Vyhledávání

Zcela nové Volvo : ještě sportovnější design a jízdní vlastnosti pro fajnšmekry

 Zcela nové Volvo S60 a V60 R-Design – ještě sportovnější design a jízdní vlastnosti pro fajnšmekry

Představujeme nové vozy Volvo S60 a V60 R-Design – navržené s důrazem na sportovní vlastnosti a vybavené speciálně upraveným podvozkem, který je zárukou, že jízdní vlastnosti se nenechají zahanbit vzhledem vozidla.
„Nové S60 a V60 jsou nejsportovnějšími modely v historii značky Volvo. V provedení R-Design působí ještě ostřeji. Tyto vozy jsou přirozenou volbou pro skutečné fajnšmekry,“ říká Magnus Jonsson, viceprezident pro vývoj produktů ve společnosti Volvo Cars.

Sportovní, sportovnější, nejsportovnější – aby si modely S60 a V60 R-Design tyto superlativy zasloužily, použili konstruktéři společnosti Volvo Cars při jejich konstrukci holistický přístup – vnější vzhled a podvozek byly vyvíjeny současně, aby výsledkem bylo jedno ucelené řešení.
„Tyto vozy byly vyvinuty speciálně pro zákazníky, kteří chtějí vozidlo se svým vlastním výrazným otiskem. A s verzemi R-Design se nám daří oslovovat mladší zákazníky. Předpokládáme, že 10 procent ze všech zájemců o S60 a V60 si tyto modely pořídí v provedení R-Design (na trzích, kde bude toto provedení dostupné). Naším cílem je přilákat více než jednu třetinu těchto zákazníků od konkurenčních značek,“ říká Magnus Jonsson.

Odborníci na podvozky ze společnosti Volvo Cars udělali další krok k ještě atraktivnějšímu zážitku z jízdy. „Podvozky vozů v provedení R-Design se oproti dynamickému podvozku u běžných modelů S60 a V60 vyznačuje ostřejším řízením, agilitou a tuhostí,“ říká Stefan Sällqvist, manažer pro dynamiku vozidel ve Volvo Cars.

Nová příď
Volvo S60 a V60 R-Design přichází s celou řadou speciálně vyvinutých designových detailů v exteriéru i interiéru.
Z vnějšku je na první pohled patrná impozantní změněná příď s mřížkou chladiče lakovanou lesklou černou barvou. Ke sportovnímu vzhledu dále přispívají součásti karoserie lakované v barvě vozu, detaily ve speciálním matném provedení a šestiúhelníkový vzor, který se opakuje na přídi i na zádi. Celkový sportovní vzhled podtrhují dvě výrazné koncovky výfuku a unikátní pětipaprsková 18-palcová kola v provedení Diamond cut.
Charakteristickou barvou těchto modelů bude červená Passion Red, Volvo S60 a V60 R-design však budou k dispozici také v dalších sedmi barvách karoserie.
Sportovní sedadla s novými výplněmi
Uvnitř řidič a spolujezdec usedají do sportovních sedadel, u kterých jsou opěradla z běžných modelů S60 a V60 doplněna zcela novými sedáky vyznačujícími se výraznějším bočním vedením.
„Výplň sedadla se vytvaruje podle těla pasažéra, přitom ale zůstává díky kombinaci dvou vrstev s různou tvrdostí dostatečně tuhá. Díky tomu si řidiči různých postav mohou vychutnat stejně vynikající boční oporu,“ vysvětluje Magnus Jonsson.
Speciální čalounění v kombinaci textilu a kůže je k dispozici v kombinovaném černém a světlém provedení, nebo pouze v černé barvě – v obou případech s kontrastními švy. Interiér je dále vybaven speciálním volantem, řadicí pákou, sportovními pedály a vkládanými koberci.

Uvedení na trh během podzimu 2010
Magnus Jonsson shrnuje:

„Nové modely S60 a V60 představují nový začátek v přístupu k našim úspěšným verzím R-Design. Tentokrát jsme postoupili o krok dále a zaměřili jsme se na vytvoření ucelené kombinace sportovního vzhledu a vynikajících jízdních vlastností. Tyto vozy představují další krok v naší snaze o autentický sportovní charakter.“
Nové modely Volvo S60 a V60 R-Design budou na trh uvedeny v průběhu podzimu 2010. Největšími trhy jsou Velká Británie, USA (pouze S60 R-Design) a střední Evropa.
„Vozy v provedení R-Design již pomohly zvýšit objemy prodejů a snížit věkový průměr našich zákazníků. Věříme, že nové modely S60 a V60 R-Design tento trend výrazně urychlí,“ poznamenává Magnus Jonsson.



S60 a V60 R-Design – ostřejší a atraktivnější jízda s vozy Volvo

Odborníci na podvozky ze společnosti Volvo Cars pokračují ve stopách nových modelů Volvo S60 a V60 a učinili další krok na cestě do ráje automobilových nadšenců.
Výsledkem je Volvo S60 a V60 R-Design – ještě sportovnější design, ještě dynamičtější a ještě atraktivnější


„Vylepšování podvozku lze přirovnat k atletovi usilujícímu o dosažení nového rekordu. Jakmile jeden rekord překonáte, ihned se soustředíte na další. Podvozky vozů v provedení R-Design se oproti dynamickému podvozku u běžných modelů S60 a V60 vyznačuje ostřejším řízením, agilitou a tuhostí,“ říká Stefan Sällqvist, manažer pro dynamiku vozidel ve Volvo Cars. Dodává:
„Zážitek z jízdy by měl být tak bezprostřední a hutný, aby vyvolával dojem, že automobil byl vyroben z jednoho kusu hliníku.“
Po dokončení vývoje nových modelů S60 a V60, což jsou mimochodem nejdynamičtější modely v historii značky Volvo, se tým odborníků na podvozky soustředil na další vylepšení celé řady detailů.
„Cílem bylo dále posílit dynamiku, aniž by zároveň podvozek působil příliš surovým dojmem. Pokud je podvozek příliš tvrdý, může i jízda po hladkém asfaltu připomínat přejezd nerovností. Chtěli jsme dosáhnout výrazného, ale zároveň uhlazeného chování,“ vysvětluje Stefan Sällqvist.

Příčná výztuž zvyšuje přesnost řízení
Konstruktéři pod kapotu do motorového prostoru umístili příčnou výztuž, která rozpírá vrchní konce ramen nápravy. Toto je klasická metoda pro vyztužení konstrukce karoserie.
„Automobil nyní působí stabilněji, což pomáhá zvýšit přesnost a zpětnou vazbu řízení a zlepšuje pocit kontaktu s vozovkou,“ vysvětluje Stefan Sällqvist.
Jednoplášťové tlumiče vzadu
Na zadní nápravě jsou modely S60 a V60 R-Design vybaveny jednoplášťovými tlumiči. Na rozdíl od dříve použitých dvouplášťových tlumičů je u jednoplášťového systému k tlumení při stlačování a roztahování použit tentýž ventil. Ten umožňuje kratší a rychlejší proudění tekutiny, což zrychluje jeho reakci.
„Tato rychlejší reakce dokáže eliminovat počáteční tendenci k naklánění, kterou lze pociťovat při otočení volantem. Jedná se o účinný způsob pro zlepšení odezvy a pocitu kontaktu s vozovkou“, říká Stefan Sällqvist.

Kratší a tvrdší pružiny
Přední a zadní pružiny byly zkráceny o 15 mm, což ovlivnilo chování vozidla. Tuhost pružin je navíc o 15 procent vyšší než u dynamického podvozku v běžných modelech S60 a V60.
„Díky tomu se vůz snáze ovládá a zmenšila se jeho tendence k naklánění. Při úpravách v této oblasti je nezbytný vytříbený cit, aby bylo dosaženo správné kombinace dynamiky a komfortu. Pokud totiž zajdete příliš daleko, podvozek vozidla je příliš tvrdý i na hladkém povrchu. Do nalezení ideální rovnováhy jsme investovali spoustu času a úsilí,“ říká Stefan Sällqvist.

Tužší pouzdra
Pouzdra, pomocí kterých jsou zadní tlumiče upevněny ke karoserii, jsou o 20 procent tužší než u běžných verzí S60 a V60.
Přední pouzdro vlečného ramene, tj. upevnění v zadní části vozu, je o plných 400 procent tužší než dříve, aby dokázalo vyrovnat odskakování a otřesy kol.
„Čím jsou pouzdra tužší, tím méně dochází k oscilacím a náklonům. Pohyby jsou lépe kontrolované. To je zřetelně patrné zejména uvnitř vozidla,“ říká Stefan Sällqvist.

Nový systém řízení trakce v zatáčkách přispívá k hladším průjezdům zatáčkami
Podobně jako u standardních verzí je podvozek nového Volva S60 a V60 R-Design je vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále.
Systém řízení trakce v zatáčkách je novou funkcí, která pomocí přenosu točivého momentu umožňuje hladší průjezd zatáčkami. Tato technologie je dalším vylepšením stabilizačního systému DSTC.
Při průjezdu zatáčkou je hnací kolo automobilu uvnitř zatáčky přibrzděno, čímž se více síly přenese na vnější hnací kolo. Tím se zmenšuje poloměr zatáčení při průjezdu zatáčkou a omezuje se tendence k nedotáčivosti.
Stabilizační systém DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) zastává několik funkcí, které zvyšují bezpečnost a zlepšují jízdní vlastnosti, například:
· Rozšířené řízení stability. Pomocí nového gyroskopického čidla, které snímá úhel příčného náklonu, lze jakoukoli tendenci ke smyku identifikovat již v počáteční fázi. Díky tomu je stabilizační systém DSTC schopen zasáhnout dříve a s vyšší přesností. Pokročilé řízení stability představuje výrazné zlepšení jízdních vlastností a pomáhá při nouzových úhybných manévrech při dynamické jízdě, kdy na vozidlo působí velké boční síly.
· Řízení odporu motoru. Zabraňuje ztrátě přilnavosti kol v případě brzdění motorem na kluzkém povrchu.
· Systém DSTC disponuje sportovním režimem, který řidiči umožňuje aktivnější styl jízdy. Při deaktivaci protiprokluzového systému automobil dovolí výraznější přetáčivé chování.

Široká nabídka benzínových i dieselových motorů
Vozy v provedení R-Design mohou být vybaveny celou řadou benzínových a dieselových motorů – od ekonomického agregátu DRIVe s výkonem 115 k až po nejvýkonnější verzi s přeplňovaným motorem o výkonu 304 k. Všechny motory byly vyvinuty s důrazem na splnění nejnáročnějších požadavků na potěšení z jízdy při zachování nízké spotřeby paliva.

Nabídka motorů:
Benzínové motory Zdvihový objem Uspořádání Výkon Toč. moment
T6 3,0 řadový šestiválec 304 k 440 Nm
2.0T 2,0 řadový čtyřválec 203 k 300 Nm
T5 2,0 řadový čtyřválec 240 k 320 Nm
T4 1,6 řadový čtyřválec 180 k 240 Nm
T3 1,6 řadový čtyřválec 150 k 240 Nm

Dieselové motory Zdvihový objem Uspořádání Výkon Toč. moment
D5 2,4 řadový pětiválec 205 k 420 Nm
D3 2,0 řadový pětiválec 163 k 400 Nm
1.6 D DRIVe 1,6 řadový čtyřválec 115 k 270 Nm


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu