Vyhledávání

Tradiční Ecce Homo Šternberk očekává evropskou elitu

Tradiční Ecce Homo Šternberk očekává evropskou elitu
Velmi rychlým tempem se přibližuje první červnový víkend, tedy vrchol sezony pro české jezdce a fanoušky závodů automobilů do vrchu. Ve dnech 2. a 3. 6. 2007 totiž proběhne již 27. ročník Mistrovství Evropy na legendární trati Ecce Homo ve Šternberku, která se může pochlubit 102 let dlouhou tradicí. Suverénně nejdelší trať v České republice (7800 metrů) a jedna z nejkrásnějších v celé Evropě se již teď chystá na nápor více než stovky špičkových vozidel, a tak se dokončují poslední úpravy svodidel, dalších bariér i diváckých prostor.
 
            Kromě samotného závodu Mistrovství Evropy pro soudobá i historická vozidla je Ecce Homo zařazeno také do kalendářů Hill Tour Mistrovství České republiky a Mistrovství Rakouska. Proto bude startovní pole opravdu rozmanité a již letmý pohled do předběžného seznamu přihlášených - viz zde  slibuje skutečně atraktivní podívanou.
 
Mezi armádou nejsilnějších třílitrových formulí skupiny E2 nebude po roční přestávce chybět držitel traťového rekordu Ander Vilariňo, loňský vítěz Fausto Bormolini a první ostrý start mezi evropskou konkurencí plánuje s novým vozem ve Šternberku také Slovák Jaro Krajči. Zapomínat však nemůžeme ani na slabší dvoulitrové formule, které mohou obzvláště v případě deště mile překvapit. Vždyť v jedné z nich se představí i úřadující mistr ČR Milan Svoboda.
 
 
            V posledních letech můžeme jen vzpomínat na zlaté časy sportovních prototypů, kdy vozy skupin CN a C3 (takzvané placky) kralovaly evropským závodům, ale letos se přeci jen konkurence zlepšila. Nedobrovolně se do speciálu Osella vrátil po havárii v Náměšti nad Oslavou Otakar Krámský, protože jeho monopost Reynard byl havárií úplně zničen. Jeho největšími soupeři budou legendární Andrés Vilariňo, otec s formulí startujícího Andera Vilariňa a Lanfranco Evans, nevlastní syn dalšího špičkového jezdc, Renza Napioneho.
 
            V kategorii cestovních vozů se můžeme těšit na skutečnou přehlídku toho nejlepšího. Ve skupině E1, která dovoluje nejvíce úprav, namátkou jmenujme třeba Felixe Pailera s Lancií, Marka Frieda s BMW M3 GTR, Dana Michla v kokpitu nového Lotusu či neuvěřitelně silné Mitsubishi Colt Evo v rukou Davida Komárka. Je však potřeba zmínit, že skupina E1 se jako jediná mezi cestovními vozy nezapočítává do hodnocení Mistrovství Evropy.
 
            Také skupina A bude výborně obsazena a za vše mluví už to, že se na start postaví deset vozů s objemem motoru přesahujícím tři litry. Fanouškům závodů do vrchu pak není třeba blíže představovat, kdo jsou Niko Pulić, Alfred Hilger, Vladimír Liška, Josef Komárek nebo Jaromír Malý.
 
 
 
            Také skupina N nabídne na české poměry nevídané obsazení a již teď můžeme předpokládat souboj o nejvyšší příčky mezi trojicí jezdců Peter Jureňa, Miroslav Jakeš a Vladimír Doubek. Nesmíme však zapomínat ani na rallyové specialisty, kteří berou start na Ecce Homo jako zpestření svého programu a mohou velice příjemně překvapit.
 
            Zato ve skupině SP se žádné překvapení neodehraje – tradičně silná sestava Auto Kelly Racing Teamu s Petrem a Lukášem Vojáčkovými či Martinem Jermanem se postaví monackému pilotovi Piergiorgiovi Bedinimu. Novinkou je však účast první vlaštovky ve skupině S20, zdánlivě nejbližší k současným „espéčkům“. Tam se objeví s nádhernou Alfou Romeo 156 GTA ze série WTCC (Mistrovství světa cestovních vozů) Claudio Giobbi.
 
            Opomenout však nejde ani kategorii historických vozidel, která rok od roku zvyšuje svou úroveň. Vždyť formule 2 Jaroslava Práška a Martina Vondráka budou zajisté útočit hodně vysoko i ve srovnání s nejrychlejšími soudobými speciály.
 
 
Tisková zpráva AMK Ecce Homo Šternberk
 
Oficiální stránky akce a pořadatrelů : www.eccehomo.cz
Ondřej Koubek
 

Fotogalerie

Baja Italia 2007

foto Aleš Kavlík

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu