Vyhledávání

PSA Peugeot Citroën udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu a odolal poklesům

PSA Peugeot Citroën  udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu a odolal poklesům

PSA Peugeot Citroën udržel v roce 2008 svůj celosvětový podíl na trhu na 5 % a odolal tak výraznému poklesu automobilového trhu


Nejdůležitější fakta

• Pokles prodejů automobilů a náhradních dílů o 4,9 % na 3 260 000 kusů, na trhu, který zaznamenal pokles o 5,7 %
• Udržení celosvětového podílu na trhu na 5 %
• Udržení podílu na trhu v západní Evropě na 13,8 %
• Úspěch nových modelů Peugeot 308 a Citroën C5
• Potvrzení vedoucího postavení z hlediska životního prostředí, kdy skupina prodala již třetí rok v řadě více než milion vozů s emisemi pod 140 g CO2 / km
• Posílení postavení jedničky na trhu s lehkými užitkovými vozy, s tržním podílem 19,9 %


Západní Evropa: udržení pozic se stabilním tržním podílem ve výši 13,8 %

Na evropském trhu s OV+LUV, který v roce 2008 poklesl o 8,8 %, poklesl počet nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën o 8,6 % na 2 130 900 kusů (1 125 700 Peugeot a 1 005 200 Citroën). Ve stejném období se podíl skupiny na trhu ustálil na 13,8 %, což je stejný výsledek jako v roce 2007.

• Ve Francii skupina dosáhla podílu na trhu ve výši 31,6 %, kdy bylo nově registrovaných 794 200 vozů (OV + LUV), což představuje nárůst o 1,9 %, a to na trhu, který zaznamenal pokles o 0,6 %. Podíl skupiny na trhu se za celý rok zvýšil o 0,8 procentního bodu.

• V Německu dosáhl podíl PSA Peugeot Citroën na trhu 5,7 %, což znamená nárůst o 0,2 %. Na trhu, který poklesl o 1,7 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny zvýšil o 2,1 %, na 189 500 kusů.

• Ve Španělsku, kde byl trh postižen poklesem o 29,8 %, dosáhl počet nově registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën 254 300 kusů, což představuje pokles o 30 %. Podíl skupiny na trhu dosáhl 19,2 %, což je výsledek srovnatelný s výsledkem za rok 2007, kdy byl tržní podíl 19,2 %.

• Ve Velké Británii, kterou postihl nepříznivý vývoj směnného kurzu mezi librou a eurem, vedla skupina ve 2. pololetí politiku zamířenou na omezení negativního dopadu tohoto vývoje na prodeje. Na trhu, který poklesl o 11,7 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny v důsledku toho snížil o 17,1 % na 237 200 kusů. Podíl na trhu dosáhl 9,8 % oproti 10,4 % v roce 2007.

• V Itálii kopíruje počet nově registrovaných vozů skupiny, kterých bylo 235 700 kusů (-12,5 %), pokles trhu (-12,7 %).


Střední a východní Evropa: udržení tržního podílu na 7,2 %

Počty nově registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën dosáhly v roce 2008, kdy trh poklesl o 1,8 % (první pololetí: +16 %; druhé pololetí: -16,3 %), 191 000 kusů, což představuje pokles o 3,4 %. Celoroční podíl na trhu je 7,2 %.

Latinská Amerika: pokračující růst

V roce 2008, v kontextu slabého růstu automobilových trhů ve výši +2,1 % (první pololetí: +14,4 %; druhé pololetí: - 8,3 %), se počty nově registrovaných vozů značek Peugeot a Citroën zvýšily o 5,7 %.
Skupina zaznamenala 260 000 nově registrovaných vozů a její podíl na trhu se lehce zvýšil, a to na 5,5 %.

• V zemích Mercosuru, kde se trhy zvýšily o 13 % (první pololetí: +26,5 %; druhé pololetí: +1,7 %), se počty nově registrovaných vozů značek Peugeot a Citroën zvýšily o 12,2 %. Skupina registruje 232 700 přihlášených vozů a stabilní podíl na trhu ve výši 7,2 %.

- V Brazílii, kde trh vzrostl o 14,1 %, se počty nově registrovaných vozů skupiny zvýšily o 17,7 % na 151 000 kusů. Podíl na trhu za celý rok dosáhl 5,6 %, tzn. + 0,1 procentního bodu oproti roku 2007.

- V Argentině, kde trh zaznamenal nárůst o 7,8 %, se počty nově registrovaných vozů skupiny zvýšily o 2,5 % na 81 700 kusů a podíl skupiny na trhu dosáhl 14,2 %.

Čína: obtížný rok

Čínský trh v roce 2008 vzrostl o 4,9 % (první pololetí: +13,4 %; druhé pololetí: -3 %). Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) zaznamenal 180 800 přihlášených vozů, což je pokles o 12,7 % oproti roku 2007. Ve druhém pololetí došlo na čínském trhu k obratu především v segmentu vozů střední třídy, které tvoří jádro nabídky DPCA. Rok 2008 však byl poznamenán úspěšným uvedením nového vozu Citroën C-Elysée, který značce umožnil zdvojnásobit prodeje v tomto segmentu trhu.

Rusko: silný nárůst prodejů

V roce 2008 se na rozvíjejícím se trhu dosahujícím +13,7 % (první pololetí: +32,9 %; druhé pololetí: -1,2 %) počty nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën zvýšily o 67 % a dosáhly 60 400 kusů.


Ve velice obtížném ekonomickém prostředí měla skupina PSA Peugeot Citroën k dispozici velké trumfy


• Peugeot 308 si po úspěšném vzestupu v prvním pololetí polepšil díky uvedení modelu 308 SW i ve druhém pololetí.

• Citroën C5, který se od dubna prodává ve verzi sedan a od června ve verzi Tourer, překročil v klesajícím tržním segmentu své stanovené cíle.

• Modelová řada vozů šetrných k životnímu prostředí umožnila skupině PSA Peugeot Citroën potvrdit své vedoucí místo v této oblasti. Světové prodeje vozů s emisemi méně než 140 g CO2/km přesáhly již 3. rok v řadě hranici milionu kusů (1 161 000). Světové prodeje vozů s emisemi méně než 130 g CO2 / km se v roce 2008 zvýšily na 921 000 kusů, což představuje nárůst o 7,4 %.

• Uvedení vozů Citroën Nemo a Peugeot Bipper a nových modelů Citroën Berlingo a Peugeot Partner umožnilo skupině PSA posílit své postavení jedničky na trhu s lehkými užitkovými vozy v západní Evropě, kde se podíl na trhu zvýšil o 1,3 procentního bodu a dosáhl 19,9 %.





PSA Peugeot Citroën: světové prodeje v roce 2007 a 2008 (OV + LUV)


2007 2008 Rozdíl (%)
Západní Evropa Peugeot 1 224 000 1 084 000 -11,4 %
Citroën 1 100 000 994 000 -9,6 %
PSA celkem
2 324 000 2 079 000 -10,5 %
Střední a východní Evropa Peugeot 126 000 116 000 -8,4 %
Citroën 91 000 89 000 -3,1 %
PSA celkem
218 000 204 000 -6,1 %
Rusko Peugeot 26 000 48 000 +83,4 %
Citroën 11 000 11 000 +0,8 %
PSA celkem
37 000 59 000 +59,3 %
Latinská Amerika Peugeot 181 000 166 000 -8,5 %
Citroën 85 000 97 000 +14,5 %
PSA celkem
266 000 263 000 -1,2 %
Čína Peugeot 93 000 77 000 -17,2 %
Citroën 116 000 102 000 -11,8 %
PSA celkem
209 000 179 000 -14,2 %
Reste du monde Peugeot 135 000 122 000 -10,0 %
Citroën 45 000 46 000 +1,0 %
PSA celkem
181 000 168 000 -7,2 %
Smontovaná vozidla celkem (SV) Peugeot 1 786 000 1 613 000 -9,7 %
Citroën 1 448 000 1 339 000 -7,5 %
PSA celkem
3 234 000 2 952 000 -8,7 %
Náhradní díly (ND) Peugeot 181 000 291 000 +60,8 %
Citroën 13 000 17 000 +29,9 %
PSA celkem
195 000 308 000 +58,7 %
SV + ED celkem Peugeot 1 967 000 1 904 000 -3,2 %
Citroën 1 461 000 1 356 000 -7,2 %
PSA celkem
3 428 000 3 260 000 -4,9 %

Martina Bedrnová                                                              Radka Matthey
Public relations                                                                 Public relations
CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.                            PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o

 

 

PR

 

Fotogalerie

Martin Prokop a jeho test C4 WRC, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu