Vyhledávání

Scania představuje nový autobus Touring koncipovaný pro variabilní příležitostné uplatnění.

Scania Touring - nová autokarová řada globálního formátu s výjimečnou přitažlivostí

Scania představuje nový autobus koncipovaný pro variabilní příležitostné uplatnění. Typ Touring byl vyvinut v úzké spolupráci s čínskou karosárnou Higer, která byla vybrána vzhledem k jejímu know how, kvalitě produkce a výrobním kapacitám - parametrům nutným pro úspěšné uplatnění strategie expanze automobilky Scania. Montážní prvky a servisní služby bude zajišťovat Scania prostřednictvím své široké prodejní a servisní sítě. Řadu Touring budou následovat další navazující typy.

Melker Jernberg, starší viceprezident divize autobusů a autokarů automobilky Scania:
„Našli jsme vynikajícího partnera pro naši strategii globální expanze. Partnerství se společností Higer poskytuje Scanii základnu pro uspokojení potřeb stávajícího i
budoucího trhu. Znamená to také, že řadu Touring brzy doplní další série. Dílenské zpracování, preciznost montáže i povrchové úpravy, stejně jako spolehlivost a životnost ověřené množstvím testů překonaly naše očekávání. Společně s Higerem dokázal tým designérů vyvinout autokar s jednoznačnými charakteristickými rysy Scanie.

Nový autobus poskytuje jak vynikající efektivnost ve spotřebě paliva, tak nízké provozní náklady. Uživatelé autobusů Scania Touring budou moci využívat komplexnosti služeb prodejní a servisní sítě Scania jak v údržbě, tak v opravách či nákupu náhradních dílů na jediném místě. Nyní jsme dokončili přípravu prezentace nové řady na světových trzích a zahájení prodeje na začátku roku 2010. Scania Touring se představí nejprve ve střední Evropě a potom postupně ve vzdálenějších oblastech směrem na západ, jih i sever.
Máme samozřejmě také plány pro získání trhů Středního Východu, Afriky a v neposlední řadě i Asie.

Představení Scanie Touring přímo souvisí s uvedením nové generace systému Scania Opticruise, plně samočinné převodovky koncipované pro nejsnadnější, bezpečné a mimořádně pohodlné ovládání užitkových vozidel a autobusů,“ konstatuje Jernberg. Výrobní základna Higeru v Sužou u Šanghaje byla uvedena do provozu v roce 1998
s 4000 zaměstnanci a roční produkcí 18 000 autobusů. Spolupráce s automobilkou Scania vznikla před pěti lety a v roce 2006 byla postavena montážní linka
v samostatném závodě pro výrobu řady Scania Touring a typy, které budou následovat. Její kapacita činí 3000 vozidel ročně.

Design Scania
Novou řadu Scania Touring HD tvoří vysokopodlažní typ o celkové délce 12 m společné konstrukce Scanie a Higeru, jehož vnější vzhled a interiér připravili odborníci ze Södertälje. Design rozvíjí typické rysy Scanie, jako například zaoblený klínovitý profil přídě a stejně oblé rohy karoserie výrazně snižující aerodynamický odpor.
Úprava přídě a začlenění světlometů zvýrazňuje identitu Scanie a konvenuje s pojetím postranních linií. Širokoúhlé přední zasklení a skryté sloupky „A“ podtrhují svébytné elegantní linie vedené od předního skla přes celý bok karoserie. Výřezy podběhů kol zdůrazňují svižnost celkového dynamického dojmu. Tvarové pojetí zádě spojuje pak všechny detaily vzhledu do vyznění dojmu solidnosti a kvality.

Vysoký standard a záplava doplňků Interiér poskytuje 49 nastavitelných sedadel pro cestující. Sedadlo průvodce je instalováno v přídi. Prostory pro zavazadla se vzduchotlakovým otvíráním víka vzhůru (doplňková výbava) mají velkorysý objem 9 m3. V případě instalace kóje pro druhého řidiče (doplňková výbava) je přiměřeně menší.
Autokar je nabízen ve dvou úrovních vybavení Comfort a Premium. Obě zahrnují kabinu s chemickým WC situovanou u prostředních dveří, za příplatek i kuchyňský
koutek. Výběr vzájemně sladěných barevných sestav obkladů, čalounění a koberců, které mohou být variabilně kombinovány, vytváří mimořádně příjemnou atmosféru.
Exkluzivní prošívané kožené čalounění sedadel s kontrastními švy je příplatkovým vybavením.

Klimatizační jednotka instalovaná na střeše vozidla a výměník topné soustavy jsou standardním prvkem, přídavné topení doplňkovým. Postranní a zadní zasklení je
dvouvrstvé a zabarvené. Nechybí ani videopřehrávač s dvěma sedmnáctipalcovými monitory instalovanými v přední a střední části vozidla. Pracovišti řidiče s širokým klenutým přístrojovým panelem dominuje uživatelsky vstřícné a příkladně ergonomicky uspořádané prostředí. Sedadlo je široce nastavitelné, stejně jako volant, takže poskytuje optimální polohu řidiči libovolné postavy. Všechna sedadla ve vozidle jsou vybavena integrovanými bezpečnostními pásy. Poblíž středních dveří instalovaná odpočinková koje pro druhého řidiče je vybavena interkomem pro spojení s řidičem za volantem.

Plně samočinné řazení Hnací řetězce Scania jsou k dispozici ve verzích Euro 4 nebo Euro 5 s motory o největším výkonu 280 až 323 kW a dvanáctistupňovými převodovkami plně samočinnými, nebo s elektronicky řízeným řazením. Volit lze také převodovku s rychloběhem pro úsporný provoz na velké vzdálenosti vyššími rychlostmi.  Vozidla jsou vybavena komfortním vzduchotlakovým pérováním a nezávislým zavěšením kol přední nápravy. Elektronicky řízená brzdová soustava s kotouči na všech kolech je standardně vybavena systémem ABS. Ocelový nosný skelet karoserie splňuje s rezervou limity nejpřísnější bezpečnostní normy Euro R66-01 pro odolnost proti deformacím při převrácení vozidla.

Více informací na
http://www.scania.cz/

Kontakty
Anders Dewoon, Sales Director Intercity and Coach,
tel. +46 70 538 21 03, email anders.dewoon@scania.com
Per-Erik Nordström, Product Affairs, tel. +46 8 553 855 77,
email per-erik.nordstrom@scania.com
Melker Jernberg, Head of Scania Buses and Coaches,
tel. +46 70 289 22 30, email melker.jernberg@scania.com

 

PR

 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu