Vyhledávání

Společnosti GE a Nissan se spojily ve snaze podpořit dobíjení elektromobilů

Praha – 15. června 2010 - V době, kdy četní hráči na trhu soupeří o to, komu se podaří vybudovat infrastrukturu pro inteligentní dobíjení, jež by podpořila nástup elektromobilů, spojily své síly společnosti GE a Nissan. Cílem jejich spolupráce je vyvinout nové technologické prvky, které inteligentní dobíjení promění ve skutečnost. Společnosti podepsaly tříletou předběžnou dohodu na společný výzkum technologií potřebných k vybudování spolehlivé, dynamické a inteligentní dobíjecí architektury.

Uzavřená dohoda svádí dohromady dvě společnosti, jež disponují zkušenostmi v těch nejkritičtějších prvcích potřebných pro úspěšný rozjezd inteligentního dobíjení. Společnost GE je leaderem trhu v energetickém sektoru a její zákaznická základna jde napříč celou elektrickou rozvodnou sítí. Nissan je jednou z největších automobilek světa a leaderem v segmentu elektromobilů. Ještě během tohoto roku chce automobilka na trh v Japonsku, Spojených státech a Evropě uvést nový model LEAF, který je zcela na elektrický pohon a má nulové emise.

„V uplynulých několika letech jsme byli svědky rychlé inovace v segmentu hybridních vozů a elektromobilů dobíjených ze zásuvky. Tyto vozy vlastně odstartovaly revoluci v technologiích inteligentního dobíjení,“ říká viceprezident a ředitel GE Global Research Mark Little. „Společně s automobilkou Nissan se snažíme o komplexní pohled na to, jakých technologií bude zapotřebí v automobilech, v rozvodné síti a v domácnostech, aby se dobíjení osobních vozů přes zásuvku skutečně stalo realitou.“

„Vizí společnosti Nissan je realizovat mobilitu o nulových emisích prostřednictvím holistického přístupu a spoluprácí s nejrůznějšími partnery z řady odvětví,“ říká viceprezident Nissan Motor Co. Ltd. Šuniči Toyomasu. „Doufáme, že výsledkem naší spolupráce s GE budou cenné poznatky o tom, co je třeba změnit v domácnostech a elektrické rozvodné síti, aby elektromobily mohly uchytit na trhu.“

Společnosti GE a Nissan představily dvě klíčové oblasti pro potenciální partnery. Ta první se týká začlenění elektromobilů do domácností a budov. Druhá se zaměřuje na dynamiku dobíjení elektromobilů v rámci obecněji pojaté elektrické rozvodné sítě. V následujících měsících hodlají společnosti GE a Nissan společně identifikovat specifické projekty, na nichž by v těchto oblastech mohly spolupracovat.

Společnost GE bude většinu aktivit spojených s tímto projektem realizovat ve svém výzkumném středisku v městě Niskayuna ve státě New York, kde se rovněž nacházejí nejnovější zařízení pro výzkum inteligentní sítě. Společnost Nissan se bude na projektu podílet hlavně prostřednictvím své divize Nissan Technical Center North America, jež sídlí ve Farmington Hills ve státě Michigan, přičemž tento závod se bude opírat o podporu Střediska pro vyspělé technologie, které Nissan zřídil v Japonsku.


O elektromobilech

Elektromobily jsou na nejlepší cestě způsobit revoluci v automobilovém průmyslu. Nyní jde o to, jak co nejrychleji vyvinout a vybudovat technologii inteligentního dobíjení, která uspokojí potřeby milionů vozů, které se jednoho dne budou takto dobíjet. Řečeno velice prostě, inteligentní dobíjení znamená schopnost řídit způsob, jímž síť dodává vozidlu elektrickou energii – a taky kdy a za jaký tarif. Inteligentní dobíjení by tak například umožnilo uživateli vůz zapojit do sítě a dobíjet baterii v době, kdy je sazba za elektrický proud nižší.

Společnosti GE a Nissan představily dvě klíčové oblasti pro potenciální partnery. Ta první se týká začlenění elektromobilů do domácností a budov. Druhá se zaměřuje na dynamiku dobíjení elektromobilů v rámci obecněji pojaté elektrické rozvodné sítě. V následujících měsících hodlají společnosti GE a Nissan společně identifikovat specifické projekty, na nichž by v těchto oblastech mohly spolupracovat.

Matt Nielsen z Global Research poznamenal: „Nízký počet elektromobilů zpočátku pro rozvodnou síť zátěž představovat nebude, nicméně existuje zde několik potenciálních problémů, které je třeba prostudovat a vyčíslit, například zda větší koncentrace elektromobilů nebude představovat zátěž pro místní distribuční systémy, včetně transformátorů. „Cílem tohoto programu bude vyčíslit dopad prostřednictvím modelování/simulace a vlastních experimentálních dat. Dobrou zprávou je to, že lidé kolem elektromobilů si tyto problémy uvědomují a aktivně se je snaží řešit. Mnozí ze zástupců rozvodných firem, s nimiž jsem měl možnost mluvit, mi potvrdili, že již vyvinuli programy, které jejich sítě a systémy připraví na nástup elektromobilů a uživatelům zajistí náležitý komfort.“

Výzkum elektromobilů je ve středu pozornosti iniciativy ecomagination a výzkumu inteligentních sítí. Například GE investovala přes 150 milionů dolarů do vývoje vyspělých bateriových technologií, které do budoucna budou zajišťovat uskladňování elektrické energie v nejrůznějších produktových aplikacích, včetně hybridní lokomotivy certifikované rovněž pod značkou ecomagination, důlních nákladních vozů a těžké techniky. GE rovněž nedávno navýšila svou investici do firmy A123 Systems, jež se zabývá vývojem a výrobou baterií a je leaderem v oblasti lithium-iontové technologie využívané v hybridních automobilech.

Fotografie, multimediální galerie: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6263861&lang=en


Bez tankování. Plně elektrický vůz Nissan LEAF bude uveden na trh v Japonsku, Spojených státech a Evropě v průběhu tohoto roku. Smlouva uzavřená mezi koncerny Nissan a GE využívá zkušeností automobilky Nissan s výrobou elektromobilů a vůdčí postavení GE v energetickém sektoru, včetně rozsáhlé klientské základny.

###

O společnosti GE
Společnost GE je globální diverzifikovaná společnost působící v oblasti infrastruktury, financí a médií. Cílem společnosti je reagovat na základní potřeby lidstva. Společnost svým klientům nabízí řešení pokrývající širokou škálu odvětví od energetiky, přes vodohospodářství, dopravu, zdravotnictví až po přístup k penězům a informacím. GE nabízí své služby ve více než stovce zemí světa a zaměstnává celkem přes 300 000 lidí.

O GE Global Research
GE Global Research slouží jako centrum technologického vývoje a inovací pro všechny divize koncernu GE. Zde zaměstnaní badatelé a konstruktéři definují nové standardy toho, co je možné, podporují růst jednotlivých divizí a hledají odpovědi na jedny z nejpalčivějších otázek dneška.

Globální výzkumné středisko provozuje závody v Niskayuně, Bangalore, Šanghaji a Mnichově. GE se zabývá inovací 24 hodin denně. Internetové stránky GE Global Research najdete na adrese: www.ge.com/research. S technology GE se můžete spojit přes http://edisondesk.com a twitter.com/edisonsdesk.

O společnosti Nissan
Nissan Motor Company je globální automobilka, jež v roce 2009 prodala po celém světě 3,36 milionu osobních vozů. Nissan je přítomen na všech významných automobilových trzích světa, na nichž nabízí rozsáhlou škálu osobních, užitkových i nákladních vozů pod značkami Nissan a Infiniti.

Středisko pro vyspělé technologie (Nissan Advanced Technology Center, NATC) je špičkovým výzkumně-vývojovým pracovištěm automobilky, které se nachází v prefektuře Kanagawa. NATC přichází s inovacemi v technologiích šetřících životní prostředí a zvyšujících bezpečnost. Toto středisko umožňuje konstruktérům Nissanu pracovat v jednom centralizovaném závodě, kde se vyvíjejí jak tradiční automobily, tak automobily na elektrický pohon. Nissan v prefektuře Kanawaga vlastní ještě dva další závody zabývající se plánováním produktů a výzkumem a vývojem: jsou to Technické středisko Nissanu (Nissan Technical Center, NTC) v Atsugi a Výzkumné středisko Nissanu (Nissan Research Center) v Yokosuce.


Ivana Střílková
Grayling

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu