Vyhledávání

FIA ocenila nejlepší truckery a s nimi i Adama Lacka a tým MKR Technology

FIA ocenila nejlepší truckery a s nimi i Adama Lacka a tým MKR Technology

Le Mans – Slavnostně dekorováni byli nejlepší truckeři uplynulé sezóny. Oproti loňsku se toho příliš nezměnilo, když zástupci FIA předávali ceny ve francouzském Le Mans absolutně totožné elitní šestici, s níž se na pódiu potkali právě o rok dříve. Jediná změna však nastala a radost z ní mohou mít především čeští fanoušci. Nejen, že individuální medaile bronzové hodnoty opět putuje do rukou pilota Adama Lacka, který zpečetil svoji pozici aktuální české truckracingové jedničky, ale jeho severočeská stáj MKR Technology po roční pauze znovu vybojovala týmovou soutěž, tzv. Pohár konstruktérů.

„Pro nás to byla třetí sezóna v truckracingu, ve které jsme už chtěli získat vysněný individuální titul a všechny konkurenty nechat za sebou. Už první závod v Istanbulu nám ale vyrazit dech, když jsme viděli, jak nám MANy dokázaly odskočit. Celou sezónu jsme prakticky doháněli ztrátu, takže to vůbec nebyl jednoduchý rok. O to víc teď musíme makat, abychom titul mohli napřesrok slavit my,“ mrknul šéf týmu MKR Technology Mario Kress.
Bitvu o celkové prvenství letos svedli dva muži – Němec Jochen Hahn a Španěl Antonio Albacete. Oba jezdící na MANech. Až do závěrečného víkendu v Le Mans nebylo o některých příčkách ještě rozhodnuto. Hahn si prvenství zajistil v úvodním závodě. Na třetím a čtvrtém místě se proměňovali týmoví kolegové Adam Lacko a Markus Oestreich a i o pátou a šestou příčku se ještě strhnul boj. Štěstí nakonec více stálo u rodáka z Čeladné, který obhájil loňský bronz a potřetí v kariéře získal celkové třetí místo. „Večer před posledním závodním dnem jsem už ani nedoufal, že by se to mohlo povést. Ve Francii bylo škaredé počasí a mně se vůbec nedařilo. Poprvé jsem se neprobojoval ani do super pole. O to více si třetí příčky vážím. Vždyť první tři dostávají stejný pohár jako piloti formule 1. Letos to ale bylo zase o něco těžší,“ podotkl Adam Lacko.

Kressovy černo-červené renaulty přitom mohly být všechny tři seřazeny za sebou od třetího do pátého místa. Švýcarskému jezdci Markusi Bösigerovi se totiž podařilo vymazat náskok svého konkurenta Davida Vršeckého na buggyře. Až v posledním závodě celé sezóny se rozhodovalo, kdo dojede před kým. Bösiger ale po chybě a nařízenému průjezdu boxy byl nucen zařadit se za Vršeckého. Rozdíl dvou bodů mezi těmito jezdci znamená, že v příští sezóně nedojde ke změně čísel na tahačích. Vršecký poveze pětku a Bösiger bude startovat opět se šestkou.

Pohár konstruktérů po roční pauze znovu putuje do rukou vyhlášeného konstruktéra Maria Kress a jeho MKR Technology. Vítězná dvojice pilotů Lacko/Oestreich za sebou nechala francouzsko-švýcarskou dvojku Janiec-Bösiger. Třetí v pořadí skončil tandem Blaise/Bouzige. „Teď nás čeká šestiměsíční příprava na další sezónu. Je to zdánlivě dlouhá doba, ale faktem je, že čas strašně rychle letí a nikdy ho není dostatek. Víme, na co se chceme zaměřit a co hodláme měnit. Nerad bych, aby nás soupeři zaskočili stejně jako loni, ale máme na to, abychom zaútočili na titul,“ dodal vždy plný odhodlání Mario Kress.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu