Vyhledávání

Buggyry konečně na českém území dominovaly

Buggyry konečně na českém území dominovaly
Buggyra ve svém čtvrtém roce v racetruckových vodách konečně kráčí za titulem. Tedy snad ano – domácí podnik na mosteckém autodromu naznačil, že ambice jsou naprosto oprávněné.
 
Tým před sezonou k domácí hvězdičce Davidu Vršeckému angažoval zkušeného Švýcara Bössigera, jenž je v elitním skupině dávno ostříleným borcem a v minulosti už sahal po titulu i za volantem supertrucku Tatra (kdopak si dnes vzpomene na tuto zajímavou konstrukci…). Jenže změna v jezdeckém obsazení nebyla tím, co by tým trápilo. Dosavadní angažmá Němce Gerda Körbera totiž bylo více než úspěšné. Roudničtí už pro sezonu 2006 připravili revoluční systém dvoustupňového přeplňování dvojicí turbodmychadel, ale systému chyběla spolehlivost. Ta se dostavila až letos a Bössiger jí umí využít. K tomu mu nechybí prvotřídní jezdecká a technická vyrovnanost, což je parametr, o který je David Vršecký bodově zpět.
 
Mostecký závod tak jen potvrdil vývoj sezony a rozhodně šlo o věc, na kterou se pro českého fanouška dalo koukat. Množství fandů v Mostě sice mírně stagnovalo a pamatujeme už navštěvovanější podniky, i tak však o důstojnou kulisu nouze nebyla. Barum rallye byla daleko a sluníčko hezky hřálo.
 
O titul se teď už bude bít trojice Bössiger, Albacete a Vršecký, reálně však první dva jmenovaní. Španěl popustil horkou krev při startu do sobotního závodu, kdy uštědřil Vršeckému jižanský bodyček, tradičně bez následků na penalizační kartě. Naopak v neděli, kdy byl sám terčem ostřejšího zákroku, jednal zkratovitě a jury kupodivu začala rozhodovat ve stylu „slibuji, co jsem slíbil a odvolávám, co jsem odvolal.“ Nejprve potvrdila čisté předjetí ze strany Vršeckého i Bössigera, po Španělově protestu všechny tři jezdce bez výjimky diskvalifikovala a po protestu roudnických zase povolila start všem třem podle pořadí dojezdu inkriminované kvalifikace. Zbytek se bude řešit u zeleného stolu…
 
Mimochodem, Španěl ve zmíněné kvalifikaci zničil diferenciál svého auta, a tak mohly desítky příznivců v depu sledovat jeho operativní výměnu. Na Vršeckého voze šlo jen o opravy vnějších plastových krytů, reálná závada se bohužel dostavila až v ten nejméně vhodný moment: dvě kola před koncem hlavního závodu. Ten totiž obě Buggyry suverénně odkroužily v čele a horkokrevný Albacete se ani nesnažil o důsledný atak. Porucha servořízení však ukončila Vršeckého naděje. Bössiger vyhrála upevnil si pozici před Albacetem i v celkovém pořadí. A protože ještě v posledním kole měl kolizi Gerd Körber, Vršeckého výpadek nemá na jeho umístění na třetím místě celkově prakticky žádný vliv
 
Tradičně nelitovali ti z českých fanoušků, kteří si zakoupili lístek do depa. V případě Buggyry viděli dokonale zvládnutý příklad sportovního marketingu v motoristickém sportu, jaký byl v tomto rozsahu málo k vidění i u týmů v Moto GP. Stovky pozvaných hostů se nenudily a pečlivě zrežírovaná show většině pozvaných ani nedovolila centrum Buggyry opustit.
 
Stručně k ostatním našim. Frankieho Vojtíška na trati stále ještě nevídáme, jablonecký jezdec se prozatím nedal dohromady po těžkých zdravotních problémech, a tak jeho nadějně působící nový Renault vodil po mostecké trati Brit Ross Garrett. Škoda, nový vůz je o třídu lepší než ten loňský. MAN Michala Doláka už nepatří k té absolutní evropské špičce a i jezdec sám se teprve učí, nesměle nakukuje do první desítky.
 
Za očekáváním naopak skončil Němec Hahn s Mercedesem, který vloni kousal o poznání víc. Drobný odstup mají i oba žluté vozy MAN týmu Egona Algäuera – zde jen stěží pomáhá výpomoc německého truckového guru Körbera.
 
Do konce sezony zbývají tři závody, stát se v nich mlže cokoliv. Bössigerovi teoreticky stačí dojet pokaždé druhý a pak se stáj Buggyra bude moci radovat z dalšího titulu po pěti perných letech.
 
Jiří Vintr
 

Fotogalerie

EP trucků v Mostě 2007 objektivem Jirky Vintra

foto Jirka Vintr

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu