Vyhledávání

Vyloučení tranzitující dopravy z centra města přinese nový obchvat Moravských Budějovic.

ŘSD otevírá obchvat Moravských Budějovic

Vyloučení tranzitující dopravy z centra města přinese od 27. října 2010 nově otevíraný obchvat Moravských Budějovic. Vedle toho přinese i zprůchodnění tahu mezi Jihlavou, Znojmem a státní hranicí směrem do Vídně.

Silnice I/38 dosud procházela středem města Moravské Budějovice. Nový obchvat řeší převedení tranzitní dopravy mimo městské centrum. Silnice I/38 je součástí základní komunikační sítě České republiky a stavba obchvatu je součástí dlouhodobě plánované přestavby silnice I/38 – mezinárodního tahu E59 v úseku D1 – Jihlava – Znojmo – státní hranice. V zastavěné části města Moravské Budějovice a jeho místní části Lažínky vykazuje stávající silnice řadu dopravních závad, technické parametry – směrové, sklonové a šířkové poměry – neodpovídají požadavkům kladeným na silnici I.třídy.

Ze stávající trasy mezi městy Jihlava a Znojmo se nově otevřený obchvat odklání v rovném úseku za obcí Litohoř a následně prochází prostorem jižně od Moravských Budějovic, aby se opět napojil na stávající silnici I/38 za místní částí Lažínky ve směru na Grešlové Mýto. „Cílem obchvatu je vyloučení tranzitní dopravy mimo souvisle zastavěná území, odstranění současné zátěže obyvatelstva hlukem a exhalacemi, zvýšení plynulosti dopravy a zkrácení jízdní doby, odstranění celkem devíti dopravně závadných míst a úseků. Řidiči nákladních vozidel se jistě rádi zbaví i objíždění Pražské ulice kvůli nízké výšce železničního podjezdu,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Součástí stavby kromě hlavní trasy silnice jsou 2 mimoúrovňové křižovatky se silnicemi II/411, II/152 (u Moravských Budějovic) a III/4118 (u Lažínek). Dále je součástí stavby 5 mostních objektů délek: přibližně 23 metrů (přes mlýnský náhon), vůbec nejdelší most v kraji s délkou 470 metrů (přes řeku Rokytnou, železniční trať a silnici III/15226), 46 metrů (přes silnici II/152), 53 metrů (přes železniční trať) a 30 metrů (přes přeložku silnice III/4118). Stavba zahrnuje také přeložky silnic II/411 a III/4118 v celkové délce 1720 metrů, přeložky vodovodů, kanalizací, sdělovacích kabelů a plynovodů, rekultivace, vegetační úpravy a protihlukovou stěnu.


Informace o stavbě I/38 Moravské Budějovice – obchvat

Místo stavby: Kraj Vysočina
Cena stavby: 1 007 684 148 Kč
Délka: 6352 m
Datum zahájení: 05/2008
Datum zprovoznění: 10/2010

Informační leták včetně mapy stavby a více naleznete zde.

ŘSD

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu