Vyhledávání

ŘSD otevírá úsek a most mezi městy Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem u Třebušic

Rekonstruovaný most na silnici I/13 u Třebušice již v provozu

ŘSD otevírá úsek silnice I/13 na tahu mezi severočeskými městy Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem u bývalé obce Třebušice, kde byl vybudován nový most přes trať ČD, který nahrazuje most původní, technicky nevyhovující . Jde o první etapu stavby „I/13 mimoúrovňová křižovatka Třebušice“. Komunikace má v místních podmínkách velký dopravní význam. Stavba probíhala za velmi složitých technických podmínek, neboť most leží nad železniční tratí s hustým provozem.


Mimoúrovňová křižovatka Třebušice, která bude v celkovém rozsahu čtyřpruhová, je součástí pokračování výstavby a modernizace silničního tahu I/13 (E 442), který spojuje důležitá průmyslová centra severu Čech - Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem.

Aktuálně ŘSD uvádí do provozu první část stavby. Jde o most přes železniční trať, který byl v havarijním stavu. Komunikace je v této části vedená dvoupruhem. Na tuto stavbu by měla navazovat druhá část, která celou komunikaci zkapacitní. Stavba mimoúrovňové křižovatky Třebušice je vzhledem k nedostatku finančních prostředků rozdělena na dvě etapy, přičemž realizace byla zahájena právě stavbou silnice I/13 – mimoúrovňová křižovatka Třebušice, 1. etapa (most přes trať železniční dráhy). „Pokud se nám podaří získat finanční prostředky, pak bychom mohli druhou část začít tendrovat už v roce 2012. V takovém případě dokončení a uvedení do provozu vidím nejdříve v roce 2014,“ říká ředitel výstavby ŘSD René Poruba.

Zkapacitněním celého úseku po dokončení v podobě mimoúrovňové křižovatky dojde ke zlepšení technického stavu silnice I. třídy jako hlavní podkrušnohorské magistrály.

Práce na mostních konstrukcích přes železniční trať probíhaly trakčními i kolejovými výlukami, přeložkami drážních zařízení v prostoru kolejiště a přeložkou horkovodu, který byl přesunut z demolovaného stávajícího mostu přes trať na dva samostatné plnostěnné ocelové technologické mosty
. „Protože se stavba nachází v území s výskytem mnoha inženýrských sítí, produktovodů a zařízení, bylo součástí realizace stavby množství jejich úprav a přeložek včetně vybudování mostu přes koridor inženýrských sítí na silnici I/13. Součástí stavby je rovněž most na účelové komunikaci přes Hutní potok, která zajišťuje přístup pro opravy a údržbu horkovodu v prostoru mezi tělesem silnice I/13 a korytem Hutního potoka,“ doplňuje René Poruba.

Území pro stavbu je velmi složité po stránce geologické. V minulosti bylo zasaženo těžbou uhlí. Proto bylo nutné provést sanaci důlních komor, které byly zastiženy při provádění podrobného geologického průzkumu před stavbou a postupovat se zvýšenou opatrností při pracích souvisejících především se stabilitou zemního tělesa a při zakládání konstrukcí.

Informace o stavbě:

Název stavby: I/13 Třebušice MÚK, 1. etapa (most přes železniční trať)
Místo stavby (obec, okres): Třebušice, okres Most
Katastrální území: Třebušice, Souš
Zhotovitel: Sdružení Třebušice, FIRESTA – BŐGL a KRÝSL
Cena stavby: 318 629 394,- Kč bez DPH


Projekt byl podpořen z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

.




Datum: 31.08.2011

ŘSD

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu