Vyhledávání

Třetina prodaných vozů Citroën patří k segmentu C

OBCHODNÍ VÝSLEDKY 2011
 
DALŠÍ POSUN SMĚREM K VYŠŠÍM KATEGORIÍM VOZŮ CITROËN
  
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ÚDAJE2011
 
· Globálnější a silnější značka
o Mimo Evropu: 33 % světových prodejů, což je o 3 % víc než v loňském roce
o Čína: udržení podílu na trhu & 2. společný podnik značky
o Latinská Amerika & Rusko: růst rychlejší než růst trhu
o Evropa: udržení 6. místa; Francie: nárůst podílu na trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy
 
· Zahájení posunu směrem k vyšším kategoriím
o Třetina prodaných vozů Citroën patří k segmentu C
o Kompletní řada DS
- 3 vozy uvedené na trh během 20 měsíců
- 110 000 kusů prodaných v roce 2011
o Hlavní řada s úspěšnými modely:
- Citroën C3: 255 000 prodaných vozů & Citroën C4: 286 000 prodaných vozů
o Modely kategorie Premium (řada DS, C5, C6 a C-Crosser) představují 15 % prodejů značky Citroën
 
· Přizpůsobené služby pro více pohody a snazší cestování
o 30 % nových vozů se v Evropě prodává se smlouvou na služby (+ 4 %)
o Citroën MULTICITY má více než 10 000 zákazníků a více než 200 000 návštěvníků za měsíc
 
2012 BUDE ROK
· Pokračující internacionalizace:
o Uvedení řady DS v Latinské Americe a v Číně
 
· Pokračující posun směrem k vyšším kategoriím:
o Nový vůz řady C: C4 AIRCROSS, vize Citroënu o kompaktním SUV
o První celý rok, po který se prodává v Evropě řada DS
 
· Stále více řešení pro ochranu životního prostředí
o Rok 2012 bude po mikrohybridní technologii e-HDi a elektropohonu rokem technologie Hybrid4, plně hybridní dieselové technologie u Citroënu DS5.
 


1. OBCHODNÍ VÝSLEDKY2011
 
Rok 2011 se na jednotlivých trzích velmi liší. V 1. pololetí tak značka zaznamenala lehký růst (+ 0,8 %), ale 2. pololetí bylo obtížnější.
Výsledek: Citroën v roce 2011 prodal ve světě 1 436 000 vozů (-1,6 % oproti roku 2010, + 6,7 % oproti roku 2009). Internacionalizace značky však již úspěšně začala, neboť třetina vozů Citroën se prodává mimo Evropu (v meziročním srovnání + 3 %).
 
o V Evropě (30 zemí) si značka Citroën zejména díky zemím střední a východní Evropy udržela 6. místo, které získala v roce 2010 a zachovala si silnou pozici na francouzském trhu.
 
Francie: jediná francouzská značka, která zvýšila svůj tržní podíl, jenž dnes činí 15,2 %
Itálie: dobrý výsledek v segmentu C, zachování 3. místa u lehkých užitkových vozů
Velká Británie: úspěch vozů DS3 (12 000 objednávek) a C3 Picasso (lídr ve své kategorii)
Německo: s řadou DS zahájen přesun k vyšším segmentům (14 % prodejů v roce 2011 oproti 8 % v roce 2010)
Španělsko: lídr na trhu s lehkými užitkovými vozy od roku 1996 a 2. místo na trhu s osobními vozy pro soukromé zákazníky
 
Ostatní země západní Evropy: velmi rozdílné výsledky (+ 16 % v Nizozemsku, udržení tržního podílu ve výši 4 % v Rakousku, úspěch řady DS – 13 % prodejů – ve Švýcarsku…)
Země střední a východní Evropy: podíl na trhu v 7 zemích střední a východní Evropy ve výši 4,6 %, lehké navýšení díky úspěchu modelu C4 a výsledkům u lehkých užitkových vozů na Slovensku, v Chorvatsku a v Polsku.
 
o V Číně, která představuje 2. největší trh značky, si Citroën udržel podíl na trhu ve výši 2 %, což znamená téměř 220 000 prodaných vozů. Úspěch mají zejména modely Citroën C-Quatre ve verzi hatchback a notchback (112 000 prodaných kusů) a C5 (32 000 prodaných kusů), velkou roli hraje rovněž hustá síť 360 koncesionářů (tj. o 80 prodejen za rok víc). Důkazem toho, jak je tato země pro Citroën důležitá, je i „světová premiéra“ DS5 v Šanghaji a schválení 2. společného podniku CAPSA ze strany čínských orgánů. Podnik začne v roce 2012 uvádět na trh řadu DS.
 
 o V Rusku Citroën pokračuje v růstu, počet nově přihlášených vozů se zvýšil o 60 %. Důvodem nárůstu je rozvoj prodejní sítě (60 prodejen, z toho 12 v roce 2011) a úspěch modelů vyráběných v ruském městě Kaluga (C4, poté nová C4 a C-Crosser).
 
o V Latinské Americe je růst (+ 14 %) rychlejší než růst trhu (+ 8 %). V Brazílii, kde bylo zaznamenáno 90 000 nově přihlášených vozů, se prodej Citroënů zvýšil o 7 % (trh: + 3 %). Obchodní úspěch díky modelu C3 Picasso, který byl na trh uveden v roce 2011, a dynamické rychle se rozvíjející se síti. V Argentině se prodalo 33 000 vozů, což představuje nárůst o 40 % oproti roku 2010. Citroën tak dosáhl 4% podílu na trhu (+ 0,3 %).
 


 
2. ZNAČKA PROCHÁZEJÍCÍ TRANSFORMACÍ
 
Citroën si v roce 2011 i přes velmi rozdílnou situaci na trzích jednotlivých zemí udržel nastoupený kurz. Značka, za kterou stojí koncept „Kreativní technologie“, jde za svým cílem stát se globálnější značkou a posunout výrobu směrem k vozům vyšších kategorií. Pilíře tohoto vývoje jsou následující:
 
· Bohatá uzpůsobená a atraktivní nabídka
o Řada C
V návaznosti na úspěch vozů Citroën C3 (255 000 prodejů) a C4 (286 000 prodejů) – které se již prodávají ve všech zemích – uvede značka v 1. pololetí 2012 svou vizi kompaktního SUV: Citroën C4 Aircross.
Dalším vozem, který v roce 2011 dosáhl vynikajících výsledků a zaznamenal 21% růst, je model C3 Picasso, který byl v roce 2011 uveden na latinskoamerický trh, především jde o verzi C3 Aircross. Model C3 Picasso krom toho získal tři ocenění v argentinském tisku (Abiauto, TopCar TV, Autopress) a představuje již 9 % prodejů ve své kategorii v Brazílii.
 
o Řada DS
Oba nejnovější modely řady DS, tedy DS4 a DS5, již sklidily úspěchy. Důkazem je řada ocenění, které získaly: vůz DS4 byl nejprve v roce 2010 vyhodnocen jako „Nejkrásnější auto roku“, poté získal cenu za design, kterou udělují čtenáři německého časopisu Auto Bild. Model DS5 získal od britského časopisu Top Gear ocenění „Rodinný vůz roku“ (Family Car of the Year). Jako ohodnocení dieselové hybridní technologie Hybrid4 následovalo rovněž ocenění „Zlatý volant“ (Goldenes Lenkrad) v kategorii životní prostředí od časopisu Auto Bild a cenu za „zelený vůz“ od časopisu Argus. Další známkou atraktivnosti nováčka řady DS je tom, že se model DS5 dostal na „short list“ pro cenu „Auto roku“ (Car of the Year).
 
Modely řady DS, kterých bylo v případě DS3 prodáno 78 000 kusů a v případě DS4 dohromady 29 000 kusů, představují v roce 20111 celkem 7 % světových prodejů značky. V roce 2012, který bude prvním rokem, kdy se bude celá řada DS v Evropě prodávat po celý rok, by měly představovat téměř 15 %. Tento rok bude rokem internacionalizace řady DS. Citroën DS5 bude uveden na všechny evropské trhy, řada DS v Latinské Americe a v Číně.
 
Díky těmto modelům, které se přidají k vozům segmentů D/E (Citroën C5, C6 a C-Crosser), značka během dvou let zdvojnásobila prodeje v kategorii Premium. V roce 2011 tak představují 15 % prodejů značky Citroën. Posun směrem k vozům vyšších kategorií tak úspěšně začal!
 
 
o Elektromobily s technologií Hybrid4
Citroën zahájil prodej vozů s elektrickým pohonem v roce 2010. Značka má ve své nabídce dva vozy: Berlingo First Electrique a C-Zéro. Citroën k dnešku přijal již 3 300 objednávek elektromobilů. V roce 2012 bude stanoven nový tarif pro model C-Zéro, aby se v této cestě pokračovalo.
Značka vedle této nabídky elektromobilů nabízí u téměř všech vozů i technologii e-HDi a v premiéře u modelu Citroën DS5 Hybrid4 plně hybridní dieselovou technologii.
 

 

Martina Bedrnová

PR manager
Citroën Česká republika, s.r.o.
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu