Vyhledávání

Jen piloti MKR dokázali porazit Hahna s Albacetem

Jen piloti MKR dokázali porazit Hahna s Albacetem

Židovice - Čas hodnocení a bilancování. Přesně ten přichází vždy po skončení závodní sezóny. Nejinak je tomu u severočeské truckracingové stáje MKR Technology po nedávném uzavření seriálu evropského šampionátu závodních tahačů. Od května do října se piloti rvali o cenná umístění, aby v konečném žebříčku individuální soutěže elitní šestka ve srovnání s předchozím rokem zůstala naprosto stejná. Přestože se čísla na závodních speciálech nakonec nemění, ještě to neznamená, že sezóna byla z pohledu čísel a statistik zcela nudnou záležitostí. Vždyť jen fakt, že konečné pořadí určila až poslední zastávka, mluví za své.
Nejzajímavější srovnání přinášejí poměry pódiových umístění a celkových bodů. Přestože piloti MKR Technology letos stáli ve srovnání s loňským rokem méně na stupních vítězů, v součtu bodů nijak nezaostali. "V tomhle trendu jezdí třeba Antonio Albacete. Závody dojíždí a drží si stabilní pozici. Ví, že každé zariskování s sebou přináší možnost výrazné bodové ztráty, takže mnohdy sází na jistotu. Ono se není čemu divit. Na konci může i jediný bodík sehrát podstatnou roli," podotkl severočeský pilot Adam Lacko.


Na jezdce letos čekalo jedenáct zastávek, tedy o jednu více než v předchozím ročníku. V květnu začali premiérově v tureckém Istanbulu a skončili - stejně jako v předešlé sezóně - v říjnu ve francouzském Le Mans. Během půlročního martýria na většinu z nich čekalo v součtu čtyřiačtyřicet závodů - dvaadvacet hlavních a stejný počet hendikepových jízd, v nichž si nejrychlejší osmička z hlavního závodu na startu zrcadlově vymění své pozice a bojuje o poloviční body. Celkově se rozdělovalo sto dvaatřicet pódiových umístění. Více než čtvrtinu z nich ukořistila právě trojice z MKR Adam Lacko, Markus Oestreich a Markus Bösiger. Ti nashromáždili v součtu sedmatřicet pódiových příček. Nejčastěji byl na pódiu německý zástupce týmu Markus Oestreich, a to hned sedmnáctkrát. Přestože Adam Lacko má na kontě o pět stupňů vítězů méně, o to hodnotnější jsou. Lacko pro tým získal trojici vítězství, Bösiger byl zlatý dvakrát a Oestreich jednou. Lacko navíc jako jediný Čech dokázal vyhrát v hlavním závodě, což se letos mimo suverénních jezdců Jochena Hahna a Antonia Albaceteho povedlo už jen Lackovu týmovému parťákovi Markusi Bösigerovi. Nikdo jiný to letos nedokázal. Jen Lacko na Nürburgringu a Bösiger v Le Mans. Naopak mistrem ve sběru bronzových míst byl Markus Oestreich, který jich vyjel rovnou desítku.


Nejlepší pilot si během jediného závodního víkendu může vyjet maximálně šedesát bodů. Novopečenému šampionovi Jochenu Hahnovi se v Istanbulu povedlo letošní maximum v podobě osmapadesáti bodů. Bodový průměr pilota stáje MKR Technology na závodní víkend je přesně osmadvacet, tedy až na několik desetinek stejný jako loni. Nejlépe si vedl Adam Lacko, který si v průměru vždy připsal rovnou třicítku, když jeho letošní maximum bylo dvaačtyřicet. To je také nejlepší bodový zisk jeho kolegy Oestreicha. Zatímco Oestreich prožil nejúspěšnější víkend v Misanu, Lacko ho zažil až v belgickém Zolderu. Třetí z pilotů MKR Markus Bösiger naopak na svůj nejvydařenější víkend čekal celou sezónu, když bodově nejzdařilejší pro něj byla závěrečné štace v Le Mans. "Co do bodů to pro nás špatné nebylo, ale suverenita s jakou kraloval Hahn s Albacetem byla příšerná. Už teď se těším na novou sezónu, protože věřím, že změníme poměr toho, co nám ti dva seberou a co urveme my. Musíme hodně makat, ale touha být jednou úplně nejlepší je naším silným motorem," mrknul Adam Lacko.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu