Vyhledávání

ŠKODA zahajuje v indické Pune výrobu nové indické kompaktní limuzíny Rapid

ŠKODA zahajuje v Pune výrobu nové indické kompaktní limuzíny ŠKODA Rapid
› Oficiální zahájení výroby v závodě v indickém Pune
› Vůz vyvinutý dle přání lokálních zákazníků
› Rozšíření nabídky v segmentu s velkým potenciálem růstu
› Indie je centrální součástí Růstové strategie ŠKODA 2018

Mladá Boleslav, 9. října 2011 – ŠKODA zahájila v indickém závodě v Pune
sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid, kterou zde ještě tento rok
uvede na trh. Indická adaptace limuzíny Rapid v mimořádné míře zohledňuje
přání indických zákazníků a dále posílí pozici značky ŠKODA v zemi. Nový model
má velký význam pro Růstovou strategii ŠKODA, v jejímž rámci chce
automobilka do roku 2018 zvýšit své prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů
ročně.

„Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam
této země pro náš podnik“, zdůrazňuje předseda představenstva společnosti ŠKODA
Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „V příštích letech chceme na celém světě podstatně
přidat. Za tímto účelem podstatně posílíme naše mimoevropské aktivity. Indický trh
přitom hraje centrální roli, neboť Indie patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším
potenciálem. Nový Rapid je pro tyto růstové trhy správným vozem, který přichází ve
správný čas. Představuje důležitý krok na cestě k našemu dalšímu růstu v příštích
letech.“ Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět
největších automobilových trhů světa.

Rapid je vozem vyráběným v Indii pro Indii. Vůz nabízí velkorysý prostor, líbivý design,
dobrou bezpečnostní výbavu i moderní vyzrálou techniku. Auto ve svých genech nese
a motto značky ŠKODA „simply clever“. S délkou 4,39 metrů, šířkou 1,70 metru a
výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura
(Octavia). Díky tomu bude značka v budoucnosti přítomna v největším segmentu
indického trhu.

Mimořádně velkorysé jsou prostorové poměry v nejmladším modelu značky ŠKODA:
pět plnohodnotných míst pro řidiče a cestující, dostatek prostoru pro nohy a nad hlavou
a zavazadlový prostor o objemu téměř 500 litrů zajišťují pěti osobám pohodlné a
uvolněné cestování. „Rapid je auto pro celou rodinu a pro rozmanité použití.
Dostatečně kompaktní pro město, dostatečně prostorný pro delší cesty. Všestranný
talent, prostě pravá ŠKODA“, říká Vahland.

Přesvědčivý je jasný, svěží design, který nese podstatné prvky nového designového
jazyka značka ŠKODA. Rapid zaujme dokonalými proporcemi a precizností. Čistě
modelované plochy, ostře rýsované linie a atraktivní maska na první pohled ukazují: tady
přijíždí ŠKODA. Tento dojem pokračuje i v interiéru: uspořádaný kokpit, přehledně
seřazené ovládací prvky a ukazatele a koncentrace na to podstatné zajišťují pohodu na
palubě.

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální a
automatickou převodovkou. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6
litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem
1,6 litru a výkon 77 kW.

Pro růst, který společnost v Indii plánuje s modelem Rapid a dalšími vozy, má ŠKODA
vynikající výchozí pozici. Značka, která je v zemi aktivní od roku 2001, v letošním roce
podstatně zvýšila odbyt v Indii. Do konce září činil tento růst téměř 50 procent.
„Chceme nadále růst a v Indii jedeme na plný plyn“, zdůrazňuje Prof. Vahland: „S
investicemi do výroby, do prodejní a servisní sítě a samozřejmě do nových produktů.
Nový Rapid má pro to výjimečný význam.“

Závod společnosti Volkswagen v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu
Fabia druhým vozem značky ŠKODA, vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune
vyrábí ŠKODA v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb,
Laura a Yeti.


Evžen Krauskopf, Komunikace produktu a techniky

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu