Vyhledávání

Buggyra hodnotí letošní sezónu jako vydařenou !!

Buggyra hodnotí letošní sezónu jako vydařenou !!

Evropský pohár tahačů 2011: Povedená sezóna


Jestliže se loňský rok nesl z vývojového hlediska ve znamení pokus-omyl,
měla být sezóna 2011 o konsolidaci. Tento záměr se vydařil. Celkově pátý
David Vršecký získal i přes neuvěřitelnou smůlu v závěru (pět nezaviněných
crashů v průběhu posledních tří podniků) 287 bodů, což je 61 bodů více, než
v loňské sezóně. Brit Chris Levett, který startoval v barvách Buggyry letos
poprvé, vybojoval o 47 bodů více, než loni Uwe Nittel. Celkově obsadil Chris
osmé místo.

Řeč čísel

Buggyra měla podle původních plánů zrychlit. A také zrychlila! David se ve
všech závodech probojoval po měřených trénincích mezi elitní desítku. Dvě
super pole vyhrál (Jarama, Le Mans), dvakrát skončil druhý (Nogaro ,
Smolensk), ve třech případech (Nürburgring, Smolensk, Most) zajel třetí
nejrychlejší čas. "Vzhledem k tomu, že truck racing letos hodně zrychlil,
mám z výsledků super pole velmi dobrý pocit. Už proto, že jsme v závodech
dokázali rychlá kola pravidelně opakovat," potvrdil David Vršecký. A stejně
tak neopomenul zdůraznit spolehlivost. "Letos jsem končil předčasně vždy jen
po kolizích. Ani jednou mi neodešla technika."

V průběhu sezóny pak dvojice Vršecký - Levett podstatně rozšířila počet
týmových trofejí. V Le Mans vyhrál David první pohárový závod éry "jednoho
turbodmachydla" a stal se tak zároveň jediným jezdcem současného startovního
pole, který triumfoval ve voze vlastní konstrukce. K tomu nutno přičíst tři
vítězství v jízdách s hendikepovým startem (Nogaro, Nürburgring, Most),
druhá místa v pohárových závodech na Nürburgringu, v Mostě a Jaramě. Ve
výčtu pohárových umístění nesmíme zapomenout na třetí příčky ze Zolderu a
Smolenska. "Nemusím statistiky, ale hezky se to čte," reagoval David, který
hodnotí nejvýše triumf v Le Mans. "Vrátil jsem se do roku 2009, kdy Buggyra
ovládala Evropu. Hezký pocit, který si rád zopakuji."

Nejlepšími umístěními Chrise Levetta byla druhá místa v závodech s
hendikepem v Misanu a Mostě. Spolu s Davidem Vršeckým pak vybojovali čtvrté
místo v Poháru konstruktérů. Stalo se tak v důsledku tolik komentované
kolize z úvodu nedělního pohárového závodu v Le Mans. "Vzhledem k totálně
zničenému autu jsem poslední den šampionátu neodjel ani jeden závod. Přitom
jsme s Lackem a Janiecem prohráli o pouhých šest bodů. Kvůli Chrisovi mě to
mrzí. Ale jak už jsem řekl v minulosti. Cílem Buggyry nejsou třetí místa,"
komentoval celkové výsledky David Vršecký.

Akce a reakce

Přestože závěrečná, hojně diskutovaná kolize z úvodu nedělního pohárového
závodu v Le Mans zničila "jednou ranou" hned dvě šance Davida Vršeckého na
medailové umístění, nemíní se týmový management celou záležitostí dále
zabývat. Vzhledem k ochraně svých zájmů a dobrého jména značky, však
považuje za nezbytné reagovat na poslední vyjádření šéfa týmu MKR Technology
Mario Kresse. "Rozhodně odmítáme verzi o tom, že by naše strana rozpoutala
žabomyší válku, která by měla být světu truck racingu k smíchu," říká
rezolutně týmový manažer Honza Kalivoda. Jak dále dodává, zmatená vysvětlení
strany MKR Technology cosi vypovídají o schopnosti týmu důvěryhodně
komunikovat. "V pondělí se objevil text o fatální chybě Davida Vršeckého při
posledním hlavním závodě Mistrovství Evropy tahačů na okruhu v Le Mans. Za
čtyři dny označil právě Mario Kress za viníka španělského jezdce Antonio
Albaceteho, který špatně stočil volant. Buggyra považuje za svou povinnost
bránit dobré jméno dvojnásobného mistra Evropy Davida Vršeckého před
nařčeními podobného druhu."


Jan Kalivoda rovněž reaguje na Kressova slova o tom, že tým MKR Technology
nebyl v nehodě vůbec zainteresován. "Proč potom dalo týmové vedení
Janiecovi, tedy jezdci, se kterým nemá údajně nic společného, rychlé
pneumatiky prokazatelně distribuované TRO? Podrážděné reakce, silácká
prohlášení Mario Kresse a svalování viny na dva špičkové jezdce spíše
naznačuje, že vedení MKR Technology hledá témata, za účelem pokrytí
neúspěchů, které tento nepochybně ambiciózní tým letošní sezónu provázely,"
dodal Jan Kalivoda.

Výhled do budoucna

Stejně, jako loni, začala prakticky s koncem závodu v Le Mans pro Buggyru
nová sezóna. "Máme velkou radost z posledních dvou závodů v Jaramě a Le
Mans. Dokázali jsme vyhrát pohárový závod a hlavně dvě super pole. Auto
neustále zrychluje, jdeme dobrou cestou," říká závodní inženýr Robin Dolejš.
"Během října připravíme auto na tradiční podzimní testování v Mostě, v jehož
průběhu budeme testovat věci na sezónu 2012. Do konce roku plánujeme
dokončení prototypu, v zimních měsících budeme ladit detaily."

Není vyloučeno, že vedle Vršeckého se v Mostě objeví v za volantem Buggyry
další jezdci. "Smlouva s Chrisem skončila, obě strany mají volné ruce k
jednání. V této chvíli je ale předčasné se na toto téma jakkoli vyjadřovat,"
prohlásil Jan Kalivoda.

 

Buggyra

 

Fotogalerie

Buggyra a její úspěšná sobota v Le Mans 2011

foto týmu

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu