Vyhledávání

Rekordní objemy Citroenu v Číně, kde prodeje vzrostly o 62 %, nárůst i v Evropě

V Paříži 7. července 2010
OBCHODNÍ VÝSLEDKY ZA PRVNÍ POLOLETÍ 2010Citroën: DYNAMIKA KREATIVNÍ TECHNOLOGIE
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ÚDAJE

· Nárůst prodeje vozů Citroën ve světě o 17 %, na trhu, který zaznamenal růst ve výši 13 %: 763 000 * vozů prodaných ve světě v 1. pololetí 2010

· V porovnání s rokem 2009 neustále se zlepšující obchodní výsledky
o Rekordní objemy v Číně, kde prodeje vzrostly o 62 %
o Nárůst podílu na evropském trhu (30 zemí): + 0,3 procentního bodu
o Nárůst podílu na brazilském trhu: + 0, 2 procentní bod
o Více než 15 % podíl na trhu ve Francii


· Úspěch nových výrobků
o Citroën DS3: více než 34 000 objednávek za 4 měsíce od uvedení na trh; překročený cíl
o Citroën C3: nárůst prodeje o 60 %; 113 000 prodaných modelů Nový Citroën C3
o Citroën C3 Picasso: leader ve svém segmentu, prodaných více než 44 000 vozů
o Citroën C5: nárůst prodeje o 45 %, zejména díky uvedení na čínský trh

· Druhé pololetí bohaté na…
o nové výrobky
o zahájení prodeje vozu Nový Citroën C4 v říjnu 2010
o uvedení vozu C3 Aircross na trh v Brazílii a zahájení montáže C4 v Rusku
o technologické novinky chránící životní prostředí
o obchodní realitou se stává elektrický pohon – na trh se dostanou dva nové elektrické vozy (Citroën Berlingo First pro firmy a Citroën C ZERO pro všechny)
o nový mikrohybridní pohon e-HDi se v nabídce objeví v září. Konečné snížení emisí CO2 až o 15 %.
o Rozvoj na mezinárodním poli, především v Číně, druhém největším trhu značky.

* smontovaná vozidla + sady samostatných dílů



1. OBCHODNÍ VÝSLEDKY ZA 1. POLOLETÍ ROKU 2010

V Číně, zemi, která se stala 2. největším odbytištěm značky, Citroën pokračuje v nastoupeném trendu.
V prvním pololetí 2010 se s 110 000 prodanými vozy obrat Citroënu v Číně zvýšil o 62 % a jeho podíl na trhu o 0,2 %.
Za tento výsledek, který je rychlejší než vývoj trhu, značka vděčí úspěchu modelových řad Citroën C-Quatre a C5, které v prvním pololetí představovaly dvě třetiny prodejů značky v Číně:
- vozů C5 se již prodalo více než 18 000 kusů.

řada C-Quatre, která od svého uvedení na čínský trh před 18 měsíci zaznamenala více než 120 000 prodaných vozů, dosáhla v historii značky v Číně nového rekordu. Dnes je 14% prodejů Citroënu realizováno právě v Číně.


Ve 30 evropských zemích dosáhl v 1. pololetí 2010 podíl Citroënu na trhu s OV+LUV 6,8 %, což na stabilním trhu představuje nárůst o 0,4 %. Značka tak dosáhla svého nejlepšího pololetního podílu na trhu a posunula se ze 7. na 6. místo na trhu.

V západní Evropě se podíl značky Citroën na trhu s OV+LUV zvýšil o 0,3 procentního bodu a dosahuje 7 %.

Francie: podíl na trhu se udržel na 15 %
V prvním pololetí 2010 si Citroën udržel podíl na trhu s OV + LUV pod 15 %, což je symbolická hranice, kterou značka překročila před 18 měsíci a kterou si měsíc po měsíci drží. Za těmito výsledky stojí především úspěch vozů Citroën C3 a DS3, jehož objednávky již dosáhly ročního cíle prodeje.

Německo: úspěch nových sedanů
Na klesajícím trhu značka odolává a drží si podíl na trhu ve výši 2,6 %. Její penetrace je nejlepší v segmentu s malými vozy, kde se její podíl díky vozům Citroën C3 a DS3 zvýšil o 0,8 %, což je potvrzením úspěchu těchto nových vozů na jednom z nejnáročnějších trhů na světě. Citroën C5 se navíc dostal do Top 10 sedanů vyšší střední třídy.

Španělsko: Citroën zůstává jedničkou na trhu s OV+LUV
Na trhu, na který dopadlo zastavení šrotovného, si Citroën zachoval své vedoucí postavení v oblasti OV+LUV, které si drží již více než 4 roky, navíc zaznamenala nárůst o 1,3 procentního budu v segmentu VU.

Itálie: podíl na trhu vzrostl o 0,6 procentního bodu
Poté, co bylo v březnu pozastaveno vyplácení šrotovného a trh poklesl, si Citroën zlepšil své postavení o 0,6 % a dosáhl 5,7 % podílu na trhu. Prodeje značky vzrostly rychleji než trh: + 14, 8 % nově registrovaných vozů, zejména díky úspěchu modelů Citroën C3 a DS3.


Velká Británie: opětné dobytí trhu
Ve Velké Británii se značka po několika obtížných letech pustila do opětovného dobytí trhu a za 1. pololetí se jí podařilo zvýšit podíl na trhu o 3,8 %. Na britském trhu, který zaznamenal nárůst o 19 %, dosáhl Citroën růstu o 22 %. Tento úspěch se odehrál nejprve mezi firemními zákazníky, potom zejména díky uvedení vozů Citroën C3 a DS3 i mezi soukromými zákazníky.

V ostatních zemích západní Evropy podíl značky na trhu vzrostl o 0,1 procentního bodu. Penetrace stoupá a dosahuje dokonce historických rekordů: v Rakousku – kde došlo k nárůstu nově registrovaných vozů o 28 % a podíl na trhu OV+LUV dosáhl historického maxima 4,6 %, ve Švýcarsku – kde značka dosáhla nejlepšího výsledku za posledních 10 let a vykazuje rekordní obrat. Ve Skandinávii – Dánsku, Norsku, Švédsku a Finsku – značka dosahuje rovněž dobrých výsledků, v každé z těchto zemích došlo k nárůstu podílu na trhu (Dánsko: +0,7 %, Norsko: 0,2 %, Švédsko: 0,3 %, Finsko: 0,8 %).

V zemích střední a východní Evropy, kde trh poklesl o 16 %, Citroën svůj podíl na trhu zvýšil o 4,4% (+ 0,2 %). Celkový obrat stoupnul, zejména díky nárůstu podílu na trhu v Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku, České republice a velice dobrému výsledku v Polsku, kde se podíl značky na trhu zvýšil o 0,9 procentního bodu.

V Řecku, kde je trh na ústupu, se podíl značky Citroën na trhu zvýšil o 1,7 % díky dvojici Citroën C3 Classic a nový C3. A konečně v Turecku se podíl značky na trhu zvýšil o 1,3 %, přičemž u lehkých užitkových vozů se zdvojnásobil a velmi dobrý start zde zaznamenal model C3.

V Rusku si značka zachovala svůj podíl na trhu ve výši 0,8 %. Na trhu, který vykázal ve druhém čtvrtletí díky zavedení šrotovného (jen pro místní produkci) zotavení, se prosadily vozy Citroën C3 Picasso a nový C5, které obsadily ve svém segmentu páté (Citroën C3 Picasso) a osmé místo (nový C5).

V zemích Maghrebu (Alžírsko, Maroko, Tunisko) si značka na klesajícím trhu udržela svůj podíl (3,7%). Především v Alžírsku Citroën svůj podíl na trhu zvýšil o 0,25 % a objem vzrostl o 2,3 %. V Tunisku nárůstem prodejů o 23% značka potvrdila své vedoucí postavení na trhu užitkových vozů zejména díky modelu Citroën Berlingo.

V Latinské Americe se podíl Citroënu na trhu zvýšil o 0,1 procentního bodu (2,1% ŕ 2,2 %). Počet nově registrovaných vozů značky se zde zvýšil o 12,1 % .
V Brazílii vzrostl výkon Citroënu více než dvakrát rychleji než trh (+ 16 %, přičemž růst trhu je + 7 %) a jeho podíl na brazilském trhu se zvýšil o 0,2 procentního bodu.

2. PRVNÍ POLOLETÍ VE ZNAMENÍ ÚSPĚCHŮ

Citroën v roce 2009 dokázal, že má vše proto, aby dokázal vzdorovat obtížným obdobím: nabízí přizpůsobené a atraktivní výrobky a silnou obchodní strategii. V roce 2010 značka pokračuje v nastoupeném trendu.

Modelová řada DS: vůz Citroën DS3 překročil stanovené cíle

Citroën DS3 znamená pro Citroën víc než jen nový model na trhu. Jde o důkaz toho, že nespecializovaný výrobce automobilů může přijít s modelem výrazného stylu, který nabídne nové pocity, architekturu a eleganci, a může uspět. Citroën DS3, který byl na evropský trh uvedený v březnu, se setkal ve většině zemí, kde se prodává, s obrovským úspěchem a s 34 000 prodanými kusy značně překročil stanovené cíle prodeje.
Ve Francii, která představuje přibližně polovinu prodejů Citroënu DS3, tak vůz dosáhl celoroční cíl zákaznických objednávek. V Německu, Itálii a Velké Británii… se tento první vůz nové modelové řady DS rovněž dobře uvedl.
V průběhu roku 2010 se rodina DS3 obohatí o sportovní verzi DS3 Racing a objeví se i nové možnosti osobních úprav. Na pařížském autosalonu bude představen druhý vůz řady, Citroën DS4, s jehož prodejem se počítá na začátku roku 2011.

Hlavní řada: úspěch nových vozů

Nový Citroën C3, který se prodává od loňského listopadu, za první pololetí dosáhl více než 113 000 prodaných vozů. Tento vůz má vše proto, aby dokázal pokračovat v úspěchu svého předchůdce Citroënu C3, jehož se prodalo více než 2 miliony kusů. Mezi jeho přednosti patří vysoká kvalita a čelní sklo Zenith, což je skutečně technologické mistrovské dílo, na trhu zcela jedinečné.
Dvojice Citroën C3 Classic a nový Citroën C3 dosáhla za prvních šest měsíců roku 2010 nárůstu celkového prodeje o 60 %.

Citroën C3 Picasso, který byl při svém uvedení na trh v březnu 2009 prezentován jako protikrizové auto, potvrdil v tomto prvním pololetí své postavení, neboť se ho ve světě prodalo více než 44 000 kusů. V západní Evropě je Citroën C3 Picasso ostatně v čele svého segmentu a drží více než 20 % podílu na trhu.

Citroën C5, který se na evropském trhu objevil v roce 2008 a na začátku roku byl uveden na čínský trh, dosáhl nárůstu prodeje o 46 %. Důkazem toho, že se tento vůz stal měřítkem kvality z hlediska spokojenosti zákazníků, je, že se v Německu dostal do Top 10 mezi sedany vyšší střední třídy a zejména ve Francii vykazuje vynikající výsledky (C5 tvoří pětinu vozů v segmentu sedanů vyšší střední třídy).


Řada užitkových vozů: v evropské Top 3

Citroën za prvních šest měsíců potvrdil svůj statut referenční značky mezi užitkovými vozy, kde zůstává v evropské Top 3, což je místo, které značka získala v roce 2009. Značka zvýšila své objemy o 8,5 % a zachovala si podíl na evropském trhu ve výši 11,5 %, díky čemuž se dostala na 3. místo.


Během posledních 18 měsíců přišla značka se třemi novými modely, které se setkaly s obchodním úspěchem. Obrat značky v segmentu malých vozů se zvýšil o 32 % díky vozům Citroën C3 Picasso, Citroën C3 a Citroën DS3, přičemž nesmíme zapomínat na Citroën C1. Tento výsledek je dobrou předzvěstí pro příští novinky na trhu, které zaútočí na další segment trhu.

3. DRUHÉ POLOLETÍ „KREATIVNÍ TECHNOLOGIE“

Ve druhém pololeté roku 2010 chce značka pokračovat v linii slibných výsledků prvního pololetí. Toto druhé pololetí se zaměří především na dynamiku „kreativní technologie“:
o Nový Citroën C4
Tento nový vůz z produkce továrny v Mulhouse (Francie), který se objeví na trhu v říjnu, se vyznačuje výrazným stylem a po všech stránkách vysokou úrovní kvality: má elegantní a propracované linie, dokonalé zpracování povrchu,.. K těmto přednostem se přidávají novinky jako je sledování mrtvého úhlu, systém e-touch a především nejnovější mikrohybridní motor, který dostal označení e-HDi. Značka se tak po úspěšném faceliftu Citroënů C5 a C3 pustila i do středních sedanů a přichází s tímto novým produktem.

o Konkrétní odpovědi na problematiku životního prostředí
Technologie e-hdi. Tato technologie představuje mikrohybridní systém, v němž se snoubí technologie HDi se systémem Stop&Start nové generace, využívající rekuperaci brzdné energie. Značka, která je průkopníkem systému Stop&Start již od roku 2003, bude tuto novinku nabízet u všech vozů: jako první jí budou vybaveny vozy Citroën C5 (od září), následovat bude Citroën C4 a nakonec Citroën C4 Picasso. Výsledek: verze s emisemi 109 g/km CO2 od uvedení nového Citroënu C4. Tato technologie umožní úspory spotřeby paliva a emisí CO2, které mohou ve městě představovat až 15 %, a výrazné snížení emisí dalších škodlivin.

Elektrické vozy. Citroën bude ve mít ve své nabídce dva 100 % elektrické modely.
ŕ Berlingo First Electrique pro firemní zákazníky.
Od července se bude francouzské poště postupně dodávat 250 vozů Berlingo Electrique.

ŕ a na konci roku se objeví malé elektrické městské vozítko Citroën C-ZERO určené do městského provozu.
Jako důkaz zájmu, který toto auto vyvolalo, zaregistrovala značka na konci června na své speciální webové stránce více než 10 000 žádostí o testovací jízdu a zejména již podepsala smlouvy o partnerství se společnostmi Deutsche Bahn Furpark v Německu, Raiffeisen Leasing v Rakousku a s FCC ve Španělsku.
Zejména v Rakousku se Raiffeisen zavázala k odběru 400 C-Zero a 140 vozů Berlingo elektrické.

o Mezinárodní značka, kdy se Čína stala prioritou číslo 1. Citroën, který je globální značkou, se chystá akcentovat svůj vývoj na mezinárodním poli, od Ruska po Brazílii, a především se hodlá zaměřit na Čínu. Ta se stala největším světovým automobilovým trhem a díky objemům prodeje jde pro Citroën o druhý největší trh. Značka počítá, že zde bude pokračovat ve svých současných obchodních úspěších. Citroën se hodlá soustředit na model C-Quatre a nový Citroën C5, který se vyrábí v továrně ve Wuhanu. Zejména se ale bude moci opřít na právě budovanou obchodní síť, která bude na úrovni nejmodernějších sítí v Evropě. Do konce roku by mělo v Číně fungovat 270 prodejen Citroën, z toho je již nyní 60 přestavěno dle nové image značky.
V Rusku by měla být velkou předností místní výroba vozů Citroën C4 ve městě Kaluga. V Brazílii značka představí Citroën C3 Aircross, který vznikl v brazilských projektových kancelářích a vyrábí se v továrně v Porto Real.



Valérie Gillot:
Marie Guidolin:


Martina Bedrnová
PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.



Značka CITROËN
Kreativní a dynamická značka Citroën uvádí v roce 2010 na trh první model nové řady Citroën DS3.
CITROËN, který se opírá o 90 let „Kreativní technologie“, přináší konkrétní odpovědi na otázky ochrany životního prostředí a v roce 2010 přichází se dvěma elektrickými vozy a u všech svých vozů začíná využívat systém Stop & Start. Citroën, to je 8 000 kontaktních míst, 13 500 zaměstnanců, zastoupení v téměř 80 zemích a 1 346 000 vozů prodaných v roce 2009.

Příloha – Výsledky Citroën

Podíly na trhu (v procentech)
1. pololetí 2009 1. pololetí 2010 Vývoj
Čína 1,8 2,0 +0,2 %
Evropa 30 (západní, střední a východní Evropa) 6,5 6,8 "+0,3 %
Rusko 0,9 0,8 -0,1 %
Latinská Amerika 2,1 2,2 +0,1 %

Nově registrované OV+LUV (v tisících)
1. pololetí 2009 1. pololetí 2010 Vývoj (%)
Čína (OV) 66 107 +62,4%
Evropa 30 (západní, střední a východní Evropa) 533 563 +5,6%
Rusko 6,8 6,3 -6,8%
Latinská Amerika 45 50 + 12,1%

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu