Vyhledávání

U C4 Picasso a Grand C4 Picasso novinkou protiprokluzový systém ITC (Intelligent Traction Control)

V Paříži dne 24. června 2009
CITROËN FRANCE - SERVICE PRESSE

MODELOVÉ ŘADY CITROËN BERLINGO A C4 PICASSO: VÝVOJ VE SHODĚ S KREATIVNÍ TECHNOLOGIÍ

U MPV C4 Picasso a Grand C4 Picasso a u multifunkčního Berlinga (typu „ludospace“) se objevují technologické novinky.
U vozů C4 Picasso a Grand C4 Picasso jde o inteligentní protiprokluzový systém ITC (Intelligent Traction Control), který se původně montoval do všech vozů s mechanickou převodovkou.
Berlingo ve verzi XTR s naftovým motorem HDi je nabízeno za příplatek se systémem Grip Control, zajišťujícím díky řízenému prokluzu předních kol lepší průjezdnost různými typy povrchů. Tato technologie ještě posiluje bojovnou povahu vozu Berlingo.
U Berlinga se také objevuje motor HDi 92 s filtrem pevných částic. Tento nováček v nabídce snižuje spotřebu paliva na 5,3 l/100 km ve smíšeném režimu a emise CO2 omezuje na 140 g/km.

C4 PICASSO: INTELIGENTNÍ PROTIPROKLUZOVÝ SYSTÉM (ITC) K DISPOZICI U RŮZNÝCH VERZÍ
Po voze C5 je na řadě C4 Picasso a Grand C4 Picassso. Všechny vozy vybavené mechanickou převodovkou jsou nyní nabízeny s výbavou ITC. Tuto bezpečnostní výbavu zákazník dostává bez příplatku. Na zasněžených a zledovatělých silnicích tento systém značným způsobem zlepšuje trakci. Inteligentní protiprokluzový systém výrazně posouvá hranice tradičního protiprokluzového systému a řidiči umožní jízdu ve valné většině situací.

Rodina vozů C4 Picasso s touto výbavou umožňuje snadnou a bezpečnou jízdu bez jakékoliv zvláštní instruktáže.

GRIP CONTROL U MODELU BERLINGO: V POHODĚ NA KAŽDÉM POVRCHU
Po vozech C5 a C4 Picasso, které jsou nabízeny s inteligentním protiprokluzovým systémem ITC, přichází Berlingo, za příplatek vybavené novou generací vylepšeného protiprokluzového systému s názvem Grip Control, který se obzvlášť hodí k jeho bojovné povaze.

Systém ITC kontroluje a upravuje prokluzování hnacích kol na zasněžených a namrzlých silnicích. Toto zařízení je zcela dostatečné a plně vyhovující vzhledem k tomu, k čemu majitelé tyto vozy používají a co od nich očekávají. Pro Berlingo, které má bojovnější povahu, je ideální systém, který umožní regulovat prokluzování na různých typech terénu nebo „off-road“.

Grip Control bude nabízen za příplatek u verzí HDi 92 XTR a HDi 110 FAP XTR. Tyto vozy jsou kromě funkce Grip Control vybaveny i elektronickým stabilizačním systémem ESP a pneumatikami Michelin® Latitude Tour M+S (Mud & Snow) 205/65 R 15, které představují nejlepší kompromis využitelný na všech typech povrchů včetně sněhu, kde mohou nahradit zimní pneumatiky. Grip Control je nabízen za 600 € včetně DPH.
Tuto příplatkovou výbavu nabízí i užitkové verze HDi 75 a HDi 92.

Grip control je vylepšený protiprokluzový systém zabudovaný do počítače ESP. Řídí pohyblivost předních kol a disponuje několika režimy, které se mohou přizpůsobit danému terénu. Nabízí pět uživatelských režimů. Řidič si je vybírá pomocí ovládacího kolečka (přepínač režimů) na palubní desce:

Režim „Standard“
Jde o režim, určený pro obvyklé podmínky. Umožňuje omezené prokluzování předních kol a chová se jako tradiční protiprokluzový systém ASR.

Režim „Sníh“
Tento režim je podobný funkci systému ITC u vozu C5 a rodiny vozů C4 Picasso. Řídí rozjezd a jízdu na zasněženém povrchu, kdy optimalizuje prokluzování hnaných kol, nebo dokonce působí jinak na pravé a levé kolo. Na rozdíl od systému u vozů C5 a C4 Picasso se tento režim automaticky vypne po dosažení rychlosti 50 km/hod.

Režim „Terén“
Tento režim řidič volí na zabláceném povrchu, na nezpevněných cestách, na mokré trávě. Umožňuje prokluz jen jednoho hnaného kola, u kterého se zvýší přilnavost, zatímco druhé kolo je řízeno tak, aby uvolnilo co největší část točivého momentu. V tom případě je pak možné veškerý točivý moment přenést na jediné hnané kolo, což není možné u diferenciálu s omezeným prokluzem. Prokluzování je pak optimalizováno tak, aby se zajistilo co nejvyšší možné zrychlení.

Tento režim automaticky vypne po dosažení rychlosti 80 km/hod.

Režim „Písek“
V tomto případě systém povolí jen lehký prokluz na obou předních kolech stejně, aby se umožnila jízda vpřed a snížilo se riziko zapadnutí do písku.

Režim „ESP vypnuto“
Režim „ESP vypnuto“ vypne podpůrné prvky řízení, které řídí počítač ESP: kontrolu směru jízdy a protiprokluzování. Stejně jako u ostatních modelů značky se systém automaticky opět znovu zapne při rychlosti nad 50 km/hod.

MOTOR HDi 92 FAP U VOZU BERLINGO: PRIORITOU JE ÚSPORNOST A SNÍŽENÍ EMISÍ CO2

Použití filtru pevných částic u motoru HDi 92 nového Berlinga je spojeno s několika novinkami, díky kterým vůz vykazuje citelně lepší výsledky z hlediska spotřeby a emisí CO2. Toho bylo dosaženo cestou optimalizace aerodynamických výkonů a využití řidšího motorového oleje. Spotřeba ve smíšeném režimu je 5,3 litru / 100 km, emise CO2 dosahují 140 g/km. Ostatní výkonnostní hodnoty (zrychlení a akcelerační pružnost) se nezměnily.

Tato nová nabídka je na francouzském trhu k dispozici u pětidveřových verzí vozů Multispace, XTR, Multispace Pack a u speciální série Collection. Ceny jsou od 18 850 € u verze Multispace po 21 700 € u verze Multispace Pack.



Fotografie k dispozici na www.citroen-presse.com 

PR 

 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu