Vyhledávání

Le Mans 2009: Oba nedělní závody se staly kořistí mistra Evropy Davida Vršeckého

Evropský pohár tahačů – Le Mans 2009

Sobota
Měřený trénink
Hned své úvodní vystoupení v Le Mans proměnil David v mimořádně důležité vítězství, když vybojoval před Albacetem a Bösigerem další pole position.

Nutno však říci, že se rozhodně nejednalo o vítězství z kategorie snadných. Po prvním kole ztrácel David na Albaceteho přes dvě sekundy, jeho stájový druh Bösiger byl až šestý. Hned v dalším kole však truckeři na Buggyrách přitlačili na pilu. Vršecký šel do čela s náskokem sedmi setin před Albacetem, Markus se posunul na třetí místo. „Když mi hlásili z depa čas, byl jsem si takřka stoprocentně jistý, že trénink vyhraji. Zbytek času jsem se proto věnoval chování pneumatik,“ prozradil David v depu. Jeho předpověď se nakonec vyplnila, přestože Albacete v posledním kole stáhnul jeho náskok na dvě desetiny.

Se třetím nejrychlejším časem byl nakonec spokojený i Markus Bösiger. „Jochen Hahn skončil až pátý, doufám, že stáhnu nějaký ten bod z jeho náskoku.“

Cup Race 1
Do úvodního pohárového závodu šel David velmi obezřetně. „Nemusím první zatáčku. Před dvěma lety nás tady v sobotu vyškolil Antonio, v neděli hned po startu sešrotovali Markuse,“ prohlásil David těsně před startem. Ten však zvládl obdivuhodně, k vedoucí pozici mu však dopomohlo i Antoniovo „zahrabání“ na startu. Zbytek závodu se nesl ve znamení tradičního souboje Vršecký – Albacete. A David v něm slavil tradiční vítězství. „Před týdnem mě Antonio v Zolderu předjel, musel jsem ho proto uvést do reality. Musím ale přiznat, že dokáže vytvořit na jezdce jedoucího před ním velký tlak.“

Důvody ke spokojenosti měl i Markus Bösiger. Po delší době se probojoval na stupně, kromě toho stáhnul náskok třetího Hahna o dva body. Nejvíce byl ale švýcarský jezdec spokojený s vítězstvím stájového druha. „David podal bezchybný výkon, má skvělou formu. Jen tak dál.“

Cup Race 2
Před poslední jízdou závodního víkendu se David ocitl v obložení jezdců MAN, čemuž odpovídala i stanovaná taktika. „Hlavní je vyhnout se i náznaku kolize a dojet na bodech. Na začátku nemá cenu spěchat,“ prozradil těsně před začátkem závodu sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda.

David splnil taktické pochyby bezezbytku. Postupně se propracovával závodním polem, dvě kola před koncem byl třetí za Jochenem Hahnem. Ten se však ukázal být nad jeho síly. „Škoda, že se nejelo o kolo více. Jezdecky jsem na Jochena určitě měl. I když nevím, jestli bych k případnému předjížděcímu manévru dostal svolení,“ řekl David po závodě a vzápětí svá slova vysvětlil. „Jochen umí zajet v Le Mans skvěle, loni tady vyhrál. Dnes vedl, ale když se za něj dostal Antonio, nepochopitelně zvolnil a nechal se předjet. Pak najednou zrychlil. Nevím, co si mám o tom myslet. Nicméně vedu o tři body a jsem proto spokojený.“

Méně důvodů ke spokojenosti měl Markus Bösiger. Přes veškerou snahu se nedokázal včas vypořádat s Levettem, nakonec skončil šestý.

Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 1 1 3 28
Markus Bösiger 3 3 6 17

Stav EP tahačů po sobotě
1. Vršecký (Česko/Buggyra) 411, 2. Albacete (Španělsko/MAN) 408, 3. Hahn (Německo/MAN) 298, 4. Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 285

Pohár konstruktérů
1. Buggyra (Bösiger-Vršecký) 789, 2. MAN/Hahn (Hahn-Szóbi) 526, 3. Renault (Altenstrasser – Vojtíšek) 413, 4. MAN/Bernau (Levett – Lacheze) 198

Neděle
Měřený trénink

Úvodní nedělní „ostré“ představení Davida Vršeckého drželo početnou obec jeho fanoušků v napětí až do samotného závěru. Zhruba pět minut před koncem měřeného tréninku byl totiž průběžný lídr šampionátu na nepříliš lichotivém pátém místě. „Dráha byla navlhlá, pořád jsem nemohl chytit ten správný rytmus,“ vysvětloval David. Vzápětí následoval nejrychlejší čas a posun na první příčku. „Ani se mi to nechtělo věřit. Věděl jsem ale, že nemám vyhráno. Včera mě stáhnul Antonio v posledním kole o pět desetin.“

Vršeckého prognóza se bohužel skutečně potvrdila. Minutu před koncem šel jeho španělský sok opět do čela. „V té chvíli jsem věděl, že půjdu do závodu z druhé pozice. Měl jsem před sebou sice ještě jedno rychlé kolo, cítil jsem ale, jak odcházejí brzdy. A okruh v Le Mans nabízí hodně míst k nedobrovolnému opuštění trati. Budu ale startovat z první řady, na závod se moc těším.“

Velmi slušný výkon podal druhý jezdec na Buggyře Markus Bösiger. V úvodní části dokonce vedl, pak se musel sklonit před dvojicí Albacete – Vršecký. Třetí místo představuje maximum současných možností švýcarského jezdce.

Cup Race 1

Hned start prvního pohárového závodu ukázal, že se David těšil na pohárový závod zcela právem. Přestože startoval z druhé pozice, do první zatáčky najížděl poněkud osamocený v čele závodu. „Antonio neodstartoval špatně, nicméně na mě neměl,“ tvrdil v cíli mimořádně spokojený Vršecký, který po několik kol sváděl tradiční souboj s Albacetem. „Na první pohled vypadají naše souboje stereotypně. Ale každý okruh je jiný, Antonio patří do kategorie přemýšlejících jezdců. Souboje s ním mě hodně baví.“

Zatímco však včera David zvolil účinně defenzivní taktiku, dnes svému sokovi v polovině závodu odjel. „Auto jelo dokonale. Dokonce jsem si říkal, že snad nemám speedlimiter. Smekám před inženýry a mechaniky.“

Markus Bösiger musel zvládnout podstatně komplikovanější závod. Od prvních metrů po startu odrážel odrážet razantní útoky Levetta, čehož mistrovsky využil z páté pozice startující Hahn. Švýcarský jezdec dojel nakonec čtvrtý.

Cup Race 2

I závod s hendikepem se stal kořistí Davida Vršeckého. Roudnický trucker si tak vytvořil v Le Mans ziskem 58 bodů osobní rekord. A co je důležitější, jeho náskok na druhého Albaceteho narostl před posledním podnikem sezóny v Jaramě na deset bodů!

Rovněž v posledním závodě potvrdil obhájce titulu pozici nejlépe startujícího jezdce. V průběhu prvního kola se propracoval na páté místo. „Jasně, neměl jsem po startu riskovat, ale mně se jelo skvěle, takže jsem na taktiku trochu zapomněl,“ vysvětloval seriózně se tvářící Vršecký s tím, že předjíždění soupeřů patří mezi jeho oblíbené činnosti. Své pověsti dostál na 100%, neboť v polovině závodu šel do vedení, když za sebou nechal nevyzpytatelné Allgauera s Hahnem. „Kluci mi hlásili do vysílačky, že Egon bojuje s Antoniem hodně sveřepě, takže Jochem má čas vytvořit si dostatečný náskok. Asi se za ním zastavím s poděkováním.“

Přes vybojovaný náskok se David odmítá bavit o obhajobě titulu. „Všechno se vyřeší za dva týdny. Mám obhajobu ve svých rukách, nemám důvod si nevěřit.“

Markus Bösiger se dostal hned po startu do kolize, po které se propadl do druhé desítky. Poté, co se propracoval na deváté místo, byl velmi podivně penalizován průjezdem boxovou uličkou. Závod tak pro Markuse skončil.


Výsledky

Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body

David Vršecký 2 1 1 30

Markus Bösiger 3 4 - 10


Stav EP tahačů 2009 po závodě v Le Mans
1. Vršecký (Česko/Buggyra) 441, 2. Albacete (Španělsko) 431, 3. Hahn (Německo/MAN) 319, 4. Bösiger (Švýcarsko/Buggyra) 295

Pohár konstruktérů
1. Buggyra (Bösiger-Vršecký)831, 2. MAN/Hahn (Hahn-Szóbi) 565, 3. Renault (Altenstrasser-Vojtíšek) 431,4. MAN/Bernau (Levett-Lacheze) 226

Buggyra

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu