Vyhledávání

Úspěch nových výrobků značky Citroen v roce 2008: Nejen nová C5 překonala stanovené cíle prodeje ...

Úspěch nových výrobků značky Citroen v roce 2008: Nejen nová C5 překonala stanovené cíle prodeje ...

2008: CITROËN ODOLÁVÁ A POSILUJE SVÉ PŘEDNOSTI

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ FAKTA

• Vývoj podílů na trhu s OV + LUV
o Západní Evropa (18 zemí): stabilní (6,5 %  6,5 %)
s výrazným nárůstem v posledním čtvrtletí (6,5 %  6,8 %) oproti stejnému období v roce 2007.
o Střední a východní Evropa: stabilní (3,1 %  3,1%)
o Rusko: stabilní (0,4 %  0,4 %)
o Latinská Amerika: + 0,3 procentního bodu (1,7 %  2 %)
o Čína: - 0,3 procentního bodu (2,3 %  2 %)

• 1 356 000**vozů prodaných ve světě (-7,2 %)

• Potvrzené vedoucí místo v Evropě v těchto segmentech:
o kompaktní MPV: přibližně 188 000 vozů C4 Picasso prodaných tento rok;
o vozy s emisemi 110 g/km CO2 nebo méně, a to díky C1.

• Úspěch nových výrobků:
o nová C5 překonala stanovené cíle prodeje po pouhých 8 měsících od uvedení na trh u sedanu a po 6 měsících u Toureru;
o Nemo a nové Berlingo doplnily v loňském roce nabídku užitkových vozů Citroën. Díky nim získala značka 0,6 procentního bodu na trhu v západní Evropě (9,9 %  10,5 %), přičemž zrychlení bylo dosaženo v posledním čtvrtletí.


* smontovaná vozidla + sady samostatných dílů


1. OBCHODNÍ VÝSLEDKY

V západní Evropě, kde trh výrazně oslabil (-8,8 %), zůstává podíl Citroënu stabilně na 6,5 %, se zrychlením o 0,3 bodu v posledním čtvrtletí.
Citroën potvrzuje díky vozu C4 Picasso své místo jedničky v segmentu kompaktních MPV. Nová C5, která byla v dubnu uvedena na trh ve verzi sedan a v červnu ve verzi Tourer, se setkala s výrazným úspěchem a v Evropě překonává stanovené cíle. C1, vůz s nejlepšími výsledky z pohledu ekologie a úspor, zvýšil tržní podíl ve svém segmentu o 0,3 procentního bodu.

Francie: dvojí rekord, nejlepší objemy a největší tržní podíl za posledních 30 let
Na trhu, který poklesl o 0,6 %, se prodeje Citroënu zvýšily o 5,4 % a dosáhly rekordního objemu 368 000 přihlášených vozů. Podíl OV+LUV na trhu dosáhl 14,7 % oproti 13,8 % v roce 2007, což je nejlepší výsledek od roku 1980.

Německo: rekordní výsledek tržního podílu
V roce, kdy trh zaznamenal pokles (-1,7 %), dosáhl Citroën nejlepší výsledek ve své historii, s penetrací OV+LUV o 2,6 % oproti 2,5 % v roce 2007. Za úspěch značka vděčí výsledkům LUV: + 0,3 bodu podílu na trhu (5,2 %  5,5 %) a dobrým výsledkům modelů C1, C4 Picasso a C-Crosser.

Španělsko: Citroën je již 3. rokem po sobě jedničkou na trhu
Na trhu, který poklesl o -29,8 %, ztratil Citroën 0,9 procentního bodu penetrace, ale zachovává si pozici leadera v oblasti OV + LUV. Berlingo je jedničkou ve svém segmentu, stejně jako je C4 Picasso jedničkou v segmentu kompaktních MPV.

Velká Británie: Citroën odolává nejlépe ze všech francouzských značek
V kontextu poklesu trhu (-11,7%) a poklesu libry je Citroën francouzskou značkou, která situaci čelí nejlépe. Její podíl na trhu je dnes 4,2 %, tzn. – 0,3 bodu oproti roku 2007.

Itálie: značka na vzestupu
Citroën na trhu, který zaznamenal pokles o 12,9 %, zvýšil svou obchodní výkonnost a v roce 2008 dosáhl penetrace 5,4 % oproti 5,3 % v roce 2007. Značka obsadila 5. místo na trhu OV a dosáhla nejlepšího vzestupu v italském „top ten“ u LUV.

 Značka Citroën, která se pustila do obchodní ofenzívy vůči profesionálním uživatelům, si navíc polepšila penetraci v daném segmentu v těchto zemích o 0,3 bodu.

Další země západní Evropy: vzestup v Belgii a Lucembursku, Rakousku, Dánsku a Nizozemsku.
Citroën, který o 2,8 % zvýšil své prodeje v Belgii a Lucembursku, dosáhl penetrace 10,5 % oproti 10,4 % v předchozím roce. Značka zvýšila na tomto stabilním trhu své prodeje LUV o 17,7 % a stala se zde jedničkou.
V Rakousku (3,9 %  4,1 %) a Dánsku (7,9 % 8,2 %) značka zvýšila svůj podíl na trhu o 0,2 procentní body.
V Nizozemsku se penetrace zvýšila o 0,3 bodu (4,7 % 5 %).


V zemích střední a východní Evropy, kde se trh OV+LUV snížil o 1,8 %, si Citroën udržuje podíl na trhu na 3,1 %. V Turecku, kde trh poklesl o 16,9 %, získala značka na trhu 0,3 procentního bodu (2,3 % 2,6 %).

V Rusku, kde ruská pobočka Citroënu funguje první rok, si značka udržela svůj podíl na trhu (0,4 %). Po období trvalého růstu došlo v posledním čtvrtletí k přerušení tohoto růstu
(-12,8 %), zatímco značka své prodeje ve stejném období zvýšila o více než 36,6 %.

V Latinské Americe Citroën zvýšil své prodeje o 23,4 % a podíl na trhu o 0,3 procentního bodu (1,7 %  2%). Díky uvedení modelu C4 Picasso, dobrým výsledkům modelů C4 Pallas a
C4 Sedan i faceliftované verze C3 se prodeje Citroënu zvýšily o 37,8 % v Brazílii a o 4,4 % v Argentině.

V Číně je v současnosti podíl Citroënu na trhu 2 %, což je pokles o 0,3 bodu. Citroën v roce 2008 uvedl na trh model C Elysée, po němž následoval sedan C Quatre, jejichž dopad bude vidět v roce 2009.

2. 2008, VÝRAZNÁ DYNAMIKA ZNAČKY

Úspěšné výrobky
• Rok 2008 je prvním rokem, během kterého byl po celý rok prodáván MPV C4 Picasso (pětimístný), a rodina vozů C4 Picasso (pěti a sedmimístné) se stala v západní Evropě s přibližně 188 000 prodanými vozy jedničkou v segmentu kompaktních MPV.

• Nová C5, uvedená na trh v dubnu ve verzi sedan a v červnu ve verzi Tourer, překonává ve světě své prodejní cíle; vynikajících výsledků dosáhla v Itálii, Německu, Velké Británii i v Belgii a v Nizozemsku. Ve Francii je C5 jedničkou ve svém segmentu od září a přesáhla 25 000 prodaných kusů.

• S novým Berlingem, které bylo uvedeno v květnu, a s vozem Nemo, který se na trhu objevil v únoru, má značka Citroën modelovou řadu, kterou tvoří pět užitkových vozů. Přibližně každý pátý prodaný Citroën ve světě je LUV.

Technologie ve službě životního prostředí
Citroën, který jako první nabídnul u svých vozů C2 a C3 systém Stop&Start, umožňující získat ve městě až 12 % úsporu paliva, a je průkopníkem ve využívání filtru pevných částic, zajišťuje svým zákazníkům úsporu a šetrnost vůči životnímu prostředí.

• Značka je evropskou jedničkou v oblasti pilotovaných převodovek, které snižují spotřebu až o 5 %.

• Citroën C1 s emisemi 106 g CO2/km zajišťuje Citroënu nejlepší postavení mezi úspornými vozy šetrnými k životnímu prostředí, s 23 % podílem na trhu mezi vozy s emisemi 110 g CO2/ km nebo méně.

• Vůz C4, který prošel v druhém pololetí roku 2008 faceliftingem, je opatřen novými benzínovými i naftovými HDi motory, které významným způsobem zlepšují jejich ekologické výsledky.

Rostoucí spokojenost zákazníků a obecná známost značky
• Spokojenost zákazníků: aby se Citroën dostal mezi nejlepší výrobce z hlediska kvality služeb, zahájil již před více než rokem novou politiku a spustil nové akční plány. První výsledky jsou velice povzbudivé, značka dosáhla vynikajícího zlepšení ve výzkumech mezi zákazníky ve Francii, Německu, Velké Británii, v Číně a v Latinské Americe.

• Známost značky: v Evropě dosáhl Citroën během sedmi let výrazného nárůstu spontánní známosti (+ 7 bodů), zatímco známost ostatních výrobců se zvýšila o jeden bod nebo zůstala stejná. V Brazílii a Argentině je Citroën značkou, jejíž spontánní známost se zvýšila nejvíc a v období 2001 a 2008 se téměř zdvojnásobila.

Sport: úspěch S. Loeba a D. Eleny s C4 WRC
Se čtyřmi tituly mistra světa v rallye „konstruktérů“ a pěti tituly mistrů světa pro posádku Sébastien Loeb a Daniel Elena vstoupil Citroën v roce 2008 do historie automobilového sportu.

3. 2009, PŘEDNOSTI UMOŽŇUJÍCÍ ČELIT KRIZI

Citroën má velké přednosti, které mu v roce 2009 vzdorovat: nové kompaktní MPV a plán na urychlení dynamiky značky.

• C3 Picasso: vůz proti krizi
Nováček mezi jednoprostorovými vozy Citroënu vůz C3 Picasso je velký uvnitř a malý zvenku. Snoubí se v něm šetrnost vůči životnímu prostředí, úsporná spotřeba a novátorský styl, díky čemuž je nesmírně přitažlivý a pro zákazníky zajímavý.
Jeho emisní hodnoty CO2 dosahují nejlepších výsledků konkurence.
Vůz C3 Picasso bude v Evropě prodáván od 1. pololetí roku 2009.

• Citroën se mění
Citroën od 6. února 2009 zvyšuje svou dynamiku.

Laurence d’Aboville +33 (0)1 58 79 81 58 / +33 (0) 6 32 34 51 27 / laurence.daboville@citroen.com
Valérie Gillot +33 (0) 1 58 79 86 99 / +33 (0) 6 83 92 92 96 / valerie.gillot@citroen.com

Přílohy

Vývoj podílů na trzích

Podíly na trhu
(v procentech)
Q4 2007 Q4 2008 Vývoj Q4 2007 2008 Vývoj
Západní Evropa 6,5 6,8 +0,3 6,5 6,5 stabilní
Střední a východní Evropa 2,9 3,2 +0,3 3,1 3,1 stabilní
Rusko 0,4 0,6 +0,2 0,4 0,4 stabilní
Latinská Amerika 1,8 1,9 +0,1 1,7 2 +0,3
Čína 2,1 2 -0,1 2,3 2 -0,3

Prodeje Citroënu ve světě v roce 2008

Konsolidované světové prodeje OV + LUV (v tisících)
2007 2008 Vývoj (%)
Západní Evropa 1 100 994 -9,6 %
Střední a východní Evropa 91 89 -3,1 %
Rusko 11 11 0,8 %
Latinská Amerika 85 97 14,5 %
Čína 116 102 -11,8 %
Zbytek světa 45 46 1,0 %
Veškerá smontovaná vozidla 1 448 1 339 -7,5 %
Náhradní díly 13 17 29,9 %
SV + ND celkem 1 461 1 356 -7,2 %

PR

 

Fotogalerie

Nový C3 Picasso

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu