Vyhledávání

Třetí rekordní měsíc v řadě a nejlepší květen v historii ŠKODy

Nejlepší květen v historii značky ŠKODA
› Třetí rekordní měsíc v řadě se 78.100 prodanými vozy
› Prodeje v květnu vzrostly o 19,5 procenta
› Rekordní měsíční výsledky v Rusku a ve Švýcarsku
› Značka v prvních pěti měsících zvýšila prodej o 21,5 procenta

Mladá Boleslav, 9. června 2011 – ŠKODA nadále udržuje vysoké tempo, v květnu
2011 se oproti předchozímu roku opět podstatně zlepšila. Se 78.100 vozy,
dodanými zákazníkům, vzrostly celosvětové prodeje oproti stejnému měsíci
předcházejícího roku o 19,5 procenta (květen 2010: 65.300 vozů). Česká
automobilka tak dosáhla nejlepšího květnového výsledku ve své historii.
V Rusku a ve Švýcarsku bylo navíc dosaženo nového měsíčního prodejního
rekordu. Kumulativně prodala ŠKODA v prvních pěti měsících tohoto roku
373.400 vozů (leden – květen 2010: 307.400 vozů), což představuje nárůst o
21,5 procenta.

„S vývojem našich prodejů v květnu a v dosavadním průběhu roku jsme spokojeni, plně
odpovídá naší Růstové strategii“, prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva
společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „Třetí rekordní měsíc za sebou
dokazuje, jak silná a trvalá je tato dynamika. ŠKODA přidává plyn ve všech modelových
řadách. Potěšitelný je zejména příznivý vývoj prodejů modelů Roomster a Fabia.“
Na celkově klesajícím českém trhu prodala ŠKODA v květnu 4.800 vozů. Nejžádanějšími
modely značky ŠKODA na domácím trhu byly s velkým náskokem Octavia a Fabia.
Vysokých přírůstků dosáhla značka v květnu na trzích střední a východní Evropy.
V Polsku vzrostly prodeje o 16,4 procenta, na Ukrajině o 60,7 procenta.

V západní Evropě se ŠKODA v květnu zlepšila o 18,0 procent, oproti uplynulému roku
vzrostly prodeje na 34.400 vozů. Značce se zde také podařilo zvýšit své tržní podíly. Ve
Švýcarsku dosáhla značka s 1.600 vozy (plus 37,3 procenta) nového měsíčního
prodejního rekordu. Také v dalších západoevropských zemích zaznamenala ŠKODA
vysoké dvojciferné růsty. V této souvislosti lze vyzdvihnout Švédsko (plus 32,7
procenta), Belgii (plus 56,6 procenta) a Nizozemí (plus 72,9 procenta).
S nezměněnou dynamikou se ŠKODA vyvíjí na růstových trzích Ruska, Indie a Číny.
V Rusku dosáhla značka s nárůstem 39,4 procenta a 6.100 prodanými vozy nejlepšího
květnového výsledku v historii a třetího nejlepšího měsíčního výsledku v řadě. Také v
Číně se ŠKODA v květnu podstatně zlepšila. Dodávky vzrostly o 31,3 procenta na 18.600
vozů (květen 2010: 14.200 vozů). V Indii dosáhla značka v květnu nárůstu oproti
uplynulému roku o 23,6 procenta a prodala 1.900 vozů. Mezi zákazníky na indickém
subkontinentu je žádaný především model Fabia.

Pozitivně se v květnu vyvíjely i další mimoevropské trhy: mezi nimi zejména Austrálie
(plus 43,7 procenta), Turecko (plus 20,1 procenta) a Izrael (plus 23,6 procenta).
Dodávky zákazníkům v květnu 2011 (Modely značky ŠKODA v porovnání
s květnem 2010):

Octavia (32.600 vozů/plus 21,0 procent), Fabia (23.400 vozů/plus 24,6 procenta),
Superb (10.900 vozů/plus 18,5 procenta), Yeti (6.600 vozů/plus
55,8 procenta), Roomster (3.300 vozů/plus 19,9 procenta).

 
Rudolf Dreithaler, Podniková komunikace

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu