Výsledky skupiny PSA v souladu s programem CAP 2010
Pololetní výsledky 2008 na výrazném vzestupu
Konsolidovaná provozní marže ve výši 3,6 % obratu
Výrazný nárůst čistého zisku o 49 % na 733 milionů €
Výsledky v souladu s programem CAP 2010
PRVNÍ POLOLETÍ 2008: NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ÚDAJE
§ Konsolidovaná provozní marže ve výši 3,6 % oproti 2,7 % v prvním pololetí roku 2007.
Pokračující zlepšování běžného provozního zisku, který vzrostl o 32,4 % na 1 115 milionů eur, tzn. o 3,6 % obratu. Stejně jako v roce 2007 je toto zlepšení výsledku dosaženo především díky automobilové divizi, jež dále potvrzuje své oživení.
§ Výrazný nárůst čistého zisku: + 49 % na 733 milionů eur.
§ Tvorba pozitivního cash flow: 134 milionů eur.
§ Běžný provozní zisk automobilové divize vzrostl o 58 % na 633 milionů eur.
§ Nárůst světových prodejů o 4,6 % a obratu automobilové divize o 1,4 %.
§ Operační program růstu a konkurenceschopnosti CAP 2010, velká výhoda skupiny v obtížném hospodářském kontextu.
PSA Peugeot Citroën těží z akčního plánu CAP 2010, který byl spuštěn v roce 2007, a celá skupina zaujala výhodnou pozici, jež jí umožní reagovat na výzvy současnosti.
§ Plán na zlepšení konkurenceschopnosti skupiny přinesl úspory ve výši 882 milionů €.
§ Silná dynamika produktu.
Úspěšné uvedení modelů Peugeot 308 a nového Citroënu C5.
Rychlé tempo uvádění nových modelů na trh: 10 nových modelů v prvním pololetí 2008, dalších 9 se plánuje na druhé pololetí.
PRVNÍ POLOLETÍ ROKU 2008: ČÍSLA Obrat
Obrat skupiny se zvýšil na 31 299 milionů eur, což představuje nárůst o 1,6 % oproti roku 2007.
Obrat automobilové divize dosáhl 24 502 milionů eur, což znamená nárůst o 1,4 % díky zvýšení objemu prodejů vozů a zlepšení cen a sortimentní nabídky.
Obrat banky Banque PSA Finance odpovídající zejména hrubému úrokovému výnosu z pohledávek dosáhl 1 059 milionů eur, což představuje nárůst o 8,6%, k čemuž přispěl nárůst 3,8% celkových poskytnutých úvěrů i jejich prudký růst v mezinárodním měřítku.
Obrat společnosti Gefco dosáhl 1 904 milionů eur, což je nárůst o 6,0 %. K tomuto nárůstu přispělo zvýšení aktivit realizovaných se skupinou PSA Peugeot Citroën o 8,7 %, ale také zvýšení prodejů zákazníkům mimo skupinu o 1,7 %.
Obrat společnosti Faurecia dosahuje 6 601 milionů eur, což představuje nárůst o 1,4 % oproti prvnímu pololetí roku 2007. Pololetí bylo poznamenáno stabilní aktivitou v Evropě a výrazným nárůstem mimo Evropu, zejména v severní Americe, jižní Americe a v Asii.
Výsledky
Běžný provozní zisk skupiny dosáhl v prvním pololetí roku 2008 částky 1 115 milionů eur, což představuje 3,6 % obratu, oproti 842 milionům eur a 2,7 % obratu v prvním pololetí roku 2007, což je nárůst o 32,4 %. Pozitivní vývoj provozní marže skupiny, započatý v 1. pololetí roku 2007, pokračuje dál.
Základ tohoto zlepšení spočívá v aktivitě automobilové divize, která dosáhla běžného provozního zisku ve výši 633 milionů eur, tzn. 2,6 % obratu oproti 400 milionům eur a 1,7 % obratu v 1. pololetí roku 2007.
Tento nárůst o 58 % je především výsledkem pozitivního dopadu programu růstu a konkurenceschopnosti CAP 2010, na němž se podílí zlepšení kvality se snížením nákladů na záruční opravy, výrazný pokles režijních a fixních nákladů, zvýšení produktivity. Celkově přispěly akční plány zaměřené na konkurenceschopnost částkou 882 milionů eur ke zvýšení běžného provozního zisku a umožnily vykompenzovat nakumulovaný negativní dopad inflace cen nákladů (suroviny, mzdové náklady, směnné kurzy) a výdajů na výzkum a vývoj ve výši 461 milionů eur.
Běžný provozní zisk banky Banque PSA Finance dosáhl v bankovním prostředí vykazujícím vysokou míru volatility 308 milionů eur, a to díky velice dobré úrovni řízení rizik a režijních nákladů.
Běžný provozní zisk společnosti Gefco dosáhl 79 milionů eur a 4,1 % obratu, oproti 76 milionům eur a 4,2 % obratu v prvním pololetí roku 2007.
Běžný provozní zisk společnosti Faurecia je 90 milionů eur a 1,4 % obratu, ve srovnání se 63 miliony eur a 1,0 % obratu v prvním pololetí roku 2007.
Jednorázové provozní výnosy a náklady představují čisté náklady ve výši 86 milionů eur, oproti čistým nákladům ve výši 287 milionů v prvním pololetí roku 2007.
Zahrnují především restrukturalizační náklady, které činí 70 % u automobilové divize a 3% u společnosti Faurecia. Tyto náklady jsou ve většině spojené s plánem dobrovolných odchodů. Na rozdíl od roku 2007 nedošlo ke znehodnocení některých aktiv automobilové divize ani společnosti Faurecia.
Čistý zisk pro společnost Peugeot SA představuje 733 milionů eur, oproti 492 milionům eur v prvním pololetí roku 2007. Převedeno na výnos na akcii to znamená výsledek 3,21 eur ve srovnání s 2,15 eury v prvním pololetí roku 2007.
Čistá finanční pozice
Cash flow z průmyslových a obchodních činností dosáhl 2 158 milionů eur, ve srovnání s 1 830 miliony eur v prvním pololetí roku 2007.
Nároky na provozní kapitál se naopak zvýšil o 417 milionů eur. Tento vývoj způsobilo oslabení evropského trhu v červnu 2008 a jeho důsledky na zásoby skupiny.
Průmyslové a obchodní investice dosáhly lehkého zvýšení na 1 022 milionů eur oproti 953 milionům eur v prvním pololetí roku 2007.
Čistá finanční situace průmyslových a obchodních společností skupiny dosáhla v důsledku toho na konci června 2008 částky 1 257 milionů eur, oproti 1 404 milionům eur k 31. prosinci 2007.
PERSPEKTIVY PRO ROK 2008
V kontextu obtížného roku 2008 představuje operační program růstu a konkurenceschopnosti CAP 2010, který byl spuštěn v únoru 2007, pro skupinu velkou výhodu.
Dynamické účinky CAP 2010 se zintenzívní, zejména díky snížení strukturálních nákladů, výdajů na záruky, výrobních nákladů, pořizovacích nákladů a pokračující obchodní a produktové ofenzívě. Skupina tak bude moci plně využít dopadu nově uváděných modelů: v průběhu prvního pololetí bylo uvedeno na trh 10 nových modelů, dalších 9 se objeví v průběhu druhého pololetí.
PSA Peugeot Citroën má v současném ekonomickém kontextu výhodné postavení. Skupina zaujímá místo v čele segmentu vozů s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2, což je v současnosti stále víc a víc rozhodující. Jeho nejnovější řada lehkých užitkových vozů, která je v historii skupiny nejkomplexnější, ji také zajistila místo v čele tohoto trhu v Evropě.
Skupina očekává ve druhém pololetí zpomalení západoevropských trhů o přibližně 4 % s výraznějším poklesem ve druhém pololetí. Na druhé straně očekává meziroční nárůst trhu v prioritních regionech rozvoje o přibližně 15 %.
Dopad zvýšení cen surovin ve srovnání s rokem 2007 by měl být 300 – 350 milionů eur. Pokud jde o vliv kurzů, očekává se udržení kurzu na 0,80 GBP / €.
Za těchto podmínek si skupina pro rok 2008 zachovává cíl prodeje vozů a sad samostatných dílů mezi 3 550 000 a 3 650 000 kusy, což představuje nárůst o 5 %. Potvrzuje rovněž cíl konsolidovaného provozního zisku ve výši 3,5 % obratu.
.
Martina Bedrnová Radka Matthey
Public relations Public relations
CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.
PSA PEUGEOT CITROEN
(v počtu vozů)
|
1. pololetí 2007
|
1. pololetí 2008
|
Prodej celosvětově
|
1 764 100
|
1 844 700
|
KONSOLIDOVANÝ OBRAT
(v milionech eur)
|
1. pololetí 2007
|
1. pololetí 2008
|
Automobilová divize
Banque PSA Finance
Gefco
Faurecia
Odpočet vnitrokoncernových operací a dalších činností
PSA Peugeot Citroën celkem
|
24 169
975
1 797
6 512
(2 635)
30 818
|
24 502
1 059
1 904
6 601
(2 767)
31 299
|
SOUHRN KONSOLIDOVANÉHO FINANČNÍHO ZISKU
(milionů eur)
|
1. pololetí 2007
|
1. pololetí 2008
|
Běžný provozní zisk
Konsolidovaný zisk před zdaněním
Konsolidovaný čistý zisk
Čistý zisk, podíl skupiny
|
842
551
483
492
|
1 115
959
731
733
|
FINANCOVÁNÍ A FINANČNÍ SITUACE
(milionů eur)
|
30. červen 2007
|
30. červen 2008
|
Cash flow*
Investiční výdaje (bez výzkumu a vývoje) *
Čistá finanční pozice
Vlastní jmění
|
1 830
953
1 364
14 389
|
2 158
1 022
1 257
14 937
|
* výrobních a obchodních společností
POČET ZAMĚSTNANCŮ
Zaměstnanci v pracovním poměru (celosvětově)
|
209 300
|
206 900
|