Vyhledávání

Český tým MKR získal třetinu všech letošních truckerských pódiových umístění

Český tým MKR získal třetinu všech letošních truckerských pódiových umístění

Získali jsme třetinu všech pódiových umístění

Zajíci se sčítají po honu. Toto staré české rčení je vždy určitou výzvou k bilancování. Na to je nejvhodnější doba právě po skončení závodní sezóny. Jak tedy vypadal uplynulý ročník Mistrovství Evropy závodních tahačů pro naši stáj? Vyhlášení mezinárodní automobilové federace FIA díky celkovému třetímu místu Adama Lacka a druhé a třetí pozici mezi týmy nás pasovalo do role české jedničky a ukotvilo nás v evropské elitě. Za poháry ale stojí jednotlivé výsledky a s těmi dle bilance můžeme být spokojeni.

Od dubna do října na piloty evropského šampionátu čekalo deset víkendových zastávek odstartovaných v anglickém Doningtonu a ukončených ve francouzském Le Mans. Ti nejlepší tak absolvovali dvacet hlavních závodů a stejný počet tzv. „hendikepů“. V celkovém součtu bylo sto dvacet možností vystoupat na vytoužené pódium, avšak jen čtyřicetkrát mohl být kterýkoli jezdec tím nejlepším a stejnou možnost měl pro získání dalších dvou pozic. „Máme za sebou druhý rok existence a z mého pohledu to vůbec nebyla špatná sezóna. Samozřejmě, chtěli jsme být těmi absolutně nejlepšími, ale je třeba dívat se na věc reálně, takže když jsme získali více než třetinu všech pohárů a v poměru téměř i tolik vítězství, tak to je přece jen výborné shrnutí. I přesto věřím, že tato čísla budou stoupat,“ usmál se šéf stáje Mario Kress.

Naši piloti Adam Lacko a Markusové Bösiger s Oestreichem totiž v celkovém součtu vyskočili dvaačtyřicetkrát na slavnostní pódium. Při pohledu na hodnotu pomyslného medailového kovu to znamená dvanáct zlatých, třináct stříbrných a sedmnáct bronzových. Do týmové sbírky nejvíce přispěl svými osmnácti poháry Adam Lacko, který stál nejčastěji na bronzovém stupínku. Vyskočil na něj přesně desetkrát. Naopak nejvíce vítězství a současně i stříbrných míst přinesl Markus Oestreich, když zaznamenal shodně po šesti těchto pozicích. „Věřím, že pro příští rok se poměr na pódiu trochu změní. Byl bych raději, pokud by počet vítězství byl přece jen vyšší,“ mrknul Adam Lacko.

Naprosto férově si piloti mezi sebe rozdělili vítězství v „super pole“. O nejlepší místo na startovním roštu se bojovalo dvacetkrát a hned v devíti případech jsme neměli konkurenci. Každý náš pilot přitom třikrát zajel absolutně nejrychlejší čas a třikrát dokonce všichni tři vyjeli kvalifikační „triple“. „Vůbec poprvé se nám to povedlo na domácí půdě v Mostě, kde jsme následně zajeli historický výsledek v podobě kompletně obsazeného pódia. To se nikdy nikomu před námi nepodařilo. V Mostě jsem zažil nejsilnější moment v mé třiadvacetileté kariéře u truckracingu. Sezóna to tedy byla výjimečná z několika úhlů a já věřím, že taková a ještě lepší bude i ta následující,“ dodal Mario, který se už s kluky během listopadu chystá poprvé po skončení letošní závodní sezóny testovat.



http://mkr-technology.com/  

 

Fotogalerie

Tým MKR a jeho vydařená neděle v Le Mans 2011

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu