Vyhledávání

Značka Audi zaujímá s výrazným náskokem vedoucí místo na trhu prémiových značek

Audi zaujímá s výrazným náskokem vedoucí místo na trhu prémiových značek

• Od ledna do září prodáno více než 705 000 vozů
• Prognóza pro rok 2009: okolo 900 000 prodaných vozů
• Ředitel prodeje Schwarzenbauer: Vývoj byl lepší, než jsme očekávali!

Od ledna do září prodala společnost AUDI AG na celém světě asi 705 300 automobilů. Kvůli přetrvávající obtížné situaci na trhu je tento výsledek sice o 7,5 procenta nižší než rekordní prodeje za stejné období v roce 2008 (762 288 prodaných vozů), ale oproti původním prognózám pro rok 2009 jsou výsledky mnohem lepší. Letos tak Audi prodá zákazníkům okolo 900 000 vozů. Velký nárůst prodejů zaznamenala společnost na trzích zemí BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína), a to především na čínském trhu.

„Náš odbyt se v prvních třech čtvrtletích vyvíjel lépe, než jsme očekávali,“ řekl Peter Schwarzenbauer, člen představenstva pro prodej a marketing AUDI AG.
„V USA jsme si vybudovali pozici na trhu, v Číně jsme posílili vedoucí postavení. Aktuální prodejní čísla potvrzují naši vedoucí roli na evropském trhu prémiových značek. V těchto měsících jsme postavení naší značky významně upevnili.“ Podle statistik Evropské asociace výrobců automobilů ACEA vede Audi na trhu prémiových značek v Evropě s významným náskokem před ostatními.

Na svém druhém domovském trhu v Číně (včetně Hongkongu) zvýšila společnosti AUDI AG svá prodejní čísla o 19,7 procenta (108 859 prodaných vozů). V celém asijsko-pacifickém regionu stoupl prodej s počtem 138 523 prodaných vozů o 17,2 procenta oproti loňskému roku. Kromě Číny na tom měly podíl především velké přírůstky na trzích Austrálie, Jižní Korey a Indie.

V USA zaznamenala značka Audi mnohem lepší vývoj, než jaký byl celkově na tamním trhu prémiových značek. S počtem 59 518 prodaných automobilů je výsledek za období leden–září jen o 9,6 procenta nižší než loni, přičemž celý trh prémiových značek (Import High Group) zaznamenal pokles o 26,7 procenta. Díky tomu posílila značka Audi svou pozici – v prvních devíti měsících roku stoupl její podíl na trhu prémiových značek v USA z 1,6 na 8,3 procenta. Také v Kanadě se prodalo za první tři čtvrtletí o 25,3 procenta vozů Audi více než loni (celkem 8 423 vozů).

Na západoevropských trzích je u značky Audi také patrný vzestupný trend – celkový pokles za prvních devět měsíců činí 13 procent ve srovnání s loňskými výsledky, avšak v září byly prodeje už jen o 9 procent nižší než loni. Obecně se prodeje vozů Audi vyvíjely lépe než celkový trh a podíl značky na trhu stoupl za období leden–září z 3,7 na 3,9 procenta. V Německu jsou prodejní čísla Audi za toto časové rozmezí o 10,2 procenta nižší než v minulém roce (167 422 prodaných vozů oproti loňským 186 464).


AUDI je celosvětově uznávaným konstruktérem a výrobcem automobilů prestižní třídy. Prodeje Audi už třináct let nepřetržitě rostou, v roce 2008 automobilka Audi prodala 1 003 400 vozů, což představuje meziroční nárůst o 4,1 % oproti předcházejícímu roku.

Prodeje automobilů Audi na tuzemském trhu rostou už 14 let po sobě – vloni se pro vozy Audi v ČR rozhodlo 3784 zákazníků, což představuje nárůst 13,3 %. Audi je tak opět nejúspěšnější prémiovou značkou na českém trhu.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu