Vyhledávání

Značky na AUTOSALONU BRNO 2009 . Zahájení již v pátek, pro veřejnost od soboty !!

Výběr značek a vozů, které najdete na AUTOSALONU BRNO 2009

ARTEGA GT - čtyři metry dlouhý německý sportovní vůz byl navržen jako alternativa slavného Porsche 911. Již na první pohled přitahuje jeho vzhled, pod kapotou se skrývá šestiválec s výkonem 300 koní umístěný uprostřed. Hlavním lákadlem by ale měl být především jeho jízdní projev. Ten se opírá především o velmi nízkou hmotnost – která činí pouhých 1 116 kilogramů. Toto dvoumístné kupé dokáže jet až 273 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h během pouhých 4,8 sekundy, přičemž spotřeba by se měla pohybovat okolo
8,9 l/100 km.


Luxusní kupé 2+2 pro cestování na dlouhé vzdálenosti
s nezaměnitelným stylem a dvanáctiválcovým motorem – to je Aston Martin DB9. Šestilitrový motor disponuje největším výkonem 477 koní a je naladěn především pro nejvyšší možnou míru komfortu. I přesto, že je DB9 nesmírně rychlým vozem, nedílnou součástí jeho projevu je právě komfort. Aston Martin V8 Vantage je kupátkem, které je vstupní branou do světa exkluzivních vozů této značky. Již
z názvu je patrné, že tento dvoumístný automobil je poháněn osmiválcovým motorem. Je umístěn vpředu a disponuje objemem 4,7 litru. Výkon 426 koní je přenášen na kola zadní nápravy. Za pozornost stojí nejen vyvážený vnější vzhled tohoto vozu, ale také pečlivost věnovaná zpracování každého jednotlivého detailu.


Audi TT RS je plnohodnotným sportovcem s pětiválcovým motorem
o výkonu dosahujícím hranice 300 koní. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou výrazně kratší doby, než je pět sekund, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h. V expozici Audi ale narazíte například také na A4 allroad quattro, vůz, který nabízí veškeré inovativní technologie, s nimiž získaly modely řady A4 svůj náskok. Mezi ně patří paleta silných a vysoce hospodárných motorů, systém jízdní dynamiky Audi drive select, technicky vyspělá převodovka S tronic a inovativní komunikační a asistenční systémy. Již název napovídá, že A4 allroad quattro je sériově vybaven trvalým pohonem všech kol quattro. Čistě mechanický mezinápravový diferenciál rozděluje hnací sílu motoru mezi nápravy v poměru 40:60 %, ale za nepříznivých podmínek může přední náprava přenášet až 65 % točivého momentu a zadní náprava až 85 % točivého momentu. Sportovní charakter
s nezapomenutelnými zážitky při jízdě bez střechy kombinuje Audi A5 Cabriolet. Dlouhá kapota, ostré linie, vlnitá linka ramen, elegantně klenuté plochy, velká kola, nápadná příď a výrazná záď vytvářejí společně celkový obraz dynamické elegance vozu A5 Cabriolet. Jako všechny otevřené modely od Audi dostal i nový A5 Cabriolet klasickou plátěnou střechu. Lehká plátěná střecha se zcela automaticky otevře za 15 sekund a zavře za 17 s. Obojí je možné do rychlosti jízdy až 50 km/h. Otevřená střecha Audi A5 Cabriolet se složí do zavazadlového prostoru tak geniálně, že zabírá jen velmi málo místa. Z celkových 380 litrů pak zbývá celých 320 litrů. Audi se ve sportovně laděném modelu S4 vrátilo k přeplňovaným motorům. Tentokrát má pod kapotou třílitrový šestiválec dopovaný kompresorem, který disponuje největším výkonem 333 koní. V nabídce je model S4 s karoserií sedan i kombi, označovanou jako Avant. Kromě manuální šestistupňové převodovky je k dispozici rovněž sedmistupňová dvouspojková převodovka s možností ovládání pomocí páček
na volantu. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol quattro. Supersport od Audi
s označením R8 slaví po celém světě velký úspěch. Audi se jím ale nenechalo ukolébat a připravilo ještě silnější verzi tohoto modelu. Supersportovní Audi R8 5,2 FSI používá ke svému pohonu desetiválec, jehož původ je u značky Lamborghini. Motor má výkon 525 koní, samozřejmostí je pohon všech kol. Manuální šestistupňová převodovka může být nahrazena automatickým řazením
R tronic s ovládáním pomocí páček na volantu. Audi Q7 - velké SUV se do svého dalšího účinkování na trhu letos vrhlo po celkové modernizaci. Ta je nejvíce patrná na přídi. Světlomety dostaly módní LED diody, plnící funkci denních světel,
a zejména maska chladiče je nyní vybavena zvýrazněným svislým žebrováním, jež se předtím objevilo na špičkovém dvanáctiválcovém modelu. Audi i nadále tento model umožňuje doplnit pakety, které jeho vzhled zaměří buď více terénním, nebo více silničním směrem – přesně podle individuálního vkusu konkrétního zákazníka. Zmodernizovány byly také motory. Společným cílem provedených úprav bylo především snížení spotřeby paliva.



Modely řady Continental značky Bentley prošly v posledních letech modernizací - kupé GT, sedan Flying Spur a naposledy kabriolet GTC dostaly facelift. Nabídka provedení kupé i kabrioletu byla obohacena o výkonnější verzi Speed, která se stala také základem pro nové kupé Continental Supersports.



Firma Bitter se zabývá přestavbami velkých sedanů koncernu GM. Malá německá automobilka patří k méně známým výrobcům sportovně-luxusních aut. Erich Bitter se zabývá úpravami různých modelů značek General Motors už od 70. let. V současné době provádí úpravy výhradně na bázi australských Holdenů, která jako jediná firma v Evropě nabízí s plnou zárukou společnosti GM. Pro model Vero Sport posloužil jako technický základ osmiválcový Holden Commodore. Sportovní sedan vyšší střední třídy se zadní poháněnou nápravou disponuje třemi motorizacemi od V6 s výkonem 265 koní až po V8, která má výkon 600 koní. Bitter Vero se vyznačuje zušlechtěným interiérem a mimořádnou dávkou exkluzivity. Nyní je možné zakoupit tento vůz díky společnosti IBS motor také v České republice.


BMW řada 1 je v nabídce se čtyřmi druhy karoserií. Pouze třídveřová
a pětidveřová verze dostala nová základní provedení. Nejlevnější verze se stále jmenuje 116i, ale pod kapotou již má dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 122 koní. Základní vznětové provedení označené 116d je vybaveno dvoulitrovým turbodieselem s největším výkonem 115 koní.
S kombinovanou spotřebou pouhých 4,4 l/100 km, které bylo dosaženo s využitím komplexu technologií EfficientDynamics, se jedná o nejúspornější vůz ze současné nabídky značky BMW. V expozici BMW najdete také vlajkovou loď automobilky - řadu 7. Tato luxusní limuzína je v současnosti jedním z vůbec nejpokrokovějších automobilů světa. Vyznačuje se vyspělou elektronikou, ale také velmi moderními motory spojujícími prvotřídní výkonnost s překvapivě nízkou spotřebou paliva. I tato luxusní limuzína nabízí typickou radost z jízdy. K pohonu všech kol se ještě letos na podzim přidají verze vybavené elektronicky řízeným pohonem všech kol xDrive. Pozici jednoho z nejmódnějších automobilů segmentu SUV zaujímá v současnosti BMW X6. BMW o něm tvrdí, že spojuje charakter a exkluzivitu klasických velkých kupé s vlastnostmi sportovně laděného vozu SUV. Vzhled modelu X6 je velmi dynamický a působí zajímavě „napjatým“ dojmem. Za pozornost ovšem stojí i jeho technika. Samozřejmostí je stálý elektronicky řízený pohon všech kol xDrive. Ten je v tomto voze doplněn o aktivní zadní diferenciál, který dokáže zajistit v daném segmentu zcela výjimečné jízdní zážitky. To samé platí také pro motor, jímž je
v nejvyšší verzi X6 xDrive50i přeplňovaný osmiválec s výkonem 407 koní. Nová generace sportovního roadsteru BMW Z4 si ponechala jméno, avšak vyspěla. Má nyní pevnou skládací střechu, větší interiér a modernější motory. Vrchol nabídky tvoří dvojitě přeplňovaný šestiválec s výkonem 306 koní, který může být kombinován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.



Osm válců, sedm litrů objemu a výkon 505 koní. Corvette Z06 je středem nabídky tohoto slavného amerického sportovního vozu. Automobil s klasickou koncepcí pohonu upoutává nejen nezaměnitelným designem, ale také svojí historií a tradicí.



Dacia vstoupila do segmentu malých pick-upů modelem Dacia Logan Pick-up. Pick-upy jsou sice většinou čistě užitkovými vozy, nicméně je jasně patrný trend, že se často používají také jako automobily pro volný čas. Tyto ambice má rovněž nová Dacia Logan Pick-up, která je jediným vozem svého druhu na českém trhu. Díky ložné ploše s délkou 1,8 metru a nosnosti 800 kg tento automobil s výklopnými zadním víkem dokáže odvézt například motocykl, surfařskou nebo jakoukoliv jinou výbavu. Logan je samozřejmě dvoumístný vůz, nicméně za sedadly má ještě prostor s šířkou přibližně 30 centimetrů, který je možné prodloužit jako příruční zavazadlový prostor pro odložení osobních věcí posádky. Dacia Sandero je pětidveřovým modelem, který je díky svým rozměrům klasickým zástupcem segmentu malých vozů. Nabízí solidní vnitřní prostor, který je jednou z jeho silných stránek. Jeho největším lákadlem jsou ale nízké ceny. Nabídka motorů je velmi racionální, což platí také o výbavě vozu. Dacia Sandero využívá techniku sedanu Logan.



Fiat, o němž je v poslední době hodně slyšet, bude návštěvníky autosalonu ve své expozici lákat na model Fiat 500. Tento sympatický vůz je po celé Evropě nesmírně oblíbený. Efektní vzhled není u tohoto automobilu pouze výsadou exteriéru, Fiat 500 působí líbivou kombinací klasiky a moderny rovněž uvnitř. Za pozornost stojí široké možnosti individualizace.
U Fiatu budou k vidění i speciální verze modelu Grande Punto nebo také Fiat Bravo. Bravo se řadí do segmentu nižší střední třídy a láká především přitažlivým italským designérským stylem. Vůz má také solidní vnitřní prostor a především moderní motory, kam patří i zážehové přeplňované čtyřválce T-Jet.



Nová generace Fordu Fiesta zcela změnila svůj vzhled. Ze spíše konzervativního automobilu se nyní stal sportovně laděný vůz klínovitého profilu a nepřehlédnutelných linií. Automobil uvnitř narostl a také za volantem se vyznačuje svěže a originálně pojatou přístrojovou deskou. Rovněž nová generace Fordu Fiesta překvapuje svými stabilními jízdními vlastnostmi, kterými převyšuje většinu konkurentů v segmentu malých vozů se čtyřmetrovou délkou. Po technické stránce je nový Ford Ka spřízněn s Fiatem 500. Ve srovnání s ním je ale tento vůz laděn více na řidiče. To znamená, že má vzhledem k velikosti pečlivěji naladěné jízdní vlastnosti. Třídveřová karoserie Fordu Ka se vyznačuje dynamickým vzhledem plným nečekaných přechodů a linií a nese se přesně v moderním duchu stávajících vozů své značky. Ford Kuga upoutává pozornost dynamicky pojatým designem, jenž je zřejmý také z modelů Fiesta nebo Focus. Zcela nezaměnitelný je výrazný klínovitý profil, stejně tak jako provedení jeho karosářských dílů, jež působí trojrozměrným dojmem. Ford Kuga s vnitřním prostorem pocházejícím z praktického modelu C-Max zaujme také svojí přizpůsobivostí. Nečekané je například provedení horizontálně děleného víka zavazadlového prostoru, jehož spodní část se vyklápí směrem dolů. Ford nabízí toto dynamické SUV s dvojicí motorů - kromě dvoulitrového turbodieselu je do něj možné zvolit rovněž přeplňovaný pětiválec 2,5 litru s největším výkonem rovných 200 koní. Ford Focus RS dokáže svých 305 koňských sil účinně přenést na přední kola díky speciální přední nápravě. Jízdní zážitky zpoza jeho volantu jsou mimořádné a lze říci, že pro danou skupinu automobilů stanovuje zcela nová měřítka.

Supersportovní německý vůz Gumpert Apollo byl navržen s cílem minimalizace hmotnosti. Díky rozsáhlému použití hliníku a karbonu se posunula pohotovostní hmotnosti až na hranici 1,2 tuny. Dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,2 litru, umístěný za sedadly, disponuje výkonem 650 k. Nejvyšší rychlost má hodnotu 360 km/h.



Malý sedan Honda City přichází s novým, dynamicky působícím vzhledem čtyřdveřové karoserie, který připomíná větší modely značky
a spojuje v sobě především prvky modelu Accord a tříprostorové verze modelu Civic. Nové City je dlouhé 4 395 mm, široké 1 695 mm a vysoké 1 470 mm. Za sportovně působícím vzhledem exteriéru nezaostává ani interiér, který nabízí prostor pěti cestujícím. K pohonu nového sedanu poslouží zážehový čtyřválec
o objemu 1,5 l, ze kterého se výkon přenáší na přední kola prostřednictvím pětistupňové manuální nebo automatické převodovky. Velký sedan Honda Legend se zaměřuje především na komfort, který je okořeněný mírně sportovním
a dynamickým projevem, jenž je pro tuto značku typický. Po loňské modernizaci je model Legend ještě přitažlivější a vyznačuje se modernější technikou. Ta zahrnuje především nový motor s objemem zvětšeným na 3,7 litru, samočinnou převodovku
a stálý pohon všech kol s unikátním aktivním zadním diferenciálem. Honda ale ukazuje také své ekologické technologie. Na českém trhu totiž představuje nový hybridní automobil Honda Insight, který prezentuje jako „dostupný“ hybrid. Tyto vozy, kombinující elektrický pohon se spalovacím motorem, získávají ve světě stále větší popularitu, a tak není divu, že se objevují i na našem trhu. Pětidveřový hatchback si dělá ambice stát se prvním „cenově dostupným“ hybridním vozem. Je vybaven nejnovější verzí pohonu Honda IMA. Benzínovému čtyřválci 1,3 i-VTEC pomáhá elektromotor o výkonu 10 kW. Elektrický motor je umístěn na jedné hřídeli mezi motorem a automatickou bezstupňovou převodovkou CVT. Kompaktní NiMH baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru a jejich dobíjení probíhá také rekuperací energie při brzdění nebo jízdě bez plynu. Vůz se vyznačuje kombinovanou spotřebou jen 4,4 l benzínu na 100 km jízdy.



Nejen terénním nadšencům známá značka Hummer představí svůj základní model H3. V tomto případě ale není slovo „základní“ zcela přesné, protože se stále jedná o velký terénní automobil s délkou skoro pět metrů. Hummer H3 je připraven zdolávat nejnáročnější terénní překážky. Pro tuto činnost je vybaven například světlou výškou 219 mm, ale také nadstandardními nájezdovými úhly vpředu i vzadu. Samozřejmostí je pohon všech kol s redukovaným převodem. Pro model H3 jsou připraveny hned dva motory. První má objem 3,7 litru a výkon 245 koní. Druhým je osmiválec 5,3 litru s největším výkonem 305 koňských sil.

Také automobilka Hyundai se bude prezentovat kompletní nabídkou na našem trhu. Kromě oblíbených vozů i30 a také kompletních řad automobilů spadajících do kategorie SUV, se představí rovněž modelová řada i20. Vozy značky Hyundai, řadící se do segmentu malých vozů, měly v České republice vždy poměrně značný úspěch. Po modelu Getz přišel na trh typ i20, který se snaží oslovit nejen atraktivnějším vzhledem, ale také větším a lépe zpracovaným interiérem. Automobil se zatím prodává pouze s pětidveřovou karoserií, ale má již také sportovněji laděnou třídveřovou verzi. Hyundai i30 CW je zajímavým vozem kombi nižší střední třídy. Ve srovnání se svým pětidveřovým výchozím modelem má o 5 centimetrů prodloužený rozvor, který zcela logicky významně zvětšuje jeho přepravní schopnosti. Základní objem zavazadlového prostoru činí 415 l. V nabídce najdeme dva zážehové motory, které doplňují turbodiesely s trojicí úrovní výkonů. Vrcholným modelem vozů Hyundai
v segmentu SUV je ix55. Vyznačuje se prostorným interiérem pro sedm cestujících se třetí řadou sedadel sklopnou do podlahy zavazadlového prostoru. Uvnitř tento vůz nabízí vysokou míru komfortu, která je dána i bohatou výbavou obsaženou v ceně.
K pohonu je připraven třílitrový turbodiesel se šesti válci, který disponuje největším výkonem 240 k. Samozřejmostí je také samočinná převodovka a pohon všech kol.



Nový sedan Chevrolet Cruze se bude snažit rozvířit vody v nabídce vozidel nižší střední třídy. Vyznačuje se líbivým vzhledem, který se opírá o nadstandardní délku 4,6 metru. Vůz využívá techniku GM
a sází na spojení efektního vzhledu, solidního vnitřního prostoru a nízké základní ceny. Elektronický stabilizační systém ESC, protiblokovací systém brzd ABS, čelní, boční i hlavové airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání zrcátek a předních oken, CD MP3 autorádio, výškově nastavitelný volant i obě přední sedadla - to je jenom stručná ukázka bohaté standardní výbavy zcela nového modelu Chevrolet Cruze. Pro nový sedan je připravena také nová nabídka motorů, kam patří dva celohliníkové zážehové čtyřválce (1,6 l a 1,8 l) a dvoulitrový turbodiesel se šestnáctiventilovou technikou.



Nadšenci pro sportovní vozy, kteří vyhledávají atraktivní tvary karosérie v kombinaci se skvělými výkony, najdou v expozici společnosti CONSTRUCT ve světové premiéře vystavený vůz INNOTECH Corvette. Tato modelová řada vychází z Corvette C6 coupe and kabriolet a je vybavena technologicky nejprogresivnějšími koly na světě, která zlepšují jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu, zlepšují zrychlení a snižují spotřebu paliva. Vzhled vozu budí pozornost již na první pohled, stejně tak jako jeho výkony či vzhůru výklopné dveře.



Kaipan 15 je přímým pokračovatelem Kaipanu 14. Ačkoliv se mu velmi podobá a má téměř shodnou karoserii, je to zcela jiný vůz. Na rozdíl od typu 14, který je přestavbou Škody Favorit, je patnáctka vyvinuta jako kompletně nový vůz. Standardním motorem je čtyřválec 1,4 litru z vozu Škoda Fabia.


Hlavním tahákem expozice značky Kia bude česká premiéra nového „českého“ modelu, prozatím pracovně označovaného jako No. 3, který se od konce letošního roku bude vyrábět v nošovické továrně Hyundai-Kia, a který se v definitivní podobě představí až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Čtyřmetrové MPV s prosklenou střechou je dlouhé 4 035 mm, vysoké
1 600 mm a široké 1 760 mm. Takto pojatý automobil se zařadí po bok stále velmi atraktivnímu modelu Soul. Kia Soul je typickým představitelem stále modernější skupiny tzv. crossoverů, jež spojují vlastnosti zcela rozdílných skupin automobilů. Délkou 4,1 metru tento vůz překonává běžné městské automobily, což platí také
o výšce. Právě vyšší poloha sedadel je zárukou vynikajícího výhledu z vozu. Soul působí nesmírně robustním dojmem, takže na někoho může zapůsobit rovněž jako kompaktní SUV. Silnou stránkou modelu Soul je bohatá bezpečnostní výbava, obsažená již v základní ceně. Automobil nižší střední třídy Kia cee’d vzal svůj segment útokem. Kia tento model navrhla zcela podle vkusu evropských zákazníků. Kromě klasického pětidveřového hatchbacku tento model nabízí také ve sportovnější třídveřové verzi pro_cee’d, či jako kombi. V expozici Kia bude dále k vidění kompletní aktuální modelová nabídka vozů Kia, včetně oblíbených vozů 4x4 Sportage
a Sorento.


Lada připravila jako novinku vůz nižší střední třídy – model Priora. Ten je nabízen ve dvojici karosářských verzí – jako tříprostorový sedan
a odvozený pětidveřový hatchback. Karoserie je vyráběna z pozinkované oceli, což zabezpečuje dobré antikorozní vlastnosti a vztahuje se na ni šestiletá záruka na prorezavění. Sedan měří na délku 4,35 metru, čímž se řadí do segmentu nižší střední třídy. Automobil s motorem vpředu a pohonem předních kol je vybaven zážehovým čtyřválcem 1,6 litru o výkonu 98 koní. Automobil využívá starší techniku Opelu a v jeho standardní výbavě chybí například i protiblokovací systém ABS, který se dodává pouze za příplatek. V expozici nebudou chybět ani menší vozy Lada Kalina, které jsou zaměřeny především pro jízdu po městě. To ale platí pouze o pětidveřové verzi. V nabídce je také prostornější kombi. Kalina je postavena na technickém základě předchozí generace Opelu Corsa a je vybavena zážehovým čtyřválcem o objemu 1,3 litru s největším výkonem 89 koní.


Lamborghini Gallardo LP560-4 - výkon 560 koní a pohon všech kol – to jsou údaje, které je možné vyčíst z názvu tohoto vozu. Kromě uzavřeného provedení bude k vidění také otevřená verze Spyder s mimořádně působivou siluetou. Oba modely ukrývají uprostřed umístěný desetiválec. Zcela výjimečný vůz slyší na jméno Lamborghini Murciélago LP670-4 SuperVeloce. Jedná se o speciální verzi této modelové řady, jež se ve srovnání se „standardním“ provedením LP640-4 vyznačuje nejen výkonem zvýšeným na respekt budících 670 koní, ale rovněž o 100 kg sníženou hmotností a optimalizovanou aerodynamikou. Toto monstrum s pohonem všech kol dokáže jet nejvyšší rychlostí 342 km/h
a akcelerovat z klidu na 100 km/h během pouhých 3,2 sekundy.


Mazda sází na dravý vzhled. Ten je jasně patrný na nové generaci modelu Mazda3. Sportovní styl Mazdy3 si získal mnoho příznivců již v předchozí generaci. V současné době se představuje nová generace tohoto modelu, která má na AUTOSALONU BRNO 2009 svou českou premiéru. Kromě pětidveřového hatchbacku se sportovnějším naturelem je v nabídce také tříprostorový sedan. Nabídku samozřejmě doplní i sportovní verze MPS. Stejně jako v minulé generaci, i nyní Mazda vsadila na kombinaci kvalitních jízdních vlastností
a efektního vzhledu. Velmi působivý je také interiér s moderním pojetím. Mazda6 je ve střední třídě zajímavou nabídkou. Má totiž příjemně naladěný podvozek, velmi atraktivní a sportovně orientovaný design, ale současně také prostorný interiér. Opomenout nelze ani trojici nabízených karoserií, což není v daném segmentu zrovna obvyklé. Mazda6 má poháněna přední kola prostřednictvím jednoho ze šesti nabízených čtyřválcových motorů. Při prvním pohledu Mazda CX-7 jednoznačně říká, že je sportovně zaměřeným vozem ve svém segmentu. Tomuto dojmu odpovídá rovněž celé její zaměření. Jejím srdcem je silný přeplňovaný čtyřválec 2,3 litru
s výkonem 258 koní, který pohání všechna čtyři kola. Jistě není bez zajímavosti, že Mazda CX-7 bude od podzimu vybavována i moderním vznětovým motorem.
U Mazdy uvidíte také dnes již legendární roadster Mazda MX-5.



MINI láká na otevřenou mysl. Proto v jeho expozici bude k vidění druhá generace jeho otevřené verze MINI Cabrio, novinky letošního roku. Ve srovnání se svým předchůdcem má uhlazenější vzhled a ještě tužší karoserii s vystřelovacími ochrannými oblouky v zádi. K pohonu slouží výhradně zážehové motory s objemy 1,6 litru. V nabídce je atmosférická (s výkonem 120 k)
a přeplňovaná verze (s výkonem 175 k).



Mitsubishi ve své expozici předvede slavný Lancer Evolution s turbomotorem a pohonem všech kol. Kromě něj ale nepůjde přehlédnout ani originální modernizovaný Colt nebo praktický Outlander.



Opel získal pro svou novou modelovu řadu Insignia nejen titul evropského Auta roku, ale začal také rovnou nabízet kombi verzi, která již svým designem nenechává nikoho na pochybách o sportovních ambicích. Aby to bylo všem opravdu jasné, tak tomu odpovídá i název - Insignia Sports Tourer. Kombi verze Insignie rozhodně nevznikla jen naroubováním zadní části na sedan. Designeři dali této partii značně sebevědomý výraz. Dveře zasahují až do boků vozu a jsou zvýrazněné velkými, plně integrovanými koncovými světly. Dynamicky stylizovaná záď ukrývá prostor pro zavazadla o objemu 540 litrů. Při délce 4,91 m je Insignia Sports Tourer o 8 cm delší než limuzína, rozvor je shodný - 2,74 m. Dva nové motory - přeplňovaný zážehový motor menšího objemu a nový turbodiesel - rozšíří už tak bohatou nabídku sedmi agregátů, které jsou k dispozici už pro modelovou řadu Insignia sedan a hatchback. Celá řada navíc bude doplněna i o verzi ecoFLEX s výrazně nižší spotřebou a velmi malými emisemi CO2.



Na Autosalonu Brno 2009 bude k vidění originální Pagani Zonda – vůz který patří k vrcholům světové automobilové produkce. Tento excentrický, promyšlený a fantasticky zpracovaný automobil je postaven, aby svému řidiči poskytl jinde nepoznané zážitky ze sportovní jízdy. Pro pohon Horacio Pagani, zakladatel a konstruktér v jedné osobě, zvolil výhradně dvanáctiválce Mercedes-Benz.



Další žhavou novinkou AUTOSALONU BRNO 2009 je světová premiéra závodního vozu Radical SR3RS. Radical je anglická značka ryze sportovních vozů, poháněných motory z motocyklů Suzuki Hayabusa, s výkonem od 205 do 460 koní. Hmotnost se pohybuje kolem 550 kg. Nepřetržitý vývoj na závodních tratích dělá z Radicalů nejrychlejší vozy na světě homologované pro běžný provoz.



Také francouzské automobily Renault se v Brně představí v celé šíři své nabídky. V expozici najdeme především novou generaci vozů Mégane. Tato již třetí generace nabízí opět radikální změnu designu. Na rozdíl od svého posledního předchůdce již neprovokuje kontroverzními tvary zádě a stylisticky se hlásí k větší Laguně. Automobil vychází z platformy Nissanu Qashqai, čímž získal například tužší a stabilnější pomocný rám přední nápravy a vylepšeno bylo také řízení. Nový Mégane je dlouhý 4,30 m a rozvor má hodnotu 2,64 m. Zavazadlový prostor se dostal na hodnotu 372 litrů. Renault se rozhodl zdůraznit odlišnost třídveřových a pětidveřových hatchbacků kromě designu i novým jménem. Třídveřová varianta tak získala označení jako Mégane Coupé. Vůz má standardně snížený podvozek o 12 mm ve srovnání s pětidveřovou verzí. Lákadlem pak je dynamický a originální tvar karosérie. Nabídka motorů je shodná s pětidveřovou verzí. Třetí karosářskou variantou pak je Mégane Grandtour. Nové kombi narostlo do délky na 4 558, zvětšen byl také rozvor na 2 702 mm. Grandtour skrývá zavazadlový prostor o objemu 524 l, při sklopení zadních sedadel je k dispozici až
1 595 l. Změn se také dočkal průkopník třídy kompaktních MPV a Renault tak nabízí rovněž zcela nový model Scénic. Již třetí generace „krátkého“ Scénicu měří na délku 4,34 m, delší verze Grand je o 22 cm delší. Základní hodnota objemu zavazadlového prostoru je 522 litrů u krátké varianty, dlouhé verze disponují 752, resp. 702 l (u sedmimístné verze). Celkový objem všech odkládacích schránek ve voze je 92 litrů. Zajímavostí jsou také tři dvanáctivoltové zásuvky – jedna vpředu na středové konzole, další pro cestující ve druhé řadě a třetí v zavazadelníku. Také Renault Clio prošlo celkovou modernizací, která je poznat na první pohled podle odlišně tvarovaného předního nárazníku. Změn se ale u této modelové řady událo
mnohem více, a tak má tento sympatický Renault stále co nabídnout. Clio s bohatou výbavou se dodává s jedním ze čtveřice zážehových a trojice vznětových motorů.
Připočteme-li k tomu třídveřovou i pětidveřovou karoserii, je zřejmé, že je opravdu
z čeho vybírat. Modernizace celé modelové řady Clio se samozřejmě dotkla také jeho nejvýkonnější verze z produkce sportovního oddělení značky Renault. Základní charakteristiky vozu Renault Clio RS zůstaly zachovány, jen motor posílil na celkových 201 koní. Přepracováním prošel vzhled tohoto modelu, pro nějž je charakteristická zejména vlnka ve spodní části předního nárazníku. Renault Kangoo BeBop je zvláštní verzí užitkového Renaultu Kangoo. Verze BeBop vychází samozřejmě z nové generace modelu Kangoo, ale ubyl mu druhý pár dveří a délka se také zkrátila na 3,87 m, má zvětšenou světlou výšku a upravený vzhled. Díky tomu vznikl zcela nový automobil, který ve svém pojetí vlastně nemá přímého konkurenta. Je totiž možné, považovat jej za malý stylový automobil do města, ale také za praktické auto pro aktivní trávení volného času. Originálně řešená zadní část nabízí dvojici sedadel, nad nimiž je možné vyklopit střechu

Nová modelová řada SEAT Exeo měla svou premiéru vloni, a ještě než se pořádně usadila na našem trhu, již se rozšířila také o rodinnou variantu kombi, která dostala název Exeo ST. Zpočátku budou mít zákazníci u sedanu i kombi na výběr ze tří zážehových motorů a dvou vznětových jednotek. Exeo ST se odlišuje od sedanu prodlouženou karoserií s délkou 4,67 metru a objemem zavazadlového prostoru 442 litrů. Sedany a kombi Exeo bude SEAT vyrábět ve své továrně Martorell nedaleko Barcelony. Dalším lákadlem v expozici automobilky SEAT se stane také Ibiza Cupra. Nejostřejší verze tohoto sympatického španělského vozu
se odlišuje dramaticky tvarovanými nárazníky, specifickými koly, ale především přepracovaným podvozkem a výkonnějším motorem. Řidič tohoto vozu se může těšit na pořádnou dávku adrenalinu díky motoru 1.4 TSI se zdvojeným přeplňováním. Jeho výkon 132 kW přenáší na vozovku sedmistupňová převodovka DSG s možností manuálního řazení páčkami pod volantem.


Mezi nejextravagantnější automobily na AUTOSALONU BRNO 2009 bude patřit i Spyker C8. Tento automobil poháněný
modifikovaným osmiválcem Audi zaujme velmi propracovaným interiérem, v němž zaujme například i čtyřpaprskový volant.


Automobily Suzuki u nás v posledních letech zaznamenaly nárůst svých prodejů především díky rozsáhlé nabídce modelových řad. V Brně se představí kompletní nabídka karosářských provedení modelů se značkou Suzuki. V expozici tohoto japonského výrobce tak najdeme vozy od modelu Splash, přes Swift a SX4 až po oblíbené vozy do terénu – Jimny, nebo Vitara. Suzuki Splash se na trhu objevil poměrně nedávno a nabídl zcela nový pohled na stavbu malých osobních aut. Zadáním bylo, aby vůz splnil požadavky náročných evropských zákazníků na prostornost, kompaktnost, moderní design, aerodynamiku, kvalitu, ovladatelnost, výkon a ekologii. A toto zadání se konstrukčně opravdu podařilo splnit. Vůz má na délku 3,7 m, 1,7 m na šířku a 1,6 m na výšku, čímž je uvnitř dostatek prostoru. Vozy jsou společně s dalšími modely Swift a SX4 vyráběny
v evropské továrně Magyar Suzuki Corporation (MSC) v Maďarsku. Suzuki SX4 - tento nečekaně praktický automobil v sobě spojuje mnoho zajímavých vlastností. Dokáže totiž být jak přizpůsobivým hatchbackem s jízdními vlastnostmi osobního vozu, tak rovněž automobilem s nádechem vozu SUV. To ostatně podporuje i fakt, že Suzuki SX4 je k dispozici nejen v kombinaci s pohonem předních kol, ale také
s pohonem 4x4.


Největší domácí výrobce automobilů - Škoda Auto a.s. se bude v Brně prezentovat celou řadou novinek. V expozici najdeme hned dvě světové výstavní premiéry - vozy Octavia RS a Octavia Scout v novém provedení. Omlazená Octavia RS zaujme nově tvarovanou maskou chladiče s logem RS a výraznými světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne další dvě novinky; kromě mlhových světlometů s Corner funkcí jsou pro modely Octavia RS k dispozici i LED světla pro denní svícení. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg
u benzínové, resp. 15 kg u naftové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se maximální rychlost
a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení. Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Designová linie Scout si v nabídce modelů Škoda vybudovala pevné místo a model Octavia Scout je vedle vozů Roomster Scout a Fabia Scout vrcholem nabídky. Omlazená silueta vozu dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia - přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Dobrá prostupnost terénem - 179 mm světlé výšky
a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex, která dokáže přenést až 85 % točivého momentu na jedno kolo. Pohon všech čtyř kol byl svěřen buď přeplňovanému zážehovému čtyřválci 1,8 litru s výkonem 160 k, nebo známému turbodieselu 2,0 l s výkonem 140 k. Svou premiéru pro české zákazníky si v Brně prožije i modelová řada Yeti. Stylový vůz je určen jak pro městský provoz, tak pro volný čas a bude k dispozici s nejmodernějšími technologiemi, které zajistí nejen vynikající chování na silnici, ale také výborné jízdní vlastnosti v terénu. Čistokrevné SUV nabízí praktické a chytré řešení pro zákazníky, kteří chtějí kompaktní, avšak robustní, univerzální a maximálně bezpečný vůz. V expozici automobilky Škoda dále najdete celou modelovou paletu vozů Škoda, včetně vozů GreenLine (Octavia GreenLine s novým dieselovým motorem 1,6 TDI CR/77kW). Ale také například soutěžní vůz Fabia Super 2000.

Volvo XC60 s dynamickým a přitom kultivovaným vzhledem vzalo segment kompaktních SUV útokem. Spojuje variabilitu, vyšší polohu sedadel a vysokou míru bezpečnosti s moderními zážehovými i vznětovými motory a elektronicky řízeným pohonem všech kol. Technickou novinkou je standardně dodávaný systém, který například dokáže v nízkých rychlostech zamezit
nárazům do vpředu jedoucího automobilu při jízdě v koloně.

Jako jednu ze svých největších novinek představí VW v Brně novou modelovou řadu Polo. Na trh přichází již pátá generace tohoto oblíbeného modelu, při jehož vývoji využili technici VW poznatky z vývoje nového Golfu, který se představil veřejnosti jen krátce před novou generací Pola. Nová verze modelu Polo byla již od začátku vývoje navrhována a konstruována tak, aby bezpečně dosáhla na pět hvězdiček v nedávno inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Také proto je již sériově vybavována elektronickým stabilizačním programem ESP, který je doplněn i o asistenta pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů pro hlavu a hrudník či předpínačů bezpečnostních pásů s indikátory jejich odepnutí. V Brně se představí také nově nabízené modely Passat Variant TSI EcoFuel, které jako první na světě kombinují u motoru na zemní plyn přímé vstřikování s přeplňováním. Technicky unikátní motor TSI s dvoustupňovým přeplňováním nabízí hospodárnost, nízkou úroveň emisí a také dostatečný výkon. Díky bivalentnímu provozu na CNG a benzín je zaručena bezproblémová mobilita s dojezdem až 940 km s mimořádně nízkými provozními náklady. Verze s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG vystačí s pouhými 4,4 kilogramy zemního plynu na 100 km.
Volkswagen Golf GTI si v některé z pěti generací tohoto sportovního vozu vybralo již více než 1,7 milionu zákazníků po celém světě. V současné době je nabízena již šestá generace těchto vozidel. Golf GTI s nejvyšší rychlostí 240 km/h je vybavován turbodmychadlem přeplňovaným motorem o výkonu 155 kW, jenž v kombinovaném režimu EU spotřebuje jen 7,5 l/100 km. Golf Plus je velmi chytře navrženým automobilem, který má ve srovnání s klasickým modelem jen o deset centimetrů vyšší karoserii. Tento rozdíl ale přináší více prostoru pro posádku i variabilnější zadní sedadla. Golf Plus v letošním roce prošel celkovou modernizací, jejíž součástí byla kromě jiného i maska chladiče, která se nese v moderním stylu započatým sportovně laděným typem Scirocco. Touareg si vybudoval postavení přizpůsobivého, v terénu účinného a na silnici jistého terénního vozu. Jeho špičková verze nese označení Touareg R50. K pohonu slouží vznětový desetiválec s objemem pět litrů a výkonem 350 koní. Točivý moment 850 N.m je další hodnotou, která bere dech. Není divu, že tento automobil je schopen z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 6,7 sekundy. V expozici automobilky Volkswagen dále najdete například vozy Passat R36 Variant, Scirocco, Tiguan, Passat CC, CrossTouran, Jetta BlueMotion, Eos, Phaeton. Mezi užitkovými automobily se pak představí rovněž modelové řady Caddy, Caddy 4Motion, Caddy Maxi, nebo například Multivan.


Wiesmann je malá německá firma zabývající se výrobou sportovních roadsterů a kupé využívajících techniku BMW.
V Brně bude vystaven jejich nejvýše postavený model Wiesmann MF5. Toto kupé má pod dlouhou přední kapotou desetiválcové srdce pocházející z BMW M5. Jeho výkon 507 koní se přenáší na zadní kola. Pohotovostní hmotnost tohoto nepřehlédnutelného a nezaměnitelného vozu činí pouhých 1 395 kg. Není tedy divu, že je schopen jet nejvyšší rychlostí 310 km/h a zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy.

Další novinkou, která se představí v oficiální české premiéře, je dvoumístný roadster Yes s odnímatelnou střechou, sportovním podvozkem a s motorem Audi V6 generující výkon 255 až 355 koní. Automobil je 3,8 metru dlouhý, motor je umístěn před zadními koly. Výrobce udává suchou hmotnost bez náplní 890 kg. Právě ta je příčinou, proč je výkonnější provedení schopno zrychlit z klidu na 100 km/h během 3,9 s a jet největší rychlostí 280 kilometrů za hodinu.

 

PR

Další informace na www.autosalon.cz

Připomínáme naši SOUTĚŽ o vstupenky na Autosalon BRNO 2009

V naší dnešní soutěži si můžete zasoutěžit o vstupenky na brněnský Autosalon 2009, který se rychle blíží a uskuteční se již v úvodu měsíce června.

V Brně se přes krizi představí celkem 37 automobilových značek,. Což je:

a) o dvacet více, než v předchozím ročníku v roce 2007
b) o dvě značky méně, než v předchozím ročníku
c) stejný počet značek, jako v předchozím ročníku

Odpovědi posílejte na adresu : soutez@motormix.cz  

Uzavěrka soutěže je 2.června 2009. Nezapomeňte uvest své jméno a adresu

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu