechodným obdobím s uvedením dvou novinek: 307 sedan a 207 sedan. V této souvislosti a vzhledem k „cenové válce“, do které se značka Peugeot nezapojila, bylo realizováno celkem 77 000 prodejů oproti 93 000 v roce 2007.

Pokračující nárůst prodejů lehkých užitkových vozidel
S kompletně obnovenou řadou lehkých užitkových vozů, která zahrnuje celkem 5 modelů a je schopna pokrýt požadavky širokého spektra zákazníků, Peugeot dosáhl zvýšení prodejů užitkových vozů o 3,8 % na celkových 269 000 kusů oproti 259 000 v roce 2007.

Modelu Bipper, oceněného titulem „Van of the year“ v Evropě, se od jeho uvedení na trh v únoru 2008 prodalo celkem 25 000 vozů.
Další novinka Nový Partner pokračuje od svého obchodního uvedení v květnu loňského roku v nárůstu prodejů až na konečných 58 000 vozů.

Osobní vozy
Model 107 plně využil svých předností: atraktivní cenové pozice, nákladů na provoz a nízkých emisí CO2, a jeho prodeje s nárůstem 2 % dosáhly 106 000 vozů.

Model 206 udržuje se 291 000 vozy své prodeje stále na vysoké úrovni.

Model 207 si se 468 000 prodanými vozy zachoval své vedoucí postavení, zejména v Evropě. Třetí nejprodávanější vůz na evropském trhu má v segmentu B stále pevnou pozici leadera. Verze 207 CC, obhájila první místo na evropském trhu v kategorii coupé-cabriolet.

Díky bohaté modelové řadě rozšířené o verzi SW, nízké úrovni emisí CO2 a hospodárnosti na té nejlepší úrovni dosáhly prodeje modelu 308 v roce 2008 celkem 289 000 vozů a podíl značky Peugeot v segmentu M1 na evropském trhu se tak posílil o 0,3 procentního bodu.

Nový model 407, uvedený v létě loňského roku, si v silně konkurenčním prostředí s kompletně obnovenou nabídkou připsal 82 000 prodejů.

Modelová řada přizpůsobená ekonomickým a ekologickým požadavkům
V roce 2008 Peugeot upevnil svou pozici v segmentu vozů produkujících méně než 120 g CO2/km. Jeho tržní podíl je 15,4 %, což představuje téměř 300 000 prodaných vozidel (v období ke konci listopadu). Tento podíl je v porovnání s celkovým podílem značky Peugeot na evropském trhu (18 států) téměř dvojnásobný.

Model 207 je toho dokladem a v uvedené kategorii obsadil se svými prodeji a podílem 7,5 % suverénně první místo.

Rozšíření nabídky náhradních dílů s řadou Eurorepar
Od října je Peugeot distributorem náhradních dílů řady Eurorepar. Jedná se o sortiment náhradních dílů, který z 80 % pokryje potřebu údržby a oprav vozů všech značek starších pěti let, které jezdí v Evropě.

Nabídka uvedená na trh v říjnu zahrnuje téměř 5 350 referencí rozdělených do 26 skupin. V roce 2009 bude rozšířena o dalších 11 skupin s cílem dosáhnout 15 000 referencí v roce 2011.

Perspektivy roku 2009
V nejistém ekonomickém prostředí bude značka Peugeot usilovat o opětovné dosažení růstu orientací na tyto klíčové oblasti: produktové novinky zaměřené na střední kategorii trhu, nabídka vozů s nízkou spotřebou a emisemi CO2, plné využití potenciálu řady lehkých užitkových vozů a pokračování úspěšného mezinárodního rozvoje.

Produktové novinky
První novinkou roku 2009 bude model 308 CC, který naváže na svého předchůdce 307 CC a zhodnotí know-how Peugeotu v segmentu vozů typu coupé-cabriolet, kterých značka prodala již více než 650 000 exemplářů. Modelová řada 308 se tak dočká další, již třetí verze karoserie.
U dalších dvou novinek se v případě Peugeotu jedná o „průkopnické“ vozy v segmentech trhu, kde se značka doposud nevyskytovala.

Na jaře bude první takovou novinkou sériový vůz 3008, jehož podobu naznačil koncept Prologue, představený na posledním pařížském autosalonu. Na podzim pak nabídku značky doplní další nový model - kompaktní vůz typu MPV.

Vozy s nízkou spotřebou a emisemi CO2
Peugeot se bude opírat i o zbývající část své modelové řady - produkty, které splňují stále přísnější ekologické požadavky. Jak bylo oznámeno na pařížském autosalonu, nový Peugeot 407 bude nabízen ve verzi s nízkými emisemi škodlivin. Hodnotu 130 g CO2 ocení zejména firemní zákazníci.

Užitková modelová řada
V neposlední řadě bude značka spoléhat na potenciál řady lehkých užitkových vozů a prodejní objemy nově uvedených modelů Bipper a Nový Partner.

Pokračující mezinárodní rozvoj
V roce 2009 by se měl plně projevit přínos novinek uvedených v průběhu roku 2008 a například nové verze 207 by se měly stát podnětem pro nárůst prodejů značky Peugeot v oblasti Mercosur a v Číně.


Peugeot v Západní Evropě (18 států)
Registrované osobní a užitkové vozy


Silné zhoršení ekonomického prostředí
Po mírném snížení prodejů v prvním pololetí roku 2008 (- 2,8 %) způsobeném zvraty na španělském a italském trhu, zažil západoevropský trh osobních a lehkých užitkových vozů ve druhém pololetí prudký pokles (- 15,7 % za období), který se v posledním čtvrtletí ještě urychlil (- 20,7 %).

Celkem bylo v předešlém roce přihlášeno 15 396 000 vozů (- 8,8 %), z toho 13 557 000 osobních (- 8,4 %) a 1 839 000 užitkových ( - 11,6 %).

Klesající tendence, která svou razancí a rozsahem nemá obdoby, umocněná finanční a ekonomickou krizí, se z hlavních evropských trhů týká zejména Španělska, ale také Velké Británie a Itálie. Automobilový trh v Německu, Francii, Belgii a Nizozemí si i přes tíživou situaci udržel svou úroveň trhu blížící se roku 2007.

Stabilizovaný tržní podíl značky Peugeot
V tomto mimořádně nepříznivém tržním prostředí vykazuje Peugeot v roce 2008 celkem 1 125 700 registrovaných osobních a užitkových vozů (- 8,2 %): osobních vozy 952 300 (- 8,9 %) a užitkové 173 400 (- 4,2 %), což odpovídá stabilizovanému tržnímu podílu 7,3 %.

Podíl značky Peugeot na západoevropském trhu osobních vozů v roce 2008 je 7 %, tedy téměř stejný jako v roce 2007 (7,1 %).

Při pohledu na prodejní mix hlavních modelů značky je patrné, že bohatá nabídka v segmentu B, kde se model 207 (392 800 přihlášených osobních vozů, 3. nejprodávanější vůz v Evropě, podíl na trhu 2,9 %) po celý rok držel na první pozici, částečně kompenzovala nižší prodeje modelu 407. Ten byl v průběhu léta modernizován, nicméně je nucen čelit velmi silné a kompletně obnovené konkurenční nabídce. Model 308 zvýšil v roce 2008 s uvedením verze SW své prodeje a ještě před uvedením nové siluety CC na začátku roku 2009 dosáhl 225 800 registrovaných vozidel (podíl na trhu 1,7 %).

Po uvedení modelu Bipper a Nový Partner v roce 2008 se může na trhu lehkých užitkových vozů Peugeot opřít o nejmodernější a nejbohatší užitkovou řadu v celé své historii. S celkem pěti různými modely dosáhla značka výrazného nárůstu tržního podílu (9,4 % oproti 8,7 % v roce 2007).

Francie: upevnění pozice na trhu
Trh užitkových vozů ve Francii je téměř stabilní s mírným poklesem 0,7 % podpořeným vládním plánem na oživení. Peugeot vykázal 343 900 přihlášených vozů (- 1,6 % v porovnání s rokem 2007), které odpovídají tržnímu podílu 16,8 % (- 0,1 procentního bodu). V mimořádně vyostřeném konkurenčním prostředí se Peugeot zaměřil na prodeje soukromým zákazníkům, které dnes představují 17,1 % (+ 0,4 procentního bodu), a společnostem.

Na trhu užitkových vozů, který má negativní trend - 0,3 %, Peugeot dosáhl vzhledem k předešlému roku zvýšení prodejních objemů (+ 1,5 %) a tržního podílu (+ 0,3 procentního bodu). Přihlášeno bylo celkem 82 300 vozidel (oproti 81 050 v roce 2007), čemuž odpovídá tržní podíl 17,9 %.

Celkem 426 200 registrovaných osobních a užitkových vozů, tedy pouze mírný pokles oproti výsledkům roku 2007 o 1 % (430 400), znamená pro Peugeot udržení tržního podílu na 17 %, tedy na stejné úrovni jako v roce 2007.

Tato stabilita je z velké části dílem dobrých obchodních výsledků modelů 107, 206 + 207 – vedoucího tandemu na francouzském trhu, u nichž se prodejní objemy zvýšily o 27,7 % a 1,4 %, a samozřejmě modelu 308, jehož tržní podíl za první kompletní prodejní rok je 4 %.

S 85 000 přihlášenými vozy si Peugeot 308 mimochodem upevnil svou vedoucí pozici mezi hatchbacky segmentu M1.

Díky kompletně obnovené modelové řadě užitkových vozů Peugeot zvýšil svůj prodejní objem o 1,5 % a podíl o 0,3 procentního bodu (17,9 %). Na zvýšení se podílí hlavně Nový Partner, jehož prodeje se zvýšily o 4,8 %.

Evropa mimo Francii
Trh osobních a užitkových vozů v Německu byl až do července 2008 v mírném nárůstu. V srpnu však došlo ke zvratu a ke konci roku automobilový trh zaznamenal pokles o 2 % a celkem 3 320 000 registrovaných vozů.
Až do konce července se Peugeot řadil mezi tři nespecializované automobilové značky, které na německém trhu vykazovaly největší nárůst prodejů. Rok 2008 Peugeot končí se 103 500 přihlášenými vozy (+ 3 000 v porovnání s rokem 2007) a tržním podílem 3,1 %, který posiluje o 0,1 procentního bodu.

Na německém trhu osobních vozů dosahuje Peugeot podílu 3,1 %. Zastoupení v segmentu prodejů soukromým zákazníkům (4,4 %) se ve srovnání s uplynulým rokem zvyšuje. Model 207, druhý nejprodávanější dovážený vůz, si udržuje své dobré obchodní výsledky, o které se velkou měrou zasazuje verze CC, nejprodávanější model v segmentu coupé-cabriolet. Peugeot 308 vykazuje slibný nárůst prodejů.

Celkem 8 800 přihlášených lehkých užitkových vozů (+ 22 %) na relativně stabilním německém trhu LUV představuje pro Peugeot zvýšení tržního podílu na 3,8 %
(3,2 % v roce 2007).

Automobilový trh osobních i užitkových vozů ve Španělsku zažíval v průběhu celého roku 2008 prudký pokles, který ještě zesílil ve druhém pololetí a s ještě výraznějším dopadem na trh užitkových vozů. Celková roční bilance trhu je - 29,8 % a 1 328 000 přihlášených vozů. Pokles prodejů filiálky Peugeot Španělsko je nicméně nižší než pokles celkového trhu (-23 %, a 123 900 vozů) a tržní podíl značky se tak zvyšuje o 0,8 procentního bodu na 9,3 %.

Se 102 900 přihlášenými vozy se na trhu osobních vozů Peugeot prosadil na druhou pozici (5. v roce 2007) a jeho tržní podíl je 8,9 % (8,1 % 2007).
Díky podnětné fiskální politice se na španělském trhu významně zvýšil podíl vozů s nízkými emisemi CO2 (<= 120 g/km): + 30 %. Se svou nabídkou ekologicky šetrných modelů reprezentuje Peugeot v tomto segmentu 16 % prodejů.
Model 207, leader segmentu B ve Španělsku, obsadil také 1. místo v prodejích na trhu osobních vozů a model 308 se dokázal i s nekompletní modelovou řadou umístit na 4. místě.

Na trhu užitkových vozů, který je celkovým propadem dotčen ještě výrazněji (- 39,6 %), dokázal Peugeot Španělsko realizovat celkem 21 000 prodejů a jeho podíl 12,6 % je oproti loňskému roku významně vyšší (10,9 % v roce 2007).

Pokles trhu ve Velké Británii se po mírnějším prvním pololetí od srpna zrychlil. Poptávka po osobních a užitkových vozech je na ústupu o 11,7 %, což představuje 2 431 000 přihlášených vozů v rámci automobilového trhu.
S 134 700 prodanými osobními a užitkovými vozy (- 17,2 %) byl tržní podíl Peugeotu v loňském roce 5,5 % (5,9 % v 2007) a i nadále si v žebříčku značek udržel 4. místo. Britský trh zůstává pro značku druhým nejvýznamnější v Evropě.

Na trhu osobních vozů obhájil Peugeot 4. pozici (119 000 prodaných vozů) a jeho tržní podíl je 5,6 % (6,1 % v roce 2007). Model 207 (4. místo na trhu a 3. místo v segmentu B) se stále velmi žádanou verzí CC zůstává ve Velké Británii pro značku Peugeot i nadále bestsellerem. Model 308 s ještě nekompletní řadou prozatím získal ve své kategorii skromný díl. Dalším významnějším zástupcem je model 107.

S 15 900 prodanými užitkovými vozy stabilizoval Peugeot ve Velké Británii na klesajícím trhu (- 14 %) svou pozici a zlepšil vzhledem k tržnímu trendu svůj podíl na 5,3 % oproti 4,8 % v roce 2007.

V Itálii trh osobních a užitkových vozů oslaboval již v prvních třech čtvrtletích a další propad pak následoval ve čtvrtém čtvrtletí. Na konci roku byl výsledný pokles 12,7 % (2 388 000 přihlášených vozů).
Peugeot prodal celkem 106 200 vozů (o 15,7 % méně než v roce 2007) a jeho tržní podíl je 4,4 % (4,6 % v roce 2007).

Na trhu osobních vozů, kde dochází k relativnímu snížení poptávky po dieselových verzích ve prospěch LPG. Peugeot realizoval 92 700 prodejů a jeho podíl na trhu je 4,3 %. Model 308 těžil v průběhu roku z rozšíření modelové řady o verzi SW.
Uvedení motorizace LPG podpořilo prodeje modelu 207.

V rámci klesajícího trhu užitkových vozů navyšuje Peugeot Itálie své prodeje (11 900) a posiluje svůj podíl z 4,6 % na 5,2 %.

V Belgii a Lucembursku se celkové prodeje osobních a užitkových vozů v porovnání s rokem 2007 mírně zvýšily (+2 %) a dosáhly 657 000 prodaných vozů. V tomto kontextu přísluší Peugeotu se 66 700 prodanými vozy tržní podíl 10,2 %. Peugeot 207 se v roce 2008 stává leaderem na trhu osobních vozů.

V Nizozemí je poptávka na trhu osobních a užitkových vozů v porovnání s rokem 2007 stabilizovaná, Peugeot v tomto kontextu zaznamenává mírné zvýšení prodejů (+ 1,9 %) i tržního podílu (+ 0,15 procentního bodu) na 8,1 %. Prodeje užitkových vozů Peugeot se zvýšily o 12,4 %.
V Portugalsku celkový trh oslabil o více než 3 %. Prodeje značky, negativně ovlivněné finančními změnami a poměrem prodejů leasingovým společnostem a fleetovým zákazníkům, se snížily o 9,7 % a předurčily Peugeotu podíl na trhu ve výši 8,3 % (8,9 % v roce 2007). Peugeot si i v roce 2008 udržel 3. pozici na trhu a významně posílil své prodeje soukromým zákazníkům (+ 30 %).

Na stabilním trhu ve Švýcarsku Peugeot lehce snížil své prodeje (15 500 vozů oproti 15 900 v roce 2007) a tržní podíl je na 5 % (5,2 % v roce 2007). Modelová řada užitkových vozů zaznamenala vynikající nárůst prodejních objemů o 49 % a posílila tržní podíl o 2 procentní body.

V Rakousku na mírně oslabeném trhu dosahuje Peugeot podílu 4,9 % (+ 0,15 procentního bodu).

V Dánsku si i nadále Peugeot udržel vedoucí pozici na trhu osobních a užitkových vozů a prodal celkem 19 200 vozidel s podílem 10,6 %. Celkový trh zaznamenal pokles o 12,8 %.

Ve Švédsku celkový trh klesl o 16,4 % a značka Peugeot v porovnání s rokem 2007 zlepšila svůj tržní podíl o 0,10 procentního bodu na konečných 5,9 %.

V Norsku automobilový trh klesá o 18,8 %. V tomto prostředí se prodejní objemy Peugeotu snižují o 15 %, což značce umožňuje posílit tržní podíl o 0,34 procentního bodu na 6 %.

Ve Finsku si značka zachovává svůj tržní podíl na úrovni 4,1 % a celkový trh zde roste o 8 %.

Automobilový trh v Řecku poklesl o 5,3 % a tržní podíl Peugeotu je zde 3,6 %, tedy o 0,6 procentního bodu nižší než v roce 2007.

Na velmi konkurenčním a současně silně oslabujícím trhu (- 21%) v Irsku ztrácí značka pouhých 0,3 procentního bodu a její tržní podíl zůstává 3,6 %.

Peugeot ve Střední a Východní Evropě

Ve Střední Evropě (Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Česká republika, Slovensko a Slovinsko) skončil rok 2008 s mírným nárůstem celkového automobilového trhu (+ 3 %) a 1 016 000 prodanými vozy, a to i přes propad ve čtvrtém čtvrtletí (- 10 %). Nicméně mezi trhy v jednotlivých zemích existují výrazné disproporce.

Ve Střední a Východní Evropě jako celku prodeje Peugeotu klesly o 3,9 %, přičemž trh v této zóně oslabil o 1,8 %. Tržní podíl značky je téměř stabilizovaný: 4,1 % v roce 2008 oproti 4,2 % v 2007.

Po několika letech nárůstu udržel Peugeot v roce 2008 s 62 650 registrovanými osobními a užitkovými vozy tržní podíl na stejné úrovni jako v roce 2007 (6,2 %). Za zmínku stojí tříletý nepřetržitý silný nárůst prodejů užitkových vozů (+ 30 % objemu), které v roce 2008 dosahují podílu 10,5 % (7,8 % v roce 2006).

V dynamické tržním prostředí v Polsku (+ 7 %) Peugeot i přes silné otřesy upevňuje svou pozici a jeho podíl v druhém pololetí dosahuje 6,3 %, což znamená oproti 1. pololetí citelné navýšení (5,9 %).

Automobilový trh v Maďarsku zažívá již čtvrtý rok v řadě pokles o 10 %. Značka nicméně pokračuje ve svém rozvoji a zvyšuje svůj podíl na trhu o 0,5 procentního bodu na 5,4 %.

V České republice využívá Peugeot nárůstu automobilového trhu o 5 % a proporcionálně zvyšuje své prodeje na 10 000 prodaných vozů. Tržní podíl je 5 %.

Rovněž na Slovensku Peugeot kopíruje dynamiku rostoucího trhu a jeho podíl je zde 7,3 %.

Na dvou posledně jmenovaných trzích umožňuje homologace některých osobních verzí v kategorii « N1 » (transformace osobních vozů na užitkové, například 207 a 308) lépe uspokojit potřeby této poptávky této části trhu, která představuje 25 % celkového automobilového trhu.

Ve Slovinsku Peugeot zvyšuje své prodeje na 6 100 vozů a s tržním podílem 7,8 % potvrzuje 5. místo na trhu. Nelze opomenout vynikající prodejní výsledky užitkových vozů, jejichž tržní podíl se zvýšil o téměř 4 procentní body a objemy vzrostly o 45 %. Peugeot se díky tomuto úspěchu vyšvihl na užitkovém trhu na druhé místo.

V Chorvatsku si Peugeot udržel 4. pozici na trhu, jeho prodeje vzhledem k roku 2007 lehce poklesly na 6 600 vozů, automobilový trh se oproti tomu mírně zvýšil o 5 %. Mezi osobními vozy zaujímá dvojice 206/207 s tržním podílem 12,4 % v segmentu B2 první místo a model 308 se v průběhu prvního kompletního prodejního roku přiblížil svými prodeji vedoucím modelům v segmentu a jeho tržní podíl dosáhl téměř 5 %.

Východní Evropa
V Rumunsku, na trhu silně postiženém ekonomickou krizí (- 40 % v posledním čtvrtletí) a s poptávkou orientovanou téměř výhradně na vozy s nízkou cenou, Peugeot odolává s tržním podílem 4,1 %.

Trh v Bulharsku v posledním čtvrtletí rovněž výrazně oslabil, tržní podíl Peugeotu zde činí 7,6 %.

Navzdory 17% propadu automobilového trhu v Turecku (- 53,3 % v posledním čtvrtletí) značka zvyšuje v porovnání s rokem 2007 své prodeje o 9,1 % a vykazuje 22 700 přihlášených vozů. Podíl Peugeotu se tak zlepšuje z 3,5 % v roce 2007 na 4,6 %. Za tento úspěch značka vděčí zejména prodejům užitkových vozů a modelům Bipper a Nový Partner uvedeným v roce 2008. Peugeot je na tureckém trhu značka s největším nárůstem prodejních objemů i podílu.

Peugeot mimo Evropu

I přes napjatou ekonomickou situaci došlo v roce 2008 mimo Evropu k růstu objemu prodejů: v porovnání s rokem 2007 o 13%.

Peugeot prodal v této oblasti 757 000 vozů - 466 000 montovaných vozů a 291 000 montážních celků, u kterých došlo v porovnání s rokem 2007 k nárůstu o 60,8%.

Za rok 2008 je třeba zdůraznit růst významu filiálky Peugeot v Rusku a dobré výsledky prodejů montážních dílů v Iránu.

Zdvojnásobení registrovaných vozů v Rusku

Na trhu s růstem 14,5% dosáhl Peugeot s 47 900 přihlášenými vozy nárůstu o 92%. Oproti roku 2007 vzrostl podíl na trhu (1,6%) o 0,7 procentního bodu.

Prodeje jsou podporovány mimo jiné dobrými výkony nabídky značky Peugeot v segmentu B. Trojice modelů 107, 206, 207 reprezentuje 45% prodejů značky, což představuje celkem 21 600 vozů. Segment M1 reprezentuje s 18 200 vozy 38% prodejního mixu. Pro Peugeot 308 bylo Rusko v roce 2008 čtvrtým nejvýznamnějším trhem.

Uvedení modelu 207 Compact na trhu v Latinské Americe

V Latinské Americe byl rok 2008 a zejména jeho konec ve znamení uvedení vozu 207 Compact ve verzích: 3-dveřová, 5-dveřová, SW a sedan.

V zemích Mercosuru (Argentina a Brazílie), na trzích, které na konci roku zaznamenaly silný pokles, dosáhl Peugeot nárůstu přihlášených vozů ze 137 700 (rok 2007) na 143 000 vozů. Tržní podíl v této oblasti dosáhl 4,4%.

Uvedení na trh řady 207 Compact umožnilo značce udržet svůj tržní podíl i v kontextu ekonomické krize.

V Argentině vzrostly prodeje filiálky o 2,9% a dosáhly 60 000 kusů. Tržní podíl značky Peugeot je zde 10,4%.

S 82 700 prodanými vozy zvýšil Peugeot do Brasil v Brazílii prodeje v porovnání s rokem 2007 o 5 %. Tento úspěch je především spojen s úspěchem vozu 207 sedan, jenž byl uveden na trh v posledním čtvrtletí.

Na ostatních trzích Latinské Ameriky prodala v roce 2008 značka Peugeot více jak 26 500 vozů. Je třeba také zmínit, že vůz Expert byl v Chile zvolen Vehículo Comercial Año 2008 (Užitkový vůz roku 2008).

Uvedení nových vozů v Číně
V kontextu „cenové války“ v Číně, do které se značka Peugeot nezapojila, bylo v roce 2008 zaregistrováno celkem 77 000 vozů Peugeot. Během tohoto roku také došlo k překročení hranice 300 000 zákazníků, a to pouhých 48 měsíců po založení joint venture Dongfeng Peugeot.

Peugeot uvedl na čínský trh v roce 2008 dva nové lokálně vyráběné modely, které doplnily modelovou řadu Dongfeng Peugeot. Verze 307 sedan byla uvedena na trh v únoru 2008 a verze 207 sedan pak 1. prosince 2008. Od září také Peugeot dováží do Číny vůz 207 CC, který získal cenu „Importovaný sportovní vůz roku“.

Střední Východ, Afrika a Asie
V Iránu fakturoval Peugeot 284 000 montážních celků, což oproti roku 2007 představuje nárůst o 64 %. Tento objem tvoří 75 300 vozů Peugeot 206 a 208 700 vozů Peugeot 405. Je třeba poznamenat, že úroveň prodejů byla v roce 2007 abnormálně nízká. Penetrace značky Peugeot na íránský trh se zvýšila o 1 procentní bod a dosáhla 21%.

Poprvé bylo kromě montážních dílů exportováno i 1 000 vozů Peugeot 407. Jeho uvedení na trh by mělo značce Peugeot umožnit doplnit produktovou nabídku, doposud tvořenou výhradně vozy lokální produkce, verzí Premium, zaměřenou na inovativní prvky s vyšší technologickou úrovní.

V zemích Maghrebu dosáhly fakturace s 43 000 vozy významného růstu o 8 %. V Maroku se zvedly prodeje o 10 %. V Alžírsku dosáhly prodeje 23 000 kusů s nárůstem o 11,5 %. Tržní podíl značky Peugeot je zde 9 %. Vůz 308 zaznamenal na tomto trhu velký úspěch - v tomto roce se prodalo celkem 3 500 kusů. V Tunisu zůstává značka Peugeot na 3. místě s tržním podílem více než 13%.

Na rostoucích trzích v Západní a Centrální Africe pokračoval Peugeot ve své obchodní ofenzívě s uvedením vozů 308 a 206 sedan.

V Nigérii umožnil rok 2008 společnosti Peugeot Automobile Nigéria Limited, výhradnímu importérovi vozů Peugeot od roku 2007, provést reorganizaci distribuční sítě a připravit spuštění průmyslové výroby vozu 307 sedan plánované na jaro 2009.

V Japonsku, kde došlo k poklesu dovozů o 14,7 %, bylo přihlášeno 5 750 nových vozů Peugeot. Posílení yenu vůči euru v posledním čtvrtletí umožní krátkodobé zlepšení rentability.

Na Novém Zélandu, kde 308 získala cenu „Kompaktní vůz roku“, dosáhla značka Peugeot nárůstu prodejů o 61 %.

DOM-TOM (zámořské departementy a zámořské regiony)
Se 17,6 % (OV+UV) tržního podílu v roce 2008 potvrdila značka Peugeot na územích DOM-TOM svou pozici leadera.

Na ostrově Réunion se udržuje značka na prvním místě se 17,5 % tržního podílu.
Na ostrově Gaudeloupe zůstává Peugeot leaderem s 19 % na trhu.
V Guyaně dosáhl Peugeot 18 % tržního podílu a zůstává leaderem.
Na ostrově Martinik upevňuje Peugeot se 17,1 % druhé místo na trhu.

SODEXA

Peugeot zůstává leaderem na trhu TT (dočasný tranzit) s více jak 50 % procentním podílem na trhu

Leden 2009


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu