Vyhledávání

Sportovní elektromobil Audi se zúčastní soutěže Silvretta E Auto Rallye

9. července 2010

První „e-tapa“: Audi R8 e-tron na „Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010“
· Sportovní elektromobil Audi se zúčastní soutěže Silvretta E-Auto Rallye
· Za volant vozu Audi R8 e-tron usedne člen představenstva Audi a tovární jezdec
· Nová technická platforma absolvuje deset speciálních zkoušek o celkové délce více než 160 kilometrů


Audi se zúčastní soutěže „Silvretta E-Auto Rallye Montafon 2010“ s elektromobilem e-tron, jehož inovativní technika byla zabudována do karoserie kupé R8. Na trase dlouhé 167,5 kilometru vedoucí rakouským Vorarlbergem se budou za volantem sportovního elektromobilu střídat Michael Dick, člen představenstva Audi odpovědný za vývoj, a tovární jezdec Lukas Luhr. Po své první vyjížďce v rámci akce „Le Mans vers le futur“ u příležitosti letošního ročníku slavného 24h závodu bude nyní Audi R8
e-tron soutěžit o umístění ve třech etapách.

„Již v Le Mans jsme na Audi R8 e-tron získali velmi dobrou odezvu,“ říká Michael Dick, člen představenstva AUDI AG, který má na starosti technický vývoj. „V Montafonu dokáže e-tron svůj potenciál v deseti různých speciálních zkouškách, které budou zahrnovat jízdu do vrchu, v údolí a měřené úseky. Je to dobrá příležitost k tomu, abychom veřejnosti představili celostní přístup značky Audi a zároveň divákům umožnili zažít fascinující elektrickou mobilitu ztělesněnou sportovním vozem.“

Příslušnost zkušebního prototypu Audi R8 e-tron do nejvyšší ligy sportovních elektromobilů dokládají nejen proporce supersportovního vozu s vnějšími rozměry 4,43 x 1,90 x 1,25 metru, ale i upravená konstrukce s vodou chlazenou sadou akumulátorů Li-Ion uloženou společně s výkonovou elektronikou mezi zadní nápravou a velkorysým prostorem pro cestující. Zárukou vynikajících jízdních vlastností je vyspělý podvozek
s ideální polohou těžiště a optimálním rozdělením hmotnosti mezi nápravy (42:58 %).

Důležitým předpokladem pro dosažení dostatečného dojezdu a sportovní dynamiky je mimořádně lehká konstrukce. Vývojáři značky Audi proto postavili karoserii podle principů hliníkového prostorového rámu ASF. Nepřehlédnutelná příď elektricky poháněného sportovního vozu se vyznačuje typickou maskou chladiče Singleframe ve tvaru lichoběžníku, po jejíchž stranách jsou rozměrné vstupy vzduchu. Na místě dosavadního hrdla nádrže se nalézá elektrická zásuvka pro dobíjení akumulátorů, které trvá 6 až 8 hodin. Při využití silnoproudu (400 V, 63 A) klesne tato doba na cca 2,5 hodiny

Kola elektromobilu Audi R8 e-tron jsou poháněna čtyřmi elektromotory, po dvou na přední a zadní nápravě, čímž jsou zachovány vynikající vlastnosti pohonu všech kol quattro. Inteligentní elektronické řízení elektromotorů rozděluje za běžných okolností hnací sílu v poměru 30:70 % mezi přední a zadní nápravu a v případě prokluzu kol rozdělení točivého momentu plynule mění. Hnací sílu lze dávkovat cíleně pro každé kolo zvlášť v zájmu dosažení maximální možné příčné dynamiky a bezpečnosti jízdy. Dvoumístný vůz s celkovým výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 4500 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,8 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h a zatáčky projíždí doslova jako po kolejích.


Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu