Vyhledávání

David Vršecký v šoku. Za titul dostal od sponzora Ferrari F430 Spider. A nyní na rekord...

David Vršecký v šoku. Za titul dostal od sponzora Ferrari F430 Spider. A nyní na rekord...

Vršecký dostal Ferrari!

Nabitý sál divadla v Karlíně byl dnes dopoledne svědkem mimořádné tiskové konference týmu Buggyra International Racing System. Jejím hlavním protagonistou byl nový mistr Evropy v závodech trucků David Vršecký. A o překvapení nebyla rozhodně nouze! 

Na úvod tiskové konference, jejíž první část proběhla v prostorách restaurace Theatro nacházející se v prostorách Karlínského divadla zaznělo z úst moderátora akce sportovního komentátora TV Nova Martina Pouvy stručné zhodnocení hlavních příčin úspěchu Vršeckého i celého týmu, který v průběhu letošního ročníku vybojoval veškeré možné pocty – individuální double a Poháru konstruktérů!

Poté dostal slovo jeden z tvůrců týmových úspěchů Mario Kress. "Splnila se vize, se kterou jsme někdy na konci roku 2000 s Martinem Kolocem při zakládání týmu Buggyra začínali. Tenkrát jsme si řekli, že jednoho dne vyhraje český jezdec titul mistra Evropy na českém autě. Nakonec se to povedlo a mám z toho pochopitelně velkou radost," uvedl mimo jiné Kress, který ovšem zároveň potvrdil, že ještě před Vršeckého dojezdem posledního závodu v Jaramě začal tým pracovat na voze pro sezónu 2009.

"Máme v tomto směru vcelku jasno. Nové komponenty pro příští sezónu jsme testovali již po závodě v Le Mans. Za tři týdny plánujeme první testování nové sezóny."

Poté se dostal ke slovu nový evropský šampión, po hodnocení průběhu sezóny novinářům představil nový projekt, kterým hodlá ukončil letošní mimořádně úspěšnou sezónu. "Chystáme se překonat nový světový rychlostní rekord na pevný kilometr. Podle všeho se uskuteční na letišti, přece jen nepotřebujeme tolik prostoru, jako při letmém kilometru." 

Poté přišlo na řadu překvapení v podobě daru! "David je rychlý jezdec a proto jsme se rozhodli pro "rychlý" dárek. Dohodli jste se s jedním z našich klíčových sponzorů Karlem Holoubkem a rozhodli se pro Ferrari F430 Spyder," prozradil týmový manažer Jan Kalivoda. "Snad se bude Davidovi líbit."

Reakce nového a velmi překvapeného mistra Evropy byla velice spontánní. "Myslel jsem si, že mě už nemůže nic překvapit. Teď ale stěží nacházím slova. Děkuji Karlovi Holoubkovi a celému týmu. Lance Armstrong po každém triumfu na Tour de France řekl, že ze žlutého trikotu vítěze mu náleží zip a zbytek je zásluha týmu. Ještě, že Ferrari nejde naporcovat."

Buggyra International Racing System - sezóna 2008

Oficiální zakončení truckového sezóny proběhlo dnes dopoledne v rámci mimořádné tiskové konference v prostorách restaurace Theatro v Karlínském divadle. Po zhodnocení sezóny ze strany Davida Vršeckého a technického ředitele Mario Kresse seznámil týmový manažer Jan Kalivoda novináře s novým ambiciózním projektem týmu.

Tím bude pokus o překonání světového rychlostního rekordu v jízdě závodním tahačem na pevný kilometr, který se uskuteční do konce tohoto kalendářního roku.

A pak již došlo k vyvrcholení tiskové konference, kdy David Vršecký převzal z rukou Jana Kalivody klíč k daru ze strany generálního sponzora týmu Karla Holoubka. Za několika minut poté se mohl za asistence televizních kamer a blesků fotoaparátů kochat pohledem na Ferrari F430 Spider.

Buggyra International Racing System - sezóna 2008

Tým Buggyra Intenational Racing System má za sebou svou vůbec nejlepší sezónu, jejíž výsledek nelze překonat, pouze v nejlepším případě vyrovnat. Markus Bösiger s Davidem Vršeckým nejdříve s drtivou převahou obhájili své loňské vítězství v Poháru konstruktérů, když za sebou nechali tovární značky MAN, Renault a Mercedes.

Markusi Bösigerovi se sice obhajoba titulu z loňské sezóny nezdařila, druhé místo a s ním spojené vítězství v šesti pohárových závodech však lze rozhodně považovat za úspěch švýcarského jezdce.

A co je nejdůležitější! Letošní sezóna naplnila vizi, se kterou značka Buggyra vstupovala v sezóně 2001 do závodů nejrychlejších tahačů Evropy. Díky jezdeckému umění Davida Vršeckého a práci celého týmu má český truck racing po dvanácti letech plnohodnotného českého šampióna, navíc na českém závodním speciálu!

3 důvody, proč David Vršecký!

Sportovní forma

Letošní ročník truckového šampionátu zastihl Davida ve skvělé formě. Hned v Barceloně dokázal dojet třetí v sobotním „mokrém“ závodě, po tradičním nedělním vítězství se dostal do čela šampionátu a svou pozici přepustil pouze po sobotní kvalifikaci na Nürburgringu na několik desítek minut Albacetemu.

Z osmnácti pohárových jízd se v pěti případech radoval z vítězství a stejného počtu druhých míst, pětkrát dojel třetí! Pouze ve třech pohárových závodech se tak neprobojoval na stupně vítězů. Poprvé od roku 2006 překonal jako vítěz šampionátu hranici 414 bodů, což se rovná průměru cca 45 bodů na závodní víkend. Mimochodem, Albacete potřeboval ke zdolání hranice 400 bodů v sezóně 2005 o jeden závodní víkend více.

Bezchybná technika

Jako jediný jezdec elitní desítky dokázal David bodovat ve všech kvalifikacích a pohárových závodech. Na této skutečnosti má nepopiratelnou zásluhu skvěle fungující tým mechaniků. Dvojice Vojta Loupal – Jiří Zahálka pamatuje Davidovy začátky v sezóně 1998, zatímco Kotlár, Frýda a Rážek spolupracují s Vršeckým od jeho supertruckového návratu v roce 2002. Stejně tak, jako kvarteto závodních inženýrů ve složení Mario Kress, Robin Dolejš, Ladislav Půr a Jan Štěrba. „Buggyra Team Spirit“ položil základ úspěchu celého týmu.

Zvládnutí krizových momentů

- První z nich přišel po sobotní kvalifikaci na Nürburgringu, po které se před Davida posunul o bod Antonio Albacete. Start pohárového závodu, do kterého startoval ze třetí řady však David zvládl po taktické stránce dokonale. Vědom si rizik spojených s nájezdem do úvodní zatáčky zvolil vyčkávací strategii. A tak mohl v poklidu sledovat, kterak Belloc posílá do protisměru právě Albaceteho a dojet si pro druhé místo.

- Stejně dobře se David vypořádal na sklonku léta s „mosteckým prokletím“. Nejen, že poprvé v průběhu své závodní kariéry dokázal v Mostě vyhrát, na své konto si zároveň připsal rekordních 54 bodů.

- Další zlomové okamžiky přišly v závěru sezóny. V Le Mans dokázal David dojet v sobotu na třetím místě, a to i přes skutečnost, že v úvodu závodu vypovědělo poslušnost jedno z turbodmychadel závodního speciálu.

- Dokonale se David rovněž vypořádal se sobotním měřeným tréninkem v Jaramě. Po jeho polovině byl na přeplněném okruhu nikoli vlastní vinou na konci druhého desítky a jeho mistrovské akcie začaly povážlivě klesat. Odpověď v podobě třetího nejrychlejšího času prakticky zlomila i tak odolného muže, jakým byl jediný soupeř v boji o mistrovský titul Markus „Robocop“Bösiger!

David Vršecký – mistr Evropy v závodech tahačů 2008

Trucková vizitka

1997: Několikanásobný mistr republiky v jízdě na vodních skútrech se víceméně náhodou seznamuje v Roudnici nad Labem s dvojnásobným mistrem Evropy v závodech tahačů a týmovým bossem Martinem Kolocem.

1998: Po testováních v úvodu roku dostává David profesionální smlouvu. V šampionátu startuje ve třídě Race Truck na speciálu Sisu SL 250. Ve své první sezóně končí v konkurenci dvaadvaceti jezdců na třináctém místě.

1999 – 2001: Plní roli testovacího jezdce! Jak se ukazuje po letech, jedná se o velmi prozíravé rozhodnutí managementu týmu. Na závěr posledního roku testovací tříletky uzavírá profesionální smlouvu ve třídě Super Race Truck.

2002: Ve své první supertruckové sezóně kryje účinně záda Gerdu Körberovi v jeho cestě za titulem mistra Evropy. Sám dojíždí jednou druhý (Most), ve dvou závodech je třetí (Nogaro, Jarama). Celkově končí na šestém místě a získává cenu Nováčka roku.

2003: David slaví na legendárním Nürburgringu své první pohárové vítězství. Celkově je třetí.

2004: V únoru překonává v Dubaji světový rychlostní rekord v jízdě závodním tahačem na letmý kilometr. Jeho jméno se tak ocitá v Guinessově knize rekordů.

V úvodním podniku šampionátu v Assenu se raduje z druhého pohárového vítězství. Celkově končí třetí, v závěrečném podniku sezóny Le Mans se stejně jako celý tým loučí s úspěšným působením ve třídě Super Race Truck.

2005: V Barceloně David vítězí hned v prvním závodě sjednocené třídy Race Truck. Svůj triumf opakuje na okruhu v Albacete. Celkově je čtvrtý.

2006: David opět vítězí ve dvou pohárových závodech – Barcelona a Zolder. Vzhledem k technickým obtížím, které ho provázely po celou sezónu to nestačí na lepší, než páté místo.

Na konci roku se David neúspěšně pokouší překonat na nově otevřeném úseku dálnice D11 vlastní světový rychlostní rekord. Přestože jsou povětrnostní podmínky proti, jedná se o jednu z mediálně vůbec nejsledovanějších motoristických akcí roku.

2007: Dlouholetého Vršeckého souputníka Gerda Körbera nahrazuje Švýcar Markus Bösiger. Po rekordních pěti vítězstvích (Barcelona, Albacete, Nürburgring, Le Mans, Misano) bojuje David v posledním závodě sezóny v Jaramě o titul. Nakonec končí třetí, přičemž po unfair zákroku na Vršeckého přichází Albacete o titul, který se stává po zásluze kořistí Markuse Bösigera. Spolu s ním se David raduje z vítězství v úvodním ročníku Poháru konstruktérů.

2008: V neděli 5. října v 15:04 hod. si David plní na okruhu v Jaramě svůj sen! Po vítězstvích v Barceloně, Misanu, Nürburgringu, Mostě a Zolderu získává s náskokem 21 bodů titul mistra Evropy. Po dlouhých dvanácti letech se stává prvním českým truckerem, který vítězí v plnohodnotném šampionátu a navazuje tak na „dílo“ svého objevitele Martina Koloce. Je rovněž jediným českým okruhovým jezdcem, který se v této sezóně může pyšnit triumfem v šampionátu pořádaném FIA. Spolu s vicemistrem Evropy Markusem Bösigerem obhajují se zdrcující převahou Pohár konstruktérů.



Buggyra v letech 2001 – 2008

Mistrovské tituly: 4 (2002-2003 Gerd Körber třída Super Race Truck, 2007 – Markus Bösiger, 2008 David Vršecký – oba třída Race Truck)

Vítězství v Poháru konstruktérů: 2 (2007-2008 Markus Bösiger-David Vršecký. Loni vypsaná soutěž, ve které Buggyra soutěží s týmy s tovární podporou MAN, Renault a Mercedes tak nezná jiného vítěze)

Tituly vicemistrů: 3 (Ludovic Faure 2004 SRT, Gerd Körber 2006 RT, Markus Bösiger 2008 RT)

Třetí místa: 3 (David Vršecký 2003-2004 SRT, Gerd Körber 2005 RT)

Pohárová vítězství jezdců na Buggyrách: 49

1. David Vršecký (2002-2008) 16 (2 SRT, 14 RT)

2. Gerd Körber (2001-2003, 2005-2006) 16 (7 SRT, 9 RT)

3. Markus Bösiger (2007-2008) 13 (vše RT)

4. Antonio Albacete (2003-2004) 3 (vše SRT)

5. Ludovic Faure (2004) 1 (SRT)

Všichni smluvní jezdci, kteří se kdy posadili do Buggyry, vyhráli alespoň jeden pohárový závod.

Pouze v úvodní sezóně 2001 se jezdec na Buggyře neprosadil mezi trio nejlepších. V letošní sezóně slavila Buggyra double.

Gerd Körber (Jarama, Le Mans, Zolder), David Vršecký (Nürbugring), Antonio Albacete (Most) dokázali na zmiňovaných okruzích s Buggyrou vyhrát pohárový závod tříd Super Race Truck i Race Truck.

Buggyra

 

Fotogalerie

České Buggyry kralovaly na Nurburgringu i v neděli, foto Buggyra

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu