Vyhledávání

Viktor Chytka startuje na březnové Italian Baja 2009.

Viktor Chytka startuje na březnové Italian Baja 2009.

Italian Baja 2009
První z podniků, na kterém se v letošní sezóně představí závodní vozy OR-C, by měla být březnová Italian Baja. Na známých tratích v okolí Pordenone se od 18. do 22.3. objeví Toyota 80(kat.T1), za jejíž volant usedne Viktor Chytka a taktéž Dakarem zocelená Toyota LC 120 (kat.T2) pilotovaná Jiřím Janečkem.

Tradičně velmi dobře obsazený závod je letos zařazen do International Baja Cupu, což zaručuje účast i těch největších cross country rallyových es v čele s Katařanem Nasserem Al-Attiyahem, Rusem Gadasinem, či dalším českým zástupcem ve startovním poli Miroslavem Zapletalem.

 

Italian Baja 2009
Pořádající organizace Fuoristrada Klub 4x4 Pordenone byla založena roku 1983 a právě tato událost se stala pro budoucnost Italian Baja tou nejdůležitější. Cesta k nynější podobě závodu však nebyla jednoduchá a soutěž si svou slávu musela tvrdě vydobýt. První zmínky o organizování motoristických akcí v lokalitě kolem Pordenone se objevují na počátku 80. letech minulého století. Tyto akce však byly pouze regionálního významu a amatérského rázu, kdy se v kamenitém řečišti scházela parta místních nadšenců. Po vzniku pordenonského 4x4 klubu se však se "místních borců" začalo postupně rozrůstat a výsledkem byl první oficiální závod, který byl uspořádán v roce 1990. Toto, v místním regionu první oficiální, klání motoristických příznivců neslo název "Raid del Friuli".

Po třech ročnících pak byla soutěž přejmenována na Italian Baja, což ji zůstalo až dodnes. V roce 1993 se Italian Baja stala kandidátských podnikem FIA pro mistrovství světa a hned v následujícím roce byla do tohoto seriálu zařazena a zůstala v něm po dalších 11 let. Rok 1994 se tak, stejně jako datum vzniku pořádajícího klubu, zapsal tučným písmem do historie soutěže. Od této chvíle začala popularita italské baji prudce stoupat. Vzhledem k účasti těch nejznámějších cross country rallyových ikon ( mezi vítěze se zapsali takoví velikáni toho sportu jako Schlesser, Shinozuka, Kleinschmidtová, či Masuoka) se v Itálii závod dostal do zájmu médií a fanoušků a Pordenone se stalo hlavním městem italské cross country rallyové scény. Každým rokem úroveň závodu rostla a rostla a organizátoři byli vždy schopni přilákat větší množství účastníků než v předchozím ročníku. Přestože již Italian Baja nemá status podniku mistrovství světa, kvůli změnám v regulích FIA, stále má co nabídnout a je jedním z největších taháků kalendáře cross country rally.

V letošním roce soutěž nabídne 418 ostrých závodních kilometrů. Konečný údaj, který by měl svítit na na ukazateli vzdálenosti, by měl být 811, 4 km. Soutěž bude zahájena již ve čtvrtek 19.3., kdy začnou administrativní a technické přejímky. Na samotnou trať závodu, která odstartuje 8 kilometrovou super speciálkou, však první soutěžící vyrazí až v pátek v podvečer. V sobotu pak na účastníky Italian Baji čeká 230 ostrých kilometrů rozdělených do 5 rychlostních zkoušek ( 50, 40, 50, 40, 50 km) a v neděli o něco menší porce závodních kilometrů, přesně 180 ( 50, 40, 50, 40 km).

Pořadatelé i přes celosvětovou finanční krizi hodlají pokořit loňský rekord v počtu přihlášených účastníků (183), k čemuž by jim měl dopomoct fakt, že je letos Italian Baja zařazena do seriálu IBC (International Baja cup), v jehož kalendáři figuruje na druhém pořadovém místě, hned za prvním podnikem jedoucím se v Rusku (Northem Forest - 26.2 - 1.3.).


Marian Chytka

oficiální stránky týmu : http://www.dakarpraha.cz/ 

foto - Dakar 2009 - Martin Viďourek

 

Fotogalerie

Dakar 2009 objektivem Martina Viďourka

foto autora také na jeho stránkách www.frozentime.cz

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu