Vyhledávání

Světové prodeje PSA dosáhly rekordních 3,6 milionů vozů

V Paříži, 13. ledna 2011

Rekordní obchodní výsledky za rok 2010
Světové prodeje dosáhly 3,6 milionů vozů - nárůst o 13 %


Klíčová fakta 2010

· Prodeje vozů a montážních celků Skupiny dosáhly 3 602 200 kusů, + 13 %
· Nárůst podílu Skupiny na evropském trhu* na 14,2 %, oproti 13,8 % v roce 2009
· Výrazný nárůst podílu prodejů mimo Evropu* na 39 %, ve srovnání s 34 % v roce 2009
· Strategie uvádění vozů vyšších kategorií: úspěch vozů Peugeot RCZ, Peugeot 3008 a Citroën DS3
· Další snižování průměrných emisí vozů na 132,4 g CO2/km oproti 135,4 g v roce 2009

Rok 2010 byl poznamenán desetiprocentním nárůstem celosvětových automobilových trhů. Nejvýraznější růst byl stejně jako v roce 2009 zaznamenán v Číně (+30 %) a v Latinské Americe** (14 %). V Evropě poptávka celkově poklesla (- 4 %), ale vývoj zde byl velmi nerovnoměrný:
- Francie: 0 %
- Německo: - 22 %
- Španělsko: + 4 %
- Itálie: - 8 %
- Velká Británie: + 3 %
- Střední a východní Evropa: - 4 %

V této situaci se prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën, které v roce 2010 v celém světě dohromady dosáhly 3 602 200 montovaných vozidel a montážních celků, zvýšily o 13 %.
- + 9,8 % u montovaných vozů (3 125 100 kusů)
- + 39,4 % u prodeje sad montážních celků (477 000 kusů), a to zejména díky aktivitě značky Peugeot

V roce 2010 potvrdila značka Peugeot pozici nejprodávanější francouzské značky na světě. V Evropě se obě značky Skupiny v hodnocení značek posunuly dopředu, Peugeot obsadil 4. a Citroën 6. místo.

Ředitel obou značek Jean-Marc Gales prohlásil:
„Kromě rekordních prodejů, kterých Skupina dosáhla v roce, kdy oslavila 200. výročí od svého založení, chci zmínit dva důvody ke spokojenosti. Především je to náš růst na mezinárodním poli: velká část našich prodejů dnes probíhá mimo Evropu. Dále je to kvalita našich výsledků: výrazného posunu jsme dosáhli u zákazníků, kteří kupují luxusní vozy, a u firemních zákazníků. Dosáhli jsme toho díky novým modelům, vynikající kvalitě výrobků a designu, ekologickým výsledkům a mimořádné kvalitě služeb. Díky všem těmto přednostem můžeme hledět do roku 2011 s důvěrou, i přesto, že bylo v Evropě ukončeno vyplácení šrotovného.“


** Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
* Argentina, Brazílie, Chile, Mexiko a další (celkem 23 zemí)


Zvýšení podílu na evropském trhu

Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který v roce 2010 zaznamenal pokles o 4 %, se registrace vozů PSA Peugeot Citroën snížily o 0,9 % na 2 195 000 kusů. Podíl Skupiny na trhu se opět zvýšil, a to na 14,2 %, což představuje nárůst o 0,4 procentního bodu oproti roku 2009.

Trh s osobními vozy byl v roce 2010 poznamenán dalším snížením vyplácení šrotovného ve Francii a jeho zastavením v Německu a ve Španělsku. Trh s osobními vozy během roku dle očekávání poklesl o 5,2 %, s velkými rozdíly mezi prvním (+0,5 %) a druhým pololetím (-11,1 %).

Trh s lehkými užitkovými vozy zaznamenal pozitivní vývoj, došlo k nárůstu o +9,6 %. Skupina PSA Peugeot Citroën na tomto trhu potvrdila své vedoucí postavení, její podíl na trhu dosáhl 21,9 %.


Výrazný nárůst podílu prodejů mimo Evropu na 39 % z celkových prodejů

Prodeje mimo Evropu představovaly v roce 2010 celkem 39 % z celkových prodejů Skupiny, zatímco v roce 2009 činily 34 %. Tato dynamika se v průběhu roku ještě zrychlila, ve 2. pololetí dosáhly prodeje mimo Evropu 43 %. Tento výrazný nárůst potvrzuje závazek skupiny PSA Peugeot Citroën věnovat se těmto prioritním regionům, tedy Latinské Americe, Číně a Rusku. Svědčí o ambici Skupiny dál rozšiřovat svůj globální rozměr.

Latinská Amerika: potvrzený růst
Trhy v Latinské Americe potvrdily ve 2. pololetí roku 2010 vzrůstající trend. Za celý rok tyto trhy dohromady vzrostly o 14 %. K největšímu nárůstu došlo v Brazílii (+11 %) a Argentině (+29 %). Konsolidované prodeje skupiny vzrostly o 26,5 % na 294 300 kusů, díky čemuž se podíl na trhu zvýšil na 5,4 % oproti 5,2 % v roce 2009. Z hlediska objemů jde o historický rekord. K posílení rozvoje operací Skupiny v tomto regionu přispěly především model Citroën C3 Aircross, který byl na trh uveden v září, a pick-up Peugeot Hoggar, prodávaný od května, a rovněž agresivnější obchodní strategie přizpůsobená místním trhům.

Čína: Skupina položila základy pro svůj ambiciózní rozvoj
Čínský trh v roce 2010 s 30 % nárůstem opět potvrdil, že je hlavním aktérem světového automobilového trhu. Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën dosáhly v Číně nového rekordu 375 600 prodaných vozů (+38 %). Podíl skupiny na trhu dosáhl 3,3 %. Posílením spolupráce se společností Dong Feng a podpisem nové smlouvy o společném podniku se společností Chang’An (podmíněno schválením čínskými orgány) položila skupina PSA Peugeot Citroën základy pro ambiciózní cíle svého dalšího růstu.

Rusko: rychlejší oživení
Ruský trh zahájil s počtem 1 906 000 nově registrovaných vozů a ročním nárůstem dosahujícím 30 % nové období rychlého růstu. Skupina si v tomto prostředí zachovala s 55 500 prodanými kusy (+37 %) a podílem na trhu ve výši 2,8 % po celý rok své pozice, ale hlavního růstu dosáhla po spuštění místní výroby vozů 308, C4, 4007 a C-Crosser, jejichž celkový prodej se ve 2. pololetí zvýšil o 85 %.


Strategie uvádění vozů vyšších kategorií

Cílem modelové strategie Skupiny je zvýšit hodnotu značek Peugeot a Citroën.

S úspěchem se setkalo spuštění prodeje DS3, kterým Citroën v březnu 2010 zahájil novou řadu DS, i uvedení vozu Peugeot RCZ v květnu 2010, kterému předcházelo uvedení modelu 3008 v dubnu 2009.
Citroën DS3 výrazně překročil s více než 65 000 objednávkami zaznamenanými po celém světě od spuštění prodeje své cíle.
Peugeot RCZ zaregistroval 17 000 objednávek, což je víc než počáteční očekávání. Model 3008 je s téměř 190 000 kusy prodanými od uvedení na trh jedním z pilířů růstu Značky.

Strategie snižování emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën pokračuje ve snižování emisí CO2 u svých vozů. Její strategie se přitom opírá o 3 úzce související pilíře: optimalizaci spalovacích motorů, vývoj mikrohybridní, hybridní a dobíjecí hybridní technologie a rozvoj vozů s elektrickým pohonem.

V roce se díky technologickým novinkám u spalovacích motorů skupině PSA Peugeot Citroën podařilo dále snížit průměrné emise CO2 na 132,4 g/km oproti 135,4 g v roce 2009.

V roce 2011 si skupina PSA Peugeot Citroën své prvenství z hlediska ekologie udrží, a to díky následujícím nejnovějším průlomovým technologiím:
- mikro-hybridní systém e-HDI používaný od konce roku 2010 u vozů Citroën C4, C4 Picasso a C5, který se v roce 2011 objeví u vozů Peugeot 508 a 308;
- vozy s elektrickým pohonem Peugeot i0n a Citroën C-ZERO, které se prodávají od prosince 2010, již zaznamenaly 3 000 závazných objednávek;
- vůz 3008 HYbrid4, první dieselový hybrid na světě, se má na trhu objevit v průběhu roku 2011.

Perspektivy pro rok 2011

V Evropě by mělo v roce 2011 dojít ke stabilizaci automobilového trhu. Značky Peugeot a Citroën budou pokračovat v nastoupené dynamice a uvedou na trh modely Peugeot 508, 3008 HYbrid4, Citroën DS4 a později DS5.

Trhy v Latinské Americe by měly po oživení, k němuž došlo v roce 2010, pokračovat ve výrazném růstu, i když bude o něco mírnější.

V Číně si dynamika trhu zachová vzestupný trend, a to i přesto, že pekingské úřady oznámily omezení počtu povolovaných nově registrovaných vozů. Trh by si měl zachovat dvojciferný rytmus růstu.

V Rusku by měl systém šrotovného a obecné oživení hospodářství na pozadí nárůstu cen surovin umožnit další růst trhu a návrat k dynamice, která by se měla přiblížit k dynamice z doby před krizí.

V těchto regionech by měl růst trhů společně s nárůstem podílů na trhu umožnit skupině PSA Peugeot Citroën přiblížit se k cíli dosáhnout v roce 2015 celkem 50 % prodejů mimo Evropu.


PSA Peugeot Citroën: světové prodeje v roce 2009 a 2010 (OV + LUV)

2009 2010
Evropa* Peugeot 1 132 400 1 172 100
Citroën 1 026 100 1 023 100
PSA celkem 2 158 500 2 195 200
Rusko Peugeot 28 300 36 900
Citroën 12 200 18 600
PSA celkem 40 500 55 500
Latinská Amerika Peugeot 139 900 173 800
Citroën 92 400 120 500
PSA celkem 232 300 294 300
Čína Peugeot 111 600 150 900
Citroën 160 600 224 700
PSA celkem 272 200 375 600
Zbytek světa Peugeot 102 300 136 300
Citroën 40 000 68 200
PSA celkem 142 300 204 500
Montovaná vozidla celkem (MV) Peugeot 1 514 500 1 670 000
Citroën 1 331 300 1 455 100
PSA celkem 2 845 800 3 125 100
Montážní celky (MC) Peugeot 327 000 471 700
Citroën 15 200 5 300
PSA celkem 342 200 477 000
MV + MC celkem Peugeot 1 841 500 2 141 800
Citroën 1 346 400 1 460 400
PSA celkem 3 187 900 3 602 200

* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko

Kontakty:
Kontakt s tiskem Kontakt s investory
Hugues Dufour +33 (0) 1 40 66 53 81hugues.dufour@mpsa.com James Palmer +33 (0) 1 40 66 54 59james.palmer@mpsa.com
Pierre-Olivier Salmon +33 (0) 1 40 66 49 94pierreolivier.salmon@mpsa.com Jean-Hugues Duban +33 (0) 1 40 66 40 28jeanhugues.duban@mpsa.com
Cécile Damide +33 (0) 1 40 66 53 89cecile.damide@mpsa.com Christophe Fournier + 33 (0) 1 40 66 57 45christophe.fournier@mpsa.com

Radka Matthey Martina Bedrnová
Public relations Public relations
PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu