Vyhledávání

Úspěch nových modelů Peugeot 508 a Citroën DS4

Prodej ve světě 1 860 000 kusů, tzn. nárůst o 0,2 %
Zvýšení prodeje smontovaných vozů o 2,1 %
 
 
Nejdůležitější fakta za 1. pololetí 2011:
 
-          Prodej vozů a náhradních dílů vzrostl o 0,2 % a dosáhl 1 860 000 kusů
-          Podíl na evropském trhu* činí 13,9%
-     Nárůst podílu prodejů mimo Evropu na 38 %
-    Podíl prodejů vozů Premium** vzrostl na 17 %
-    Úspěch nových modelů Peugeot 508 a Citroën DS4
-    Potvrzení úspěchu vozů Peugeot RCZ a Citroën DS3 a C4
-     Další pokles průměrných emisí z vozů na 129g CO2/km oproti 132g/km v roce 2010
 
*   Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
 
První pololetí roku 2011 bylo poznamenáno nárůstem světových automobilových trhů o 6 %. Za tímto růstem opět stojí trh s osobními vozy v Číně (+ 10 %) a trhy s osobními a lehkými užitkovými vozy v Latinské Americe (+ 13 %) a v Rusku (+ 57 %).
V Evropě trh s osobními a lehkými užitkovými vozy klesá (- 0,8 %), přičemž ve vývoji v jednotlivých zemích jsou velké kontrasty, což je důkaz toho, že obchodní prostředí je místy stále obtížné:
-     -25 % ve Španělsku
-     -12 % v Itálii
-     -4 %  ve Velké Británii
-     +2 % ve Francii
-     +11% v Německu
-     +2 % v zemích střední a východní Evropy.
 
V tomto prostředí vzrostly prodeje PSA Peugeot Citroën ve světě v 1. pololetí 2011 o 0,2 % a dosáhly 1 860 000 smontovaných vozů a náhradních dílů.
 
Prodeje smontovaných vozů činí 1 652 000 kusů (+2,1 %), prodeje náhradních dílů dosáhly 208 000 (- 12,7 %), oproti rekordnímu roku 2010, kdy činily 238 000 kusů.
 
 
Generální ředitel značek Jean-Marc Gales prohlásil:
„Náš růst se opírá o pevné základy, které zahrnují posílenou image obou našich značek Peugeot a Citroën, obchodní úspěch všech nově prodávaných modelů a nárůst prodejů mimo Evropu.
Naše strategie uvádění luxusnějších značek nese ovoce. Ještě ji posílíme s uvedením prvního hybridního dieselového vozu na světě Peugeot 3008 HYbrid4 a vozu Citroën DS5, který bude představovat novou etapu vývoje řady DS.“
 
 
 
 
Podíl na evropském trhu činí 13,9 %
 
Skupina v prvním pololetí přišla kvůli nepříznivému tržnímu mixu o část podílu na trhu. Na trhy, které jsou pro Peugeot a Citroën tradičně silné, mělo totiž dopad definitivní ukončení vyplácení šrotovného a vykázaly jen slabý nárůst (Francie: + 2 %) nebo výrazný pokles (Španělsko: - 25 %, Itálie: - 12 %). Naopak německý trh vzrostl o 11 %.
Krom toho došlo kvůli problémům s dodávkami některých elektronických součástek, které se vyrábějí v Japonsku, k prodloužení dodacích lhůt některých modelů a k odložení registrací.
 
Na evropském trhu OV+LUV, který v 1. pololetí zaznamenal pokles o 0,8 %, se registrace vozů PSA Peugeot Citroën snížily o 5,3 % a činily 1 150 000 kusů. Podíl skupiny na trhu představuje 13,9 % oproti 14,2 % v roce 2010.
 
Trh s OV poklesl o 1,9 %. Trh s LUV vzrostl o 8,7 %. Skupina si s podílem na trhu ve výši 21,3 % udržela na tomto trhu prvenství.
 
 
 
Další nárůst podílů prodeje mimo Evropu na 38 %
 
V 1. pololetí roku 2011 stoupnul podíl prodejů mimo Evropu na 38 % oproti 24 % v 1. pololetí roku 2007, 29 % v 1. pololetí roku 2008, 33 % v 1. pololetí roku 2009 a 35 % v 1. pololetí roku 2010.
Skupina potvrzuje svůj cíl realizovat v roce 2015 mimo Evropu 50 % prodejů.
 
 
Čína: trvalý nárůst trhu
Na trhu s OV, který vzrostl o 10 %, se prodeje skupiny zvýšily o 10,2 %, mimo jiné díky dobrým výsledkům modelu Peugeot 408. Podíl skupiny na trhu činí 3,2 %. Skupina čeká na schválení čínských úřadů ohledně vytvoření společnosti CAPSA, 2. společného podniku skupiny v Číně, který hodlá vytvořit se společností Changan Automotive Group.
 
Latinská Amerika: rekordní růst
Na trhu, který vzrostl o 13 %, se prodeje skupiny zvýšily o 21,7 %, což představuje prodejní rekord za dané období. Podíl skupiny na trhu stoupnul na 5,9 % (+ 0,6 %). Tyto dobré výsledky jsou způsobené novou obchodní strategií, kterou skupina v Latinské Americe přijala, a příchodem nových vozů, které se vyrábějí přímo v Latinské Americe a jsou přizpůsobené potřebám místních spotřebitelů: Peugeot 408 a Citroën C3 Aircross.
 
Rusko: rytmus růstu prodejů rychlejší než růst trhu
Na trhu, který v 1. pololetí vzrostl o 57 %, činily prodeje skupiny 35 400 kusů (+65,5 %). Podíl na trhu stoupnul o 0,2 % na 2,7 % oproti 2,5 % za prvních šest měsíců roku 2010. K těmto dobrým výsledkům přispěly zejména modely Peugeot 308 a Citroën CS, které se montují v továrně ve městě Kaluga. Tato továrna se dál rozvíjí, od června se zde montuje nový Citroën C4 a od července faceliftovaná verze vozu Peugeot 308.


Nárůst prodejů vozů Premium se potvrzuje
 
Obchodní strategie skupiny PSA Peugeot Citroën míří ve všech oblastech růstu směrem k posílení výroby luxusnějších vozů Peugeot a Citroën.
 
Tento posun směrem k vyšší kvalitě pokračoval v prvním pololetí roku 2011 s nárůstem podílu prodejů vozů Premium, který činí 17 % oproti 14 % v prvním pololetí roku 2010. Tyto vozy Premium nabízejí úroveň, jež slouží v jejich segmentu jako reference (potěšení z řízení, bezpečnost, kvalita vypracování, připojitelnost, komfort,...) a zahrnují nejlepší vozy segmentů A, B a C (Peugeot 207CC, 308CC, RCZ, 3008 a Citroën DS3, DS4) a modely segmentů D a E (Peugeot 508, 407, 4007 a Citroën C5, C6, C-CROSSER).
 
Tento trend bude pokračovat i ve druhém pololetí 2011, díky úspěchu nového modelu Peugeot 508, jehož objednávky převýšily 45 000 kusů, nárůstu prodejů vozu Citroën DS4, který se na trh dostal letos v květnu, a uvedení nových modelů ve druhém pololetí: 1. hybridního dieselového vozu na světě Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroënu DS5.
 
Dále se rovněž zlepšuje prodejní mix skupiny, kdy došlo k nárůstu podílu segmentů C a D, které v prvním pololetí představovaly 42 % prodejů skupiny oproti 39 % v prvním pololetí roku 2010 a 36 % v prvním pololetí roku 2009. Podíl segmentů A a B klesá a v prvním pololetí 2011 představuje 40 % oproti 44 % v roce 2010.
 
 
Pokračuje snižování průměrných emisí CO2 u vozů skupiny, které v prvním pololetí roku 2011 činily 120 g Co2 / km
 
Průměrné emise činily v prvním pololetí 129 g CO2 / km, zatímco v roce 2010 byly 132 g.
K tomuto dalšímu snížení přispělo rozšíření 2. generace systému Stop & Start e-HDI u osmi modelů (Citroën C3, DS3, C4, C4 Picasso a C5 a Peugeot 308, 3008 a 508) a nárůst prodejů elektromobilů Peugeot i0n a Citroën C-ZERO.
 
V prvním pololetí činil podíl vozů s emisemi méně než 110 g 27 % oproti 22,4 % v prvním pololetí 2010. Podíl vozů s emisemi do 121 g představuje 42 % oproti 40,4 % v prvním pololetí 2010.
 
Skupina potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti inovací, zejména hybridních technologií. V druhém pololetí roku 2010 přichází na trh vůz 3008 HYbrid 4, jehož motor bude v budoucnu montován i do vozů Peugeot 508 a Citroën DS5.
 
  
 


PSA Peugeot Citroën: světové prodeje v S1 2010 a S1 2011 (OV + LUV)
 
 
 
S1 2010
S1 2011
Evropa*
Peugeot
641 904
614 558
 
Citroën
564 154
539 875
 
PSA celkem
 
1 206 058
1 154 433
Rusko
Peugeot
14 680
22 065
 
Citroën
6 712
13 334
 
PSA celkem
 
21 392
35 399
Latinská Amerika
Peugeot
75 172
89 605
 
Citroën
51 665
64 772
 
PSA celkem
 
126 837
154 377
Čína
Peugeot
69 384
80 893
 
Citroën
107 111
113 673
 
PSA celkem
 
176 495
194 566
Zbytek světa
Peugeot
58 774
75 874
 
Citroën
28 140
37 415
 
PSA celkem
 
86 914
 
113 289
 
Smontovaná vozidla celkem (SV)
Peugeot
859 914
882 995
 
Citroën
757 782
769 069
 
PSA celkem
 
1 617 696
1 652 064
Náhradní díly (ND)
Peugeot
233 102
207 795
 
Citroën
4 920
 
 
PSA celkem
 
238 022
207 795
SV + ND celkem
Peugeot
1 093 016
1 090 790
 
Citroën
762 702
769 069
 
PSA celkem
 
1 855 718
1 859 859
 
* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
 
 PR
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu