Vyhledávání

SEAT Ibiza a Leon přímo od výrobce s pohonem na LPG

SEAT Ibiza a Leon přímo od výrobce s pohonem na LPG
SEAT Ibiza a Leon s pohonem na LPG
  • Modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG nabízejí mimořádně hospodárný provoz
  • Osvědčený motor 1,6 litru je vyladěn na 59 kW (80 k), resp. 75 kW (102 k)
  • Výrobcem montovaný systém LPG je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti
 
SEAT rozšiřuje v rámci ambiciózní produktové a ekologické strategie svou nabídku o nové verze s mimořádně nízkými emisemi a provozními náklady. Kromě tradičních modelů Ecomotive mají nyní zákazníci na českém trhu na výběr také modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG upravené pro spalování u nás velmi oblíbeného alternativního paliva LPG (Liquified Petroleum Gas). Modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG se dodávají ve dvou výbavových verzích Reference a Style za ceny, které začínají od 289 900 Kč (Ibiza Reference), resp. 388 900 Kč (Leon Reference).
 
SEAT je tak jednou z mála značek na českém trhu, které nabízejí vozy na LPG s továrně montovaným systémem. Sériová výroba v závodě Martorell podléhá nejvyšším standardům kvality, čímž je zaručena provozní bezpečnost, spolehlivost a životnost na srovnatelné úrovni jako u všech ostatních modelů s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu.
 
Modely Ibiza 1.6 LPG a Leon 1.6 LPG navíc absolvovaly před zahájením výroby veškeré bezpečnostní nárazové zkoušky a náročné dlouhodobé provozní testy, jimiž musí u značky SEAT projít všechny vyvíjené modely. Standardní záruka výrobce se samozřejmě vztahuje také na veškeré komponenty palivového systému LPG.
 
„Husté pokrytí území České republiky čerpacími stanicemi LPG vypovídající o značné oblíbenosti tohoto alternativního paliva nás vedla k rozhodnutí nabídnout českým motoristům neméně populární vozy SEAT Ibiza a Leon s továrně montovaným systémem Bi-Fuel na LPG a benzin. Tyto motory jsou již z výroby uzpůsobeny pro spalování LPG. Díky tomu jsou přínosy jak pro peněženku našich zákazníků, tak i pro naše životní prostředí ještě výraznější,“ uvedl Michal Čížek, vedoucí divize SEAT společnosti Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
 
Pohon obou nových modelů SEAT obstarává osvědčený zážehový čtyřválec 1,6 litru v provedení Bi-Fuel, které umožňuje ekonomicky výhodný provoz jak na zkapalněný plyn propan-butan (LPG), tak na benzin. Kromě nové ocelové nádrže na LPG, palivového potrubí, filtru a odpařovacího zařízení používají vozy SEAT na LPG speciální řídicí jednotku motoru, zvětšené sací potrubí, novou rozdělovací palivovou lištu pro LPG a trysky pro vhánění plynu. Plnicí hrdlo nádrže na LPG je umístěno pod plnicím hrdlem nádrže na benzin.
 
Pod kapotou modelu Leon dosahuje jednotka Bi-Fuel při provozu na benzin nejvyššího výkonu 75 kW (102 k) a maximálního točivého momentu 148 N.m při 3800 min-1. V tomto provozním režimu má průměrná spotřeba benzinu hodnotu 7,3 litru na 100 km. Po přepnutí na LPG se výkonové parametry nepatrně sníží (72 kW/98 k a 144 N.m), nicméně praktický dopad této skutečnosti na jízdní dynamiku je sotva postřehnutelný. Průměrná spotřeba LPG ve výši 9,5 l/100 km odráží nižší energetickou hustotu zkapalněného plynu.
 
Vzhledem k přibližně poloviční ceně LPG v porovnání s benzinem jsou však provozní náklady citelně nižší. Při průměrných cenách benzinu Natural 95 v ČR ve 45. týdnu 2011 (zdroj: Český statistický úřad) ve výši 34,78 Kč/l a LPG ve výši 16,75 Kč/l činí u
Leonu 1.6 LPG průměrné provozní náklady na palivo 2,54 Kč/km (benzin), resp.
1,59 Kč/km (LPG). U modelu Ibiza 1.6 LPG to je 2,09 Kč/km (benzin), resp.
1,27 Kč/km (LPG). Také z hlediska emisí CO2 vychází jednoznačně lépe LPG (153 g/km) než benzin (173 g/km). Spalováním LPG vzniká navíc méně oxidů dusíku a nespálených uhlovodíků.
 
Řidič může používat benzin nebo LPG dle vlastního uvážení. K přepnutí mezi oběma palivy stačí prosté stisknutí tlačítka na přístrojové desce. Dodatečný ukazatel na přístrojové desce informuje řidiče o stavu paliva v nádrži na LPG. Ta má v Leonu objem 49 litrů a je prostorově úsporně a bezpečně uložena v prohlubni pro náhradní kolo pod podlahou zavazadlového prostoru. Nádrž na benzin zůstala v původním provedení čistě benzinových verzí, takže pojme 55 litrů paliva. Leon LPG tak ujede na jednu náplň nádrže na zkapalněný plyn vzdálenost 397 km a zásoba benzinu mu vydrží na dalších 730 km. Celkový dojezd tedy činí 1127 km.
 
Odlišně vyladěný motor pětidveřového modelu SEAT Ibiza 1.6 LPG s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 59 kW (80 k) v rozpětí
otáček 4000 až 6000 min-1. Hodnota maximálního točivého momentu je 145 N.m při 3800 min-1. Svižná Ibiza LPG zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,2 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 174 km/h a průměrně spotřebuje 6,0 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 139 g/km), resp. 7,6 litru LPG na 100 km (emise CO2 123 g/km).
 
 
 
*****
SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží cca 75 % své výroby do 72 zemí a je vedoucí značkou na španělském trhu. V roce 2010 dosáhl SEAT s celkovým prodejem 339 500 vozidel obchodního obratu ve výši 4,7 miliardy eur.
 
Skupina SEAT zaměstnává 13 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech v Barceloně - Zona Franca, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela.
 
Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také výzkumným a vývojovým střediskem, v němž více než 900 inženýrů pracuje na vývoji inovativní automobilové techniky. V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

 

PR

 

Fotogalerie

Seat Ibiza a Leon nyní také na plyn

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu