Vyhledávání

MKR Technology vyrazí do boje o titul

MKR Technology vyrazí do boje o titul

Mílovými kroky se blíží start nové sezóny Mistrovství Evropy závodních tahačů. Do finiše jdou i přípravy jednotlivých stájí. Severočeský tým MKR Technology, jako úřadující vítěz poháru konstruktérů, se chystá svůj post obhájit, a proto připravil celou řadu novinek. Nové tahače a jen dva piloti, kteří se v deseti závodech poperou o absolutní čelo celého šampionátu. Severočeši po zimě slibují velký boj.

Tým MKR Technology po dlouhé zimě vstoupí do své čtvrté sezóny s viditelně velkými změnami. K dosavadním dvěma ziskům poháru konstruktérů z Mistrovství Evropy závodních tahačů hodlá zaútočit na individuální titul a stanout na absolutním vrcholu. "V uplynulých třech letech naší historie se nám podařilo získat velké množství úspěchů a prakticky ihned jsme se zařadili mezi truckracingovou špičku. Dvakrát jsme vyhráli týmovou soutěž, ale mezi jednotlivci jsme byli nejlépe stříbrní, a to hned v úvodní sezóně. Pak přišly dva bronzy. Na zlato tedy stále čekáme a děláme maximum proto, abychom se o něj porvali letos," sdělil manažer ambiciózní stáje MKR Technology Karel Neffe.

Pro dosažení vytouženého cíle se tým rozhodl do boje nasadit dva tahače, které bude pilotovat český jezdec Adam Lacko a Švýcar Markus Bösiger. Po dvou letech, kdy v závodech kroužily tři černo-červené renaulty stáje MKR, letos vyjedou jen dva. "Prioritou je uspět. Nachystat vždy všechny tři tahače na výbornou nám dalo zabrat a bylo to i na úkor vývoje," podotkl Neffe.

Sezóna 2013 letos sice odstartuje 18. května v italském Misanu, ale pro tým MKR Technology začala už před několika měsíci. "Během druhé poloviny loňské sezóny jsme udělali velké množství práce na podvozku, tedy na zavěšení náprav a tlumičů, kdy jsme se snažili aplikovat nejlepší technická řešení, která jsme přímo v sezóně testovali na tahači Markuse Bösigera," odhalil šéf stáje MKR Technology a hlavní konstruktér Mario Kress.
Inženýři a mechanici pak během zimy pracovali na vývoji a stavbě zcela nových tahačů, zlepšení podvozku i motoru. "Nyní máme optimalizovaný potřebný rozsah na našem motoru DXi5 13 Racing. Uskutečnili jsme významné práce na vačkové hřídeli, vstřikování a elektronických řídících prvcích, které nesmírně zlepší náš výkon, zejména s ohledem na náběh v nízkých rychlostech," vysvětlil Gerard Petraz, technický ředitel Renault Trucks Racing.
Díky velkým změnám a touze dobýt truckracingový svět se už oba piloti nemohou dočkat prvních závodů. "Pevně věřím, že našim konkurentům začnou opravdu těžké časy a naše snaha bude v závěru korunována velkým úspěchem," dodal pilot Adam Lacko.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu