Vyhledávání

Výkonová vlajková loď Subaru WRX STI 2.5 v prodeji na českém trhu

 SUBARU WRX STI 2.5 v prodeji na českém trhu

Praha, 11. října 2010 – SUBARU ČR, dovozce vozů Subaru, dnes dává k dispozici ceníky a údaje týkající se inovací modelu SUBARU WRX STI 2.5 v modelovém roce 2011.
Výkonová vlajková loď Subaru, WRX STI, prošla plnou modelovou obměnou v roce 2007. Je to vysoce uznávaný model ve svém segmentu.

Nyní, na prahu vstupu do třetího roku modelového života, je u MR11 základním cílem získat maximální výkon, které WRX STI je schopné nabídnout. MR11 WRX STI je odvážný model založený na koncepci "Nejrychlejší WRX STI v historii". Jako důkaz oprávněnosti tohoto tvrzení může posloužit fakt, že nový testovací vůz WRX STI, pilotovaný dlouholetým fanouškem Subaru a zkušeným rallyovým jezdcem Tommi Mäkinenem dosáhl na Severní smyčce okruhu v Nürburgringu úctyhodného času 7’55’00, a byl tak o plné 4 sekundy rychlejší než předchozí verze na podobné akci v roce 2004. Zároveň se jednalo o vůbec nejrychlejší čas dosažený s vozem Subaru na Nürburgringu od zahájení prvních vývojových testů WRX a WRX STI v roce 1992.

Tento koncept tedy bude pokračovat i v nadcházejícím modelovém roce 2011. U Subaru se navíc slovo "nejrychlejší" neodkazuje jen na maximální nejvyšší rychlost nebo výkon motoru, ale také na rychlost v zatáčkách, získanou též díky dalšímu dílčímu vylepšení celkových dynamických parametrů, zavěšení, handlingu a stabilitě. Subaru se stále chce držet filozofie stavět své vozy orientované na řidiče a nabízející jistotu za volantem.


MR2011 WRX STI

Základní produktový koncept modelu MR11 WRX STI
V modelové obměně byl kladen důraz na následující 2 oblasti - další vylepšení jízdních výkonů a přípravu ikonického 4dveřového modelu WRX STI Sedan. Vozidlo bylo sníženo o 5mm a provedly se změny na celkovém nastavení zavěšení, velkým pokrokem je i dosažení tužšího odpružení. Auto je proslulé svojí adhezí k vozovce, i tato schopnost se dále zlepšila, takže řidič může cítit ještě větší důvěru než kdy předtím při každém průjezdu zatáčkou. Toto nastavení by mělo akcelerovat maximální potenciál každého řidiče. Nejen na základě ohlasů zákazníků byl do modelové řady přidán sedan. Široký styling vozu s aerodynamicky vyváženou nízkou karoserií má ztělesňovat agresivní naturel WRX STI. A nepochybně bude oslovovat zákazníky, kteří výkonný sedan od Subaru mají ve svých srdcích.
Vylepšení jízdních výkonů přesto není vše, co bylo zdokonaleno - došlo i na kvalitu interiéru a audiosystému.
Již dříve také koncern Fuji Heavy Industries, výrobce vozů Subaru, oznámil, že na evropských trzích bude modelové označení „Impreza“ u extrémních verzí této modelové řady nahrazeno ikonickým názvem „WRX STI“. Vozy v provedení sedan i hatchback budou nadále označeny „Subaru WRX STI“. Jasně se tak oddělí výkonné a základní modely a ještě více se zdůrazní extrémní image modelu WRX STI.
Subaru bude na český trh dovážet obě karosářské varianty ve dvou výbavách WRX STI a WRX STI Top. Bohatá základní výbava bude ve výším stupni Top obohacena např. o kola BBS, sportovní sedadla Recaro, integrovaný DVD navigační systém, bezklíčkové odemykání a startování vozu. Ceny výbav jsou 1 080 000 Kč a 1 200 000 Kč, karoserie sedan je o 20 000 Kč dražší.



<Hlavní specifikace modelu WRX STI MR2011>

Motor
- 2.5 l Turbo benzín, Dual AVCS, 16 ventilů
- Úpravou na kontrolním software ECU bude motor plnit přísnější normu EURO5. To mírně změní spotřebu i emise CO2, ke změně výkonových parametrů nedošlo.


Technické parametry:
Maximální výkon 221 kW (300k) / 6000 ot.min-1
Maximální toč. moment 407 Nm / 4000 ot.min-1
Zrychlení 0-100 km/hod 5,2s
Max. rychlost 5D HB - 250 km/hod / 4D SDN - 255 km/hod
Spotřeba paliva 14,1/8,4/10,5 l/100 km
Emise CO2 327/195/243 g/km; EURO5

Převodovka
- 6MT

Podvozek a řízení

Provedená zdokonalení a změny by měly vést k velmi přesné, přímé manipulaci a odezvě volantu a handlingu, zejména např. ve dvojitých zatáčkách, kdy řidič opakovaně akceleruje.

- Nastavení zavěšení bylo jemně vyladěno a šasi sníženo o 5mm (tzn. světlá výška je 150 mm) pro více neutrální chování vozu
- Nový tvar hliníkového spodního ramene přední nápravy byl upraven pro nově použité uložení v kulovém čepu (ball bearing type)
Použita tvrdší směs gumového uložení zadní nápravnice (vede ke zpřesnění geometrie zadní nápravy)
- Změna tuhosti předních a zadních pružin
Přední [N/mm] Zadní [N/mm]
Staré › nové Staré › nové nastavení
39.8 › 46 34 › 52
- Zesílení průměru obou stabilizátorů
Přední [mm] Zadní [mm]
Staré › nové Staré › nové nastavení
20 › 21 18 › 19


Výfukové potrubí

- U modelu 4D sedan byl navržen nový výfukový systém se čtyřmi koncovkami, každá s průměrem Ø80 mm. To dodává vozu body i na exteriérovém vzhledu.
- Zvuk výfuku byl také jemně vyladěn (zvýšení objemu nízké až střední frekvence) pro celkově hrubší tón.

Exteriér vozu a výbava

- Přepracovaná přední část vozu: ostřejší rysy předního nárazníku dodávají vozu agresivnější vzhled
- Rozšířily se lemy blatníků, mřížka chladiče je v novém designu, stejně jako 18“ kola.
- Přidány spodní kryty podvozku za účelem vylepšení aerodynamických vlastností vozu.
- Prvky základní výbavy: xenonové přední světlomety s ostřikovači, stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s 245/40 R18 Dunlop, automatická A/C, tempomat, 2-DIN rádio s 1 CD, 10 reproduktorů, AUX a USB vstup, Bluetooth, kožená hlavice řadící páky a kožený volant s ovladači audia a Bluetooth, 6x Airbag (přední, boční, okenní), VDC + Hill Assist, SI Drive, Multi mode DCCD systém, přední mlhová světla, sportovní sedadla STI (Alcantara), zpětná zrcátka v barvě karoserie s integrovaným blikačem, hliníkové pedály, dělená zadní sklápěná sedadla u obou karoserií (60:40)


O společnosti Fuji Heavy Industries Ltd.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu