Vyhledávání

SEAT představil projekt vozu s elektrickým pohonem

SOUČÁST PLÁNU GLOBÁLNÍ UDRŽITELNÉ MOBILITY PRO ROK 2014

• Prototyp elektricky poháněného vozu ukazuje potenciál pohonu Twin Drive pro kompaktní automobily
• Tato technologie využívá elektrický pohon v městských oblastech
a spalovací motor pro jízdu mimo město bez jakéhokoli omezení dojezdu
• První vozy by mohly přijít do prodeje v roce 2014

SEAT León Twin Drive Ecomotive je název prototypu elektricky poháněného vozu, na jehož vývoji španělská automobilka v současnosti pracuje. Technologie Twin Drive bude důmyslně kombinovat elektrický pohon a sadu akumulátorů Li-Ion pro jízdu v městském provozu se spalovacím motorem, která zajišťuje optimální úroveň spotřeby paliva při jízdě mimo město.

„Poté, co jsme v uplynulém půlstoletí rozhodujícím způsobem přispěli k mobilitě celých generací, chceme být dnes hlavními tvůrci začínajícího procesu vývoje a průmyslové výroby vozů, které kombinují elektrický pohon se spalovacím motorem, “ uvedl při představení Leónu Twin Drive Ecomotive Francisco García Sanz, člen představenstva koncernu Volkswagen a předseda představenstva automobilky SEAT. „Samotné technologie nejsou zárukou úspěchu. Připravenost na důsledky pro výrobce a distributory elektrické energie, jakož i jasná podpora od vlád jsou pro zajištění mobility a autonomie uživatelů rozhodující,“ zdůraznil García Sanz.

Plány SEATu sahají až do roku 2014 a zahrnují výzkum a vývoj v oblasti hybridního poháněcího ústrojí s možností externího dobíjení („plug-in“) s postupným ústupem od používání spalovacích motorů. Díky tomu bude SEAT schopen uvádět na trh nové modely s velmi nízkou spotřebou a ekologicky příznivou úrovní emisí CO2.

Jako první krok na této cestě SEAT představil prototyp s elektrickým pohonem, který vychází z typu León, v němž byl tradiční spalovací motor nahrazen elektromotorem. Upraveny byly další konstrukční celky, jako je převodovka, brzdová soustava, topná a klimatizační soustava a většina elektronické výbavy. Elektromotor je napájen ze sady akumulátorů Li-Ion umístěné v zadní části vozu a poskytuje trvalý výkon 35 kW. Největší rychlost je dobrovolně omezena na 100 km/h.

Prototyp umožní konstruktérům španělské značky testovat a zkoumat specifické aspekty elektrického pohonu a především hledat způsob, jak zlepšit jeden z největších nedostatků, jímž je rychlé vybíjení akumulátorů a s tím spojený omezený dojezd, který u současného prototypu dosahuje 50 km.

Projekt Twin Drive Ecomotive je prvním krokem směrem ke stoprocentnímu elektromobilu a zahrnuje vývoj hybridního vozidla, které bude kombinovat osvědčenou hospodárnost současných modelů SEAT Ecomotive s výhodami elektrického pohonu.

Výsledkem bude radikální snížení emisí CO2 při zachování pozoruhodných jízdních výkonů a dojezdu. SEAT nabízí svým zákazníkům již dnes v rámci řady Ecomotive modely Ibiza Ecomotive s emisemi CO2 ve výši 98 g/km, León Ecomotive (119 g/km) a Alhambra Ecomotive (159 g/km). Dva z těchto modelů, Ibiza a Alhambra, se mohou pochlubit nejnižší úrovní emisí ve svém segmentu.


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu