Vyhledávání

S konceptem HR1 Peugeot opět prolíná hranice segmentů automobilového trhu

S konceptem HR1 Peugeot opět prolíná hranice segmentů automobilového trhu

Peugeot HR1
Exkluzivní interaktivní městský vůz

S konceptem HR1 Peugeot opět prolíná hranice segmentů automobilového trhu. HR1 je inovativní a exkluzivní koncepční vůz do městského provozu, který umí skloubit různé styly (městský vůz, kupé, SUV…). Jeho záměrem je oslovit mladé, aktivní lidi, žijící ve městě, kteří si potrpí na design a inovace a hledají automobil, jenž se jim v tomto směru podobá. Všestranně variabilní a kompaktní koncept HR1 inovuje a nabízí nové možnosti propojení, transformace a reaktivity ve prospěch jedinečného zážitku ze řízení vozu:

Ř originální mechanismus otvírání dveří usnadňuje přístup do zcela ojedinělého a kompletně přestavitelného interiéru: dvoumístná konfigurace a zavazadlový prostor nebo čtyřmístné uspořádání;
Ř jednoduchý a intuitivní interface reagující na pohyb ruky dodává kabině mimořádně inovativní charakter;
Ř obratný, živý a zodpovědný koncept HR1 je vybaven technologií HYbrid4, která v tomto případě spojuje tříválcový benzinový motor 1.2 THP vpředu a s elektrickým pohonem vzadu: výsledkem jsou nízké emise CO2 (80 g/km a 0 g v elektrickém režimu), dostatečný potenciální výkon (147 k) a pohon všech čtyř kol.

STYL & KONCEPT: INOVACE & EMOCE
Asociace nápadů
Objevování a využívání nových automobilových možností bylo vždy silnou stránkou Značky. Peugeot umí najít odpověď na touhy zákazníků po inovacích a emocích, ale i nabídnout pragmatická a efektivní řešení.
Vzájemné křížení různých světů a vynalézavost daly vzniknout mnoha dnes sériově vyráběným modelům a koncepčním vozům, které dosáhly opravdového obchodního úspěchu nebo jsou nositeli image Značky (verze karoserie coupé-cabriolet, model 3008… a v současnosti koncept BB1).
Rovněž HR1 se rodí ze spojení několika různých siluet: městského vozu, kupé, SUV…, čímž získává svou jedinečnou identitu a nebývalé přednosti. Zaujímá pozici ideálního vozu pro mladé lidi žijící ve městě, svobodné či páry, kteří chtějí být neustále ve spojení se svým světem, ale současně si přejí uchránit své soukromí, a hledají nové zážitky ve svém volném čase i při možnostech řešení své mobility.

Exkluzivní městský koncept HR1 je navržen tak, aby usnadňoval pohyb ve městě. Řídit tento vůz je vždy potěšením, a to i na těch nejméně přístupných místech a v nejužších uličkách. Těží především ze svých mimořádně kompaktních rozměrů (délka 3,69 m a velmi krátký přední i zadní převis), ale také například z originálního způsobu otevírání dveří. Vzhledem ke dlouholetým zkušenostem Značky v tomto směru je totiž HR1 vybaven dvěma elektrickými dveřmi, které svým způsobem otvírání usnadňují přístup do vozu na přeplněném parkovišti i v malém garážovém stání.
Zvýšená světlá výška slibuje řidiči vyšší pozici při řízení a tedy i lepší výhled a snadnější manévrování s vozem.
Exteriér konceptu HR1 nezapře geny Peugeot a směry budoucího vývoje stylu Značky, které naznačil koncepční vůz SR1. Znovu se setkáváme s protaženými světlomety s jemně tepanou kresbou, i unikátní „plovoucí“ přední maskou, která působí dojmem, jako by byla oddělena od zbytku karoserie. Design je v dokonalém souladu s konceptem vozu: atletický, výkonný, dynamický... ale také působivý, jak dokazují propracované boky zdůrazňující hliníková kola nebo dvojité zaoblení zadního okna, které připomíná křivky kupé RCZ. Jemné finesy karoserie, souhra matných a lesklých materiálů, chromované dekory… každý prvek poukazuje na kvalitu provedení a vypovídá o pozornosti věnované i nejmenšímu detailu. Zářným příkladem jsou přední světlomety a zadní světla „full LED“, pravé technologické klenoty, které vůz zviditelňují dnem i nocí. Střešní lišty slouží v zadní části vynalézavým způsobem jako kloubový mechanismus pro otevírání výklopných zadních dveří, které jsou jako jeden díl vyrobeny z kouřového skla. Přitažlivý design konceptu HR1 úspěšně navozuje dojem obratnosti a ovladatelnosti a svým uživatelům zaručuje bezpečnost a ekologickou efektivitu.

VYSOCE INOVATIVNÍ INTERIÉR
Strukturovaná kabina vozu
Interiér zůstává věrný trendům představeným u nejnovějších modelů Značky. Je strukturovaný, s místem řidiče ve stylu „high-tech kupé“, které svým designem, kvalitou finálního provedení, výbavou a ergonomií umocňuje prožitky svého uživatele.
Řidič i spolujezdec mají každý svůj vlastní prostor oddělený středovým panelem, který přispívá k futuristickému vzhledu interiéru jako celku a prosvětlení prostoru (zabudované diody). Světlo do kabiny proniká také prosklenou střechou, která se skládá ze dvou částí oddělených zvlášť pro řidiče a spolujezdce, Zvláštností těchto prosklených částí je, že jsou elektrochromatické a podle potřeby lze zvolit menší zastínění. Sdružený přístroj byl sestrojen tak, aby řidiči zprostředkoval naprostou kontrolu fungování vozu. Ovladače mají ideální rozmístění, volant je menších rozměrů a výsuvný Head-up displej umožňuje sledovat jízdní informace, aniž by řidič spustil zrak z vozovky. Dynamické a technologicky vyspělé prostředí v kabině vozu HR1 budí dojem bezpečí a své uživatele umí ochránit před stresem okolního světa.

Všestranně propojený prostor
HR1 je vybaven ovladači, které řídí interface „člověk-stroj“. Jednoduchý a intuitivní systém snímání pohybu umožňuje řidiči pohybovat se v menu funkcí a vybírat jednotlivé parametry pouhým gestem ruky. Například krouživým pohybem ruky uživatel otáčí výběrem v menu. Řidič také může předat ovládání spolujezdci a to převrácením levé ruky směrem doprava. Mezi technologiemi, které jsou ovládány tímto systémem, najdeme pochopitelně klimatizaci nebo audio a navigační systém. Podle nálady a potřeby si řidič může vybrat, jaký typ informací si přeje na displeji zobrazit: otáčkoměr, teplotu vody a oleje, nebo i turistické informace. Spolujezdec vpředu má k dispozici přenosný PC stolek a může s jeho pomocí například sdílet nebo si vyměňovat informace na obrazovce řidiče.

Přestavitelný interiér
Vynalézavost konceptu HR1 tkví mimo jiné i v jeho schopnosti transformace. Peugeot HR1 je určen hlavně mladým, bezdětným lidem žijícím ve městě, kteří mají rádi zábavné, stylové vozy, které jsou současně i dostatečně prostorné – pro sportovní vybavení i nákupy. Praktický a dobře využitelný zavazadlový prostor s rovnou podlahou má pravidelný tvar a objem 734 l. Díky důmyslnému systému do sebe se zasouvajících sedadel lze interiér podle potřeby rychle přeměnit na vůz se třemi nebo čtyřmi plnohodnotnými místy. Skořepiny zadních sedadel jsou přisunuty těsně za přední sedadla, což umožňuje přizpůsobovat uspořádání interiéru obratem ruky. Obyvatelnost v zadní části kabiny je podobně jako u modelu RCZ optimalizována specifickým tvarem zadního okna s dvojitým zaoblením. Ve čtyřmístné konfiguraci se zavazadlový prostor přirozeně zmenší, nicméně i tak je jeho objem 180 l.


OBRATNÝ A ŽIVÝ VŮZ
Zcela nová hybridní pohonná jednotka
Jednou z priorit značky Peugeot je zachovat si i v budoucnu vedoucí postavení v environmentální oblasti. Z tohoto pohledu, se koncept HR1, jehož hlavním polem působnosti by měla být města, jeví jako mimořádně účinné a novátorské řešení.
Tento koncepční vůz disponuje hybridní technologií HYbrid4 a všemi přednostmi, které jsou s ní spojeny. Vůz poháněný spalovacím motorem vpředu a elektrickým vzadu může ve městě při nízkých rychlostech jezdit převážně v režimu nulových emisí nebo využívá oba motory současně a v tom případě jsou při zhoršených jízdních podmínkách poháněna všechna čtyři kola.
Pod kapotou vozu najdeme nový benzinový motor – tříválec 1.2 THP 81 kW (110 k), který je variantou vyvíjené budoucí řady tříválcových motorů. I nadále skupina PSA volí strategii « downsizing » a využívá nejmodernějších technologií, aby nabídla motory s malým zdvihovým objemem válců, vysokým výkonem a maximální ekologickou účinností.
Ve spojení s elektrickým motorem 27 kW (37 k) tak hybridní pohonná jednotka jako celek dosahuje výkonového potenciálu 108 kW (147 k) při kombinované spotřebě pouhých 3,5 l/100 km a emisích CO2 jen 80 g/km.
Automatizovaná šestistupňová převodovka (ovládaná řadicí pákou nebo ovladači na volantu), která je s tímto hnacím ústrojím k dispozici, je upravena tak, aby řidiči nabídla maximální přesnost a reaktivitu. Řidič se podle své nálady může rozhodnout pro plně automatický nebo impulsní způsob řazení rychlostí.

Účinné podvozkové části
Přední náprava koncepčního vozu HR1 je typu pseudo-McPherson, zadní náprava má deformovatelnou příčku. Elektrický posilovač řízení HR1 zajišťuje při nízkých rychlostech skvělou ovladatelnost - obratnost vozu při manévrování je tak opravdu překvapivá, a ve vyšších rychlostech maximální přesnost, aby reaktivita vozu byla optimální. Výkonné podvozkové části, účinný posilovač řízení a nová pohonná jednotka: tento celek uživateli vozu HR1 zaručuje jedinečné zážitky při řízení vozu a spojuje opravdové potěšení z jízdy s vysokými nároky ekologickou účinnost.


Peugeot
Peugeot je jedinou značkou poskytující komplexní nabídku prostředků globální mobility: osobní a užitkové vozy, skútry, jízdní kola a široká nabídka servisních a doplňkových služeb. Celkem 10 000 prodejních míst ve 160 zemích světa reprezentuje spojení hledání dokonalosti a emocí pod značkou Peugeot. V roce 2009 prodal Peugeot celkem 1 842 000 vozů, a stal se nejvýznamnější francouzskou značkou na světě v počtu přihlášených vozů a obsadil 10. příčku v celosvětovém žebříčku. Značka vychází ze své 200leté tradice a v roce 2010 připravuje obměnu stylu, vizuální identity, doplňuje svou nabídku mobility a potvrzuje své mezinárodní ambice. Pokračuje ve svém rozvoji a uvádí na trh automobilovou specialitu RCZ, elektrický vůz iOn, v Číně model 408, tři nové modely v Latinské Americe a v Evropě přichází s novou nabídkou mobility na míru, službou Mu by Peugeot.


PR

 

Fotogalerie

Novinky různých automobilek pro Paříž 2010

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu