Vyhledávání

VW Užitkové vozy v roce 2008 přes krizi s rekordy

Volkswagen Užitkové vozy v roce 2008:
Nové rekordní hodnoty v prodeji, obratu i zisku
• 503 000 prodaných vozů v roce 2008
• Tržní podíly mají v roce 2009 stoupat
• Obchodní rok 2009 ovlivní obtížná situace na trhu
• Dlouhodobé růstové cíle zůstávají v platnosti

Praha, 2. dubna 2009 – Značka Volkswagen Užitkové vozy prodala v roce 2008 navzdory obtížné situaci na trhu nejvíce vozů v historii a současně dosáhla rekordních hodnot obratu i operativního hospodářského výsledku. „Rok 2008 byl pro naši značku celkově velmi dobrým rokem,“ zdůraznil Stephan Schaller, mluvčí představenstva značky na výroční tiskové konferenci v německém Hannoveru. Ani Volkswagen Užitkové vozy se však nemůže zcela vyhnout dopadům celosvětového dramatického poklesu poptávky. „Jsme dostatečně připraveni na to, abychom krizi přestáli a po překonání obtížné situace na trhu opět prodávali více aut, než dříve,“ prohlásil Schaller.

Počet prodaných lehkých a těžkých užitkových vozů překonal v uplynulém roce poprvé v historii půlmilionovou hranici. S 502 964 prodanými vozy (v roce 2007 to bylo 488 726 automobilů) se bilance prodejů zlepšila o 2,9 procenta. Nejprodávanějším modelem se v roce 2008 stal T5 ve verzích Transporter, Caravelle, Multivan a California se 178 007 prodanými kusy. Na vzestupu byl Caddy, jehož prodej stoupl o 3 procenta na 151 565 prodaných vozů oproti počtu 147 133 z roku 2007. Také Crafter pokračoval v růstovém trendu a dosáhl zlepšení prodeje o 10,7 procenta (51 101 prodaných vozů oproti počtu 46 161 v roce 2007).

Volkswagen Užitkové vozy tak opět posílil své postavení vedoucí značky na evropském trhu. „S celkovým počtem prodaných vozů ve výši 332 000 jsme s přehledem obhájili titul mistra Evropy a zvýšili jsme náš odstup od druhého umístění v pořadí,“ podtrhl Schaller. Tržní podíl značky v Evropě stoupl o 0,4 procenta na celých 15 procent.

Výhled do roku 2009
Radikálně změněná situace na trhu se uprostřed druhého pololetí 2008 dotkla i značky Volkswagen Užitkové vozy. „Tomuto vývoji jsme se nemohli vyhnout a tento rok očekáváme nižší počet prodaných automobilů než v roce 2008,“ objasnil Schaller. „Za současné situace chceme zvýšit svůj podíl na trhu.“ Podle něj je značka jako specialista na lehké užitkové vozy dostatečně silná a „schopná udržet kurz i v bouřlivých dobách“.

Současně se bude rozšiřovat paleta nabízených vozů. Kromě dalších variant modelů Caddy, T5 a Crafter bude významným přírůstkem především nový Pickup, který chce značka Volkswagen Užitkové vozy uvést koncem roku 2009 nejprve na jihoamerický trh a poté nabídnout zákazníkům v Evropě. „Nový Pickup posouvá naši značku do nové dimenze a zajistí nám vstup na nové trhy,“ vyzdvihl význam nového modelu mluvčí představenstva značky.



Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
AC&C Public Relations

www.volkswagen.cz 

 

PR 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu