Vyhledávání

Test vcelku běžně používaných letních pneumatik.

AUTOKLUB ČR TESTOVAL PNEUMATIKYTEST LETNÍCH PNEUMATIK 205/55 R 16

I. ZÁKLADNÍ ÚDAJE

Autoklub ČR připravil pro letní sezónu 2011 test pneumatik – tentokrát byly testovány letní pneumatiky o rozměru 205/55 R16, tedy pláště v České republice vcelku běžně používané. Testování se uskutečnilo v září 2010 na zkušebních dráhách polygonu poblíž Hannoveru v Německu. Testovacími vozy byly Škoda Octavia a VW Golf VI.

Testované pneumatiky v pořadí podle celkových výsledků testování, včetně procentuální odchylky od výsledků referenční pneumatiky (Continental PremiumContact 2):

1. 100,0 % Continental PremiumContact 2 (nejlepší celkově i na mokru)
2. 98,8 % Uniroyal Rainexpert
3.-4. 96,9 % Dunlop P Sport Fastersponse
3.-4. 96,9 % Fulda Carat Progresso
5. 96,7 % Barum Bravuris 2
6. 96,6 % Michelin Energy Saver (nejlepší na suchu)
7. 95,4 % Pirelli Cinturato P7
8. 95,3 % Nokian V
9. 91,9 % Debica Furio
10. 91,2 % Hankook Ventus Prime K105
11. 88,9 % Goodride R-VH 680 (nejhorší na suchu i na mokru)



II. K TESTOVÁNÍ PODROBNĚJI

Testování pneumatik v České republice tradičně provádí Autoklub ČR. K testování vybírá pravidelně ty pneumatiky, které se v České republice běžně prodávají. Tím se jeho testování liší od zahraničních testů, které výběrem značek a vzorků testovaných pneumatik neodpovídají nákupním zvyklostem v České republice. Před testováním byly všechny gumy zajety – bylo s nimi najeto cca 100 km a pláště tak byly připraveny dosáhnout plného výkonu. Jako referenční pneumatika, od jejíchž výkonů se odvíjí porovnání ostatních testovaných pneumatik, byl zvolen plášť Continental PremiumContact 2.

Testování bylo zaměřeno na ovládání vozidla na suchu, na mokru, náchylnost k takzvanému akvaplaningu (tj. kdy kolo na mokru ztrácí kontakt s vozovkou), brzdnou dráhu, komfort jízdy, hlučnost, valivý odpor atd.

Testování probíhalo při teplotách okolo 15 stupňů Celsia, testování uskutečnili speciálně vyškolení profesionální řidiči, kteří pneumatiky posuzovali za pomoci počítačů (objektivní testy) i podle svých subjektivních poznatků.



III. K CELKOVÝM VÝSLEDKŮM

Pneumatika Continental PremiumContact 2 se v konečných výsledcích ukázala jako nejlepší, i když na suchém povrchu byla až druhá za pláštěm Michelin Energy Saver.

Celkově druhá pneumatika Uniroyal Rainexpert prokázala velmi dobré vyrovnané výsledky na suchu i na mokrém povrchu.

Pneumatiky na třetím a čtvrtém místě (Dunlop P Sport Fastersponse a Fulda Carat Progresso) se v celkových výsledcích od sebe nelišily. Dunlop však byl lepší na suchu, zatímco Michelin na mokrém povrchu.

Vcelku dobře obstály i pneumatiky od dalších renomovaných značek – Barum, Michelin, Pirelli a Nokian.

Pláště Debica Furio a Hankook Ventus Prime K105 už tak dobré výsledky neměly, ale stále byly o dost lepší než pneumatika Goodride R-VH 680, která byla na posledním místě – celkově, na suchu i na mokru.

Zajímavé je, že při měření valivého odporu většina pneumatik měla lepší výsledek než referenční pneumatika.



IV. VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ NA MOKRU – POŘADÍ

1. 100,0 % Continental PremiumContact 2
2. 99,3 % Uniroyal Rainexpert
3. 96,5 % Fulda Carat Progresso
4. 95,6 % Barum Bravuris 2
5. 94,9 % Dunlop P Sport Fastersponse
6. 93,4 % Pirelli Cinturato P7
7. 92,9 % Michelin Energy Saver
8. 92,2 % Nokian V
9. 88,5 % Debica Furio
10. 85,7 % Hankook Ventus Prime K105
11. 83,8 % Goodride R-VH 680



V. VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ NA SUCHU – POŘADÍ

1. 100,3 % Michelin Energy Saver
2. 100,0 % Continental PremiumContact 2
3. 99,0 % Dunlop P Sport Fastersponse
4.-5. 98,4 % Uniroyal Rainexpert
4.-5. 98,4 % Nokian V
6. 97,8 % Barum Bravuris 2
7.-8. 97,3 % Pirelli Cinturato P7
7.-8. 97,3 % Fulda Carat Progresso
9. 96,7 % Hankook Ventus Prime K105
10. 95,3 % Debica Furio
11. 94,0 % Goodride R-VH 680



Infoservis AČR
Březen 2011

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu