SA po luxusních busech nakoupila také rychlíkové lokomotivy. A bojuje proti socanským hejtmanům..
STUDENT AGENCY nakoupila rychlíkové lokomotivy a chystá se na výběrová řízení v dálkové dopravě
Jako okamžitou reakci na záměry Ministerstva dopravy o otevření trhu v dálkové dopravě pořídila na jaře tohoto roku společnost STUDENT AGENCY devět nových lokomotiv. Jedná se o úplně poslední elektrické lokomotivy, které byly vyrobeny v devadesátých letech ve Škodě Plzeň.
Do současnosti byly provozovány u italského soukromého dopravce.
Lokomotivy v celkové hodnotě téměř půl miliardy korun použije STUDENT AGENCY pro zakázky v dálkové dopravě, které by měly být v nejbližší době otevřeny konkurenci.
„Ministerstvo hodlá v nejbližší době otevřít tendry v dálkové dopravě a my na to chceme být připraveni. Po těchto lokomotivách byl u dopravců ve střední Evropě obrovský zájem, nám se podařilo nabídnout nejlepší podmínky a nakonec jsme v jejich nákupu byli úspěšní,“ komentuje pořízení lokomotiv Radim Jančura, majitel STUDENT AGENCY.
Lokomotivy, jejichž opotřebení nyní odpovídá zhruba tříletému provozu, projdou v Itálii kompletní rekonstrukcí, budou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními systémy a bude zvýšena jejich maximální rychlost na 140 km/h. „Dodatečnými investicemi do bezpečnosti a spolehlivosti získáme nejlepší elektrické lokomotivy, jaké jsou dnes v majetku českého železničního dopravce“, doplňuje Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJetu.
Pro zajištění naprosto spolehlivého provozu je součástí dodávky také neobvykle rozsáhlý soubor příslušenství – například nové podvozky, klimatizace, trakční motory, palubní hardware a další.
V případě, kdy by Ministerstvo dopravy nepřistoupilo k výběrovým řízením, tak, jak oznámilo, hodlá STUDENT AGENCY využít nově nakoupené lokomotivy pro provozování vlastních vlaků v dálkové dopravě jako konkurence dotovaných vlaků EuroCity a InterCity. Společnost tím chce demonstrovat, že dálkové spoje vyšší kvality mají být provozovány bez dotací, jek je to obvyklé v celé západní Evropě. „Obdobným způsobem, tedy bez pomoci veřejných rozpočtů, provozujeme úspěšně již šest let naše dálkové autobusy na osmi linkách v celé České republice,“ uzavírá Radim Jančura.
Jiří Schmidt
obchodní ředitel
Regionjet
PR
V současné době pak společnost realizuje propagační akci pro veřejnost, v níž dokazuje, že dokáže veřejnosti nabídnout špičkové služby a to údajně za méně pěněz, než stávající provozovatelé z ČD. Tento týden do 4. června mohou např. cestující z Brna cestovat za neuvěřitelnou pětikorunu do Skalice nad Svitavou nebo opačnym smerem so Šakvic, tedy na dohled Nopvomlýnských nádrží.
Jak známo, socanobolševičtí hejtmani ale v nedávné době podepsali dlouhodobý kontrakt na provozování železnic BEZ VÝBĚROVÉHO řízení za více než stovku miliard korun s ČD.