Vyhledávání

Volvo V60 Plug in Hybrid bude představeno na autosalonu v Ženevě

Volvo V60 Plug in Hybrid bude představeno na autosalonu v Ženevě

První dieselový plug-in hybrid na světě - výsledek úzké spolupráce mezi firmami Volvo Car Corporation a Vattenfall

Volvo V60 Plug-in Hybrid bude představeno v březnu 2011 na autosalonu v Ženevě. Jedná se o automobil, který je prakticky připraven k výrobě a jehož emise oxidu uhličitého nepřekračují hodnotu 50 g/km. Může být poháněn pouze dieselovým motorem, dieselovým motorem v kombinaci s elektromotorem nebo výhradně elektromotorem.To je technologie, kterou žádný jiný výrobce dosud nenabízí. Plug-in hybrid, který bude na trh uveden v roce 2012, je výsledkem spolupráce společnosti Volvo Cars s energetickou firmou Vattenfall.

„Díky inovativnímu přístupu a špičkové technologické odbornosti obou firem se podařilo vyvinout vůz, který je v automobilovém světě zcela unikátní. Jsem velmi hrdý na skutečnost, že Vattenfall a Volvo Cars stojí na špičce ve vývoji dopravních technologií řešících problematiku klimatických změn a závislost na ropě. S elektřinou od firmy Vattenfall pocházející z obnovitelných zdrojů má provoz vozu plug-in hybrid minimální dopad na klima a produkci emisí. Výsledek projektu potvrzuje, že budoucnost automobilové dopravy spočívá v elektrifikaci,“ říká prezident a generální ředitel společnosti Vattenfall Øystein Løseth.

Stefan Jacoby, prezident společnosti Volvo Cars, s ním souhlasí: „Žádná organizace ani žádný obor se s problémem změny klimatu nedokážou vypořádat samy. Cílem společnosti Volvo je vyvíjet automobily s co nejnižšími emisemi oxidu uhličitého. Do úsilí o trvale udržitelnou budoucnost se však musí společně zapojit všichni. Tento projekt ukazuje, jak spolupráce mezi odborníky v různých oblastech usnadňuje přechod od jednotlivých produktů s nízkými emisemi oxidu uhličitého na nový životní styl ohleduplný k životnímu prostředí.“

V 60

Poloviční emise CO2, plné potěšení z jízdy
V lednu 2007 zahájily společnosti Volvo Cars a Vattenfall společný projekt zaměřený na testování a vývoj technologie vozidel napájených z elektrické zásuvky. Jedním z výsledků této mezioborové iniciativy bylo vytvoření společného podniku V2 Plug-in-Hybrid Vehicle Partnership.
Proces vývoje financují obě firmy společně. Projekt nyní stojí na prahu uvedení prvního dieselového plug-in hybridu na světě do prodeje. Jedná se o atraktivní automobil, který uživateli nabídne to nejlepší z obou kategorií - elektromobilu a automobilu poháněného dieselovým motorem: velmi nízkou spotřebu paliva a emise CO2 v kombinaci s dlouhým dojezdem a vysokým výkonem.

„Abychom mohli i ty nejnáročnější řidiče přesvědčit, že mají začít uvažovat ekologicky, musíme jim nabídnout možnost jezdit s nízkými emisemi oxidu uhličitého, aniž bychom jim ovšem vzali adrenalin spojený s opravdovým potěšením z jízdy. Tento hybrid druhé generace je vynikající volbou pro nejnáročnější zákazníky požadující automobil s extrémně nízkými emisemi oxidu uhličitého, který jim zároveň nabídne vysokou úroveň potěšení z jízdy,“ říká Stefan Jacoby.

Ve Volvu V60 Plug-in Hybrid zákazník získá to nejlepší ze tří různých druhů automobilů. Volbou tlačítka může řidič rozhodnout o způsobu jízdy.
Po stisku tlačítka „Pure“ je automobil poháněn výhradně elektřinou, která mu umožňuje dojezd až 50 kilometrů. Stiskem tlačítka „Hybrid“ se vůz změní v úsporný hybridní automobil s průměrnými emisemi oxidu uhličitého pouhých 49 g/km. A pokud zvolíte tlačítko „Power“, máte k dispozici automobil s kombinovaným výkonem 215 + 70 koňských sil, který dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za pouhých
6,9 sekundy.

Elektrický pohon nabízí celou řadu výhod
Nová technologie je důkazem toho, že budoucností v oblasti automobilové dopravy je elektřina. Elektromotor se oproti spalovacímu motoru vyznačuje téměř čtyřnásobnou energetickou účinností a nabízí několik dalších výhod, například výrazně nižší náklady na palivo, eliminaci emisí CO2 v místě provozu či mnohem tišší provoz.

Nárůst spotřeby elektřiny v důsledku rozšiřování elektromobilů bude více než dostatečně pokryt ambiciózními plány rozvoje obnovitelných zdrojů energie v celé Evropě. Jedna běžná větrná elektrárna dokáže vyrobit dostatek obnovitelné energie pro pohon 3000 elektromobilů. Na svých domovských trzích Vattenfall nabídne majitelům plug-in hybridů elektřinu pocházející stoprocentně z obnovitelných zdrojů. „Velký ekologický a spotřebitelský přínos elektromobilů potvrzují, že obě firmy dosáhly významného pokroku v boji proti klimatickým změnám,“ říká Øystein Løseth.

Popisy a údaje v tomto tiskovém materiálu se týkají mezinárodní modelové řady společnosti Volvo Cars. Popsané prvky mohou být součástí příplatkové výbavy. Výbava vozidel se může v jednotlivých zemích lišit a může být změněna bez předchozího oznámení. Sídlo společnosti: Göteborg, ŠvédskoRegistrační číslo. 556074-3089

 V 60

Volvo V60 Plug-in hybrid – ukázka produkčního modelu, který přijde na trh v roce 2012

Společnost Volvo Cars na letošním autosalonu v Ženevě představí model V60 Plug-in Hybrid – prakticky hotový produkční vůz, jehož emise oxidu uhličitého se budou pohybovat pod hodnotou 50 g/km. Plug-in hybrid, který bude na trh uveden v roce 2012, je výsledkem spolupráce společnosti Volvo Cars se švédskou energetickou firmou Vattenfall.

„Žádný obor lidské činnosti se s problémem změny klimatu nedokáže vypořádat sám. Naším cílem je vyvíjet automobily s co nejnižšími emisemi oxidu uhličitého. Do úsilí o trvale udržitelnou budoucnost se však musí společně zapojit všichni. Tento projekt ukazuje, jak spolupráce mezi odborníky v různých oblastech usnadňuje přechod od jednotlivých produktů s nízkými emisemi oxidu uhličitého na nový životní styl ohleduplný k životnímu prostředí,“ říká Stefan Jacoby, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.
V lednu 2007 zahájily společnosti Volvo Cars a Vattenfall společný projekt zaměřený na testování a vývoj technologie vozidel napájených z elektrické zásuvky. Tato mezioborová iniciativa vedla až k vytvoření společného podniku - V2 Plug-in-Hybrid Vehicle Partnership.

Poloviční emise CO2, plné potěšení z jízdy
Vývoj byl financován společně. Nyní projekt stojí na prahu uvedení prvního dieselového plug-in hybridu na trh. Jedná se o atraktivní automobil, který uživateli nabídne to nejlepší z obou kategorií - elektromobilu a automobilu poháněného dieselovým motorem: velmi nízkou spotřebu paliva a emise CO2 v kombinaci s dlouhým dojezdem a vysokým výkonem.
„Jedním důležitým aspektem projektu bylo zachovat vynikající úroveň potěšení z jízdy, vysokou úroveň bezpečnosti a mimořádný komfort, které Volvo V60 nabízí. Současně se podařilo snížit průměrné emise CO2 a spotřebu paliva na polovinu v porovnání s ostatními vozy, které jsou dnes na trhu dostupné,“ říká Stefan Jacoby a dodává:
„Učinili jsme obrovský pokrok směrem k naplnění naší vize „DRIVe Towards Zero“, tedy na cestě k vozidlu s nulovými emisemi. Pokud by bylo Volvo V60 Plug-in Hybrid provozováno výhradně na elektřinu a dobíjeno energií z obnovitelných zdrojů, už bychom tohoto cíle byli dosáhli.“

Nižší náklady na palivo
Při jízdě na elektřinu má V60 Plug-in Hybrid dojezd až 50 kilometrů. Maximální dojezd vozidla je 1 200 km. Emise oxidu uhličitého budou v průměru 49 gramů na kilometr (v kombinovaném cyklu dle norem EU)
a spotřeba bude 1,9 litru na 100 km.
Kvůli ceně baterií bude plug-in hybrid dražší než Volvo V60 s běžným spalovacím motorem. Na druhé straně, náklady na palivo budou v porovnání s běžným spalovacím motorem třetinové. Náklady na provoz při pohonu elektřinou byly ve Švédsku stanoveny ve výši přibližně 2,50 SEK na 10 km. Přesné náklady se mohou na jednotlivých trzích lišit.
Vůz plug-in hybrid lze dobíjet z běžné zásuvky, a to jak doma, tak při parkování na jiném místě. Nabití baterií trvá přibližně pět hodin.

Elektrický pohon nabízí celou řadu výhod
Elektrifikace dopravy představuje důležitý krok v boji proti klimatickým změnám. Elektřina je jako palivo pro automobily mimořádně výhodná: Elektromotor je téměř čtyřikrát účinnější než běžný spalovací motor. To znamená, že automobil poháněný elektřinou spotřebovává méně energie, a tudíž produkuje méně emisí, i když jsou k nabíjení jeho baterií využívány zdroje elektrické energie spalující fosilní paliva.
Pro produkci elektřiny v Evropě je stanoven strop emisí. To znamená, že i kdyby všechna vozidla byla poháněna elektřinou, při její výrobě by se nesmělo vyprodukovat více emisí oxidu uhličitého. Tento strop emisí bude postupně snižován.
Elektřina je vynikajícím zdrojem energie. Neexistuje riziko, že dojde a lze ji vyrábět prakticky bez jakýchkoliv emisí CO2. Například společnost Vattenfall pracuje na tom, aby do roku 2030 své emise snížila na polovinu a do roku 2050 byl její dopad na životní prostředí neutrální.
Emise z miliónů výfuků se přemístí do malého počtu zařízení, která lze snáze kontrolovat a na která se (na rozdíl od současné dopravy) vztahují evropská omezení celkové produkce emisí.
Elektromobily spotřebovávají relativně málo elektrické energie a nárůst spotřeby bude více než dostatečně pokryt ambiciózními plány rozvoje obnovitelných zdrojů energie v celé Evropě. Jedna větrná elektrárna dokáže vyrobit dostatek obnovitelné energie pro pohon 1 000 elektromobilů. Společnost Vattenfall nabídne majitelům plug-in hybridů smlouvu na dodávky elektrické energie z obnovitelných zdrojů.

Rychlá expanze výroby obnovitelné elektrické energie
Výroba elektrické energie prochází rychlým rozvojem. Využití větrné energie je komerčně zaváděno ve velkém měřítku a její podíl stále narůstá. Biopaliva dokážou nahradit velkou část fosilních paliv, během deseti let by měly být k dispozici komerční technologie na využití energie vln a probíhají také práce na vývoji nové technologie odstraňování emisí CO2 ze spalin uhelných elektráren.

Kromě verze V60 Plug-in Hybrid společnost Volvo Cars pracuje na vývoji modelu Volvo C30 Electric, který bude poháněn výhradně elektřinou.
„Tyto dva typy automobilů se budou navzájem doplňovat. U vozu typu plug-in hybrid je řidič při jízdě na dlouhé vzdálenosti zcela nezávislý na dobíjecích stanicích. V budoucnu budou na trhu elektromobilů k dispozici jak ryze elektrická vozidla, tak plug-in hybridy,“ říká Stefan Jacoby.
Třetím pilířem strategie společnosti Volvo Cars v oblasti elektrifikace je vybavení připravované nové generace motorů hybridní technologií.

V 60

PR

 

Fotogalerie

Krasavec Volvo V60

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu