Vyhledávání

PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2009 stabilně

PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2009:

Světové prodeje 1,6 milionu vozů
Stabilní tržní podíl v Evropě* ve výši 13,6 %
Úspěch nových modelů

Významná fakta:

• Celkový prodej skupiny: 1 587 000 vozidel a montážních celků
• Stabilita tržního podílu skupiny ve výši 13,6% v Evropě*, růst o 0,3 bodu ve 2. pololetí 2008
• Úspěch nových modelů Citroën C3 Picasso, Peugeot 3008 a 206+
• Evropský leader na trhu užitkových vozidel s rostoucím tržním podílem ve výši 22,1%


První pololetí roku 2009 bylo charakterizováno velkým propadem na světovém automobilovém trhu (Evropa* : -14,4%, Rusko : -48,9%, Latinská Amerika : -12,6%). Přesto zde bylo několik výjimek (Francie : -4,1%, Německo : +22,5%, Čína OV : +18,4%, Brazílie : + 4,1%).
Situace na evropském automobilovém trhu se však v průběhu pololetí zlepšovala (1. čtvrtletí : -19,5%; 2. čtvrtletí: -9,3%), a to díky dopadu šrotovného, které zavedlo 13 evropských zemí.

Světové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2009 poklesly ve srovnání s prvním pololetím roku 2008 o 14%. V prvním pololetí 2009 bylo prodáno 1 587 000 vozů a montážních celků (650 000 Citroën a 937 000 Peugeot), v prvním pololetí 2008 jich bylo celkem 1 845 000.

Prodej vozů poklesl o 17,5 %. V prvním pololetí 2009 bylo prodáno 1 386 000 vozidel (643 000 Citroën a 743 000 Peugeot).

Naopak výrazně vzrostl prodej montážních celků, podporovaný činností značky Peugeot. Dosáhl 201 000 jednotek (v porovnání s 165 000 jednotkami v prvním pololetí 2008). Jedná se tedy o růst ve výši 21,7 %.



* Evropa : EU + EFTA + Chorvatsko






Stabilita evropského tržního podílu

Evropský trh osobních a lehkých užitkových vozů v prvním pololetí roku 2009 poklesl o 14,4%. Počet registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën poklesl o 14,7% na 1 116 000 jednotek (530 000 Citroën a 586 000 Peugeot). V tomto pololetí byl tržní podíl skupiny stabilní, a to ve výši 13,6%. V porovnání s druhým pololetím roku 2008 vzrostl o 0,3 bodu.

Na velkých trzích dosáhla skupina v prvním pololetí následujících výsledků :
- Nárůst tržního podílu ve Francii (+0,9 bodu) a v Německu (+0,7 bodu)
- Ztráta tržního podílu ve Španělsku (-0,9 bodu) a ve Velké Británii ( -0,5 bodu)
- Stabilita v Itálii (+0,1 bodu)

První pololetí roku 2009 ovlivnilo zejména postupné zavádění šrotovného v Evropě. Toto opatření přijalo 13 zemí, které pokrývají přibližně 90% tržního objemu osobních vozidel. Poptávka tak byla ve druhém pololetí výrazně podpořena, a to zejména ve Francii a v Německu. Zatímco v 1. čtvrtletí došlo na trhu osobních automobilů k propadu o 17,4%, díky šrotovnému se pokles ve druhém čtvrtletí snížil na -5,6%. Pololetní průměr tak představuje -11,5%.

Evropský trh lehkých užitkových vozidel zaznamenal v prvním pololetí pokles o 35,7%. Skupina PSA Peugeot Citroën upevnila v době krize svoji pozici a zvýšila svůj tržní podíl na 22,1%, v porovnání s 19,3% v prvním pololetí 2008. Díky úspěchu nových modelů skupina upevnila svoji vedoucí pozici na trhu lehkých užitkových vozidel.


Prodeje mimo Evropu představují 34% celkového odbytu

Mimo Evropu prodala skupina v prvním pololetí roku 2009 celkem 536 000 vozů a montážních celků. Přestože zde došlo k poklesu o 2,7%, představovaly tyto prodeje 34 % celkového odbytu.

Latinská Amerika : Různorodé trhy a mírný pokles tržního podílu
V Latinské Americe trh poklesl o 12,6% a registrace skupiny se snížily o 14,3%. Situace byla příznivá na brazilském trhu (+4,1%), což však nestačí ke kompenzaci propadu na trzích v ostatních zemích této zóny, zejména v Argentině (-17,6%). Vzhledem k těmto skutečnostem se tržní podíl skupiny snížil z 5,7% na 5,5%.

Čína : Nárůst prodeje o 13.8%
V prvním pololetí roku 2009 bylo prodáno 117 300 vozů. Jedná se o nárůst ve výši 13,8%.Tohoto výsledku bylo dosaženo zejména díky úspěchu nedávno uvedených modelů : Peugeot 207 ve verzích karoserie hatchback a sedan, Citroën C-Quatre a C-Elysée.

Rusko : Posílení tržního podílu
V Rusku je trh v silné recesi (- 48,9%). Skupině se podařilo omezit pokles odbytu na úrovni -6,3%. Tržní podíl skupiny se tak v daném období zvýšil o 1,4 bodu a dosáhl 3,1 %.

Úspěch modelů představených v prvním pololetí roku 2009 a předpokládaná uvedení na trh.

V Evropě bylo první pololetí ve znamení úspěchu tří nově představených modelů:

• Citroën C3 Picasso. Tento nový důmyslný kompaktní vůz typu monospace od značky Citroën dosáhl skutečného úspěchu. Během tří a půl měsíce na trhu bylo ve světě prodáno více než 36 000 vozů.

• Peugeot 3008. První crossover značky Peugeot s inovativním konceptem. Během dvou měsíců bylo přijato více než 17 000 objednávek v devíti zemích. To výrazně přesáhlo původní očekávání.

• Peugeot 206+. Nový vůz této řady značky Peugeot zcela odpovídá současné ekonomické situaci. Od svého zavedení v březnu dosáhl velkého úspěchu (49 000 objednávek).


Ve druhém pololetí skupinu výrazně ovlivní představení dvou vozů: nový Citroën C3 obnoví nabídku Citroënu na trhu kompaktních sedanů a Peugeot 5008 zaručí značce Peugeot přítomnost na trhu vozidel typu monospace střední třídy.


PSA Peugeot Citroën : světové prodeje v prvních pololetích roku 2008 a 2009
(osobní a lehká užitková vozidla)


1. pololetí 2008 1. pololetí 2009
Evropa* Peugeot 684 000 548 000
Citroën 610 000 504 000
Celkem PSA
1 294 000 1 051 000
Rusko Peugeot 22 000 16 000
Citroën 4 000 7 000
Celkem PSA
26 000 23 000
Latinská Amerika Peugeot 88 000 69 000
Citroën 54 000 44 000
Celkem PSA
142 000 113 000
Čína Peugeot 50 000 52 000
Citroën 54 000 66 000
Celkem PSA
104 000 118 000
Ostatní země Peugeot 79 000 58 000
Citroën 34 000 22 000
Celkem PSA
113 000 80 000
Nová vozidla celkem (NV) Peugeot 923 000 743 000
Citroën 756 000 643 000
Celkem PSA
1 679 000 1 386 000
Montážní celky (MC) Peugeot 156 000 194 000
Citroën 9 000 8 000
Celkem PSA
165 000 201 000
Celkem NV + MC Peugeot 1 079 000 937 000
Citroën 765 000 650 000
Celkem PSA
1 845 000 1 587 000




* Evropa : EU + EFTA + Chorvatsko

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu