Vyhledávání

Na okruhu Jarama poblíž Madridu skončí tento víkend mimořádně dramatický truckový šampionát 2009

Na okruhu Jarama poblíž Madridu skončí tento víkend mimořádně dramatický truckový šampionát 2009

GP Jarama (Španělsko) – 3. - 4 . října 200 9

Do třetice všeho dobrého!

Na okruhu Jarama poblíž Madridu skončí tento víkend mimořádně dramatický truckový šampionát. Vedoucí jezdec průběžného pořadí a obhájce mistrovského titulu David Vršecký spolu s celým týmem a českými fanoušky truckracingu pevně věří, že i třetí pokus o zisk mistrovského titulu v řadě dopadne úspěšně.

Jaramské paradoxy

Pohled na statistiky naznačuje, že i truckracing nemá občas logiku. Ačkoli je Jarama z hlediska počtu vítězství v jednotlivých pohárových závodech pro Buggyru nejméně úspěšným okruhem, když jediný triumf zaznamenal v roce 2003 Gerd Körber, slavil roudnický tým právě v Jaramě historicky největší úspěchy v podobě zisku titulů Markuse Bösigera a Davida Vršeckého. Letos dorazí David Vršecký do Jaramy s náskokem deseti bodů, čemuž by ještě po konci sobotního pohárového závodu v Zolderu nevěřil ani ten největší optimista z řad fanoušků roudnického truckera.

Pakliže máme před rozhodujícím závodem sezóny vycházet z aktuální formy obou jezdců, může Buggyra začít s přípravou oslav mistrovského hattricku. V posledních šesti závodech totiž dokázal Albacete porazit Vršeckého jen v Mostě, a to o pouhý bod! Kromě toho si David připsal v posledních šesti závodech na své konto o 44 bodů více, než jeho španělský rival. A jak naznačily výsledky z Le Mans, vyřešili závodní inženýři spolu s piloty problémy s pneumatikami, které srážely Vršeckého s Bösigerem především v první třetině šampionátu.

„Veškeré prognózy hovoří ve prospěch Davida, ale truckracing je sportem, ve kterém se věci mění během zlomku sekundy,“ uklidňuje přehnaný optimismus sportovní ředitel týmu Jan Kalivoda. „Pochopitelně, že chceme titul, z hlediska dlouhodobé perspektivy je ovšem pro nás stejně důležitá image našeho sportu. Po první třetině se Davidovi podařilo šampionát do maximální možné míry zdramatizovat, čímž jsme ještě před Jaramou zaznamenali velké vítězství. Jednostranné průběhy šampionátů potěší určitou skupinu lidí, našemu sportu ale nejsou až tak ku prospěchu.“


Ať vyhraje nejlepší

Stejně, jako v loňské sezóně vyzařuje z aktuálního lídra průběžného před závěrečným podnikem mistrovství Evropy stoický klid. „Loni jsem sice před Jaramou vedl o osmnáct bodů, ale Markus Bösiger v tehdejší formě představoval vážnějšího soupeře, než letos Antonio Albacete,“ tvrdí David zároveň si vědom velmi specifické jaramské atmosféry. Podle jeho názoru se však doba od roku 2006, kdy Gerd Körber s Markusem Östreichem opustili na protest proti rozhodování domácích traťových komisařů stupně vítězů, podstatně změnila.

„Jako obvykle přijde na okruh přes sto tisíc Španělů, kteří budou chtít vidět Antonia vyhrát. Bouřlivá atmosféra mi vyhovuje a nejsem si tak úplně jistý tím, zdali v případě Albaceteho nebude přízeň diváků působit na jeho psychiku kontraproduktivně. Dvakrát přijel do Jaramy s velkým náskokem, jednou neměl co ztratit. A loni byl mimo hru. Tento rok je poprvé pod větším psychickým tlakem.“

„Pochopitelně jsem si velmi dobře vědom toho, že pořadatelé budou schopni chytit se sebemenší maličkosti, ale jsem na to zvyklý. Neexistuje okruh, na kterém by mi tolerovali overspeed, porážení kuželek, či ignorování vlajek,“ vysvětluje obhájce titulu. A zároveň se nehodlá pouštět do polemik ohledně vytvoření jednotné fronty jezdců MAN proti Vršeckému. „Možná nechal Jochen skutečně Antonia v sobotu v Le Mans vyhrát. Ale stejně tak mohl mít nějaké technické problémy. S tím já nic nenadělám. Zatím ale nemám důvod věřit ve spiknutí automobilového gigantu proti truckerovi z Roudnice. Mimochodem, před dvěma lety řešili po dojezdu posledního pohárového závodu střet Antonia se mnou. Na věž šli postupně Egon, Gerd, Chris. Všechno jezdci na MAN a svědčili v můj prospěch.“

Pro mistra starého kontinentu z roku 2007 Markuse Bösigera by mohl poslední závod sezóny postrádat potřebný náboj. Po Le Mans je prakticky mimo hru o stupně vítězů, zatímco Pohár konstruktérů vybojovala Buggyra s dostatečným předstihem. Opak je však pravdou. „Celý týden jsem pracoval na telemetrických datech. David chtěl znát můj názor na projetí některých úseků. Vzhledem k aktuálnímu stavu šampionátu je to pro mě svým způsobem pocta. V průběhu celého závodního víkendu mu budou mé zkušenosti a schopnosti k dispozici. Samozřejmě v rámci pravidel,“ nezapomněl dodat švýcarský veterán.

Nic nepodcenit

I přes náročnost logistického přesunu na trase Le Mans – Roudnice nad Labem – Jarama, zvládli mechanici generálku obou závodních speciálů bez větších obtíží. „Auta jsme rozebrali a složili. Kluci vyrazili v úterý do Madridu, ve středu posílám další soupravu s náhradními díly,“ potvrdil šéf logistiky Petr Marek. Technický ředitel týmu Mario Kress má nachystáno několik variant řešení případných krizových situací. „Nesmíme nic podcenit. V případě technických problémů Davida jsme připraveni seskupit veškeré síly tak, aby vybojoval titul. Více to nechci rozvádět. Snad jen tolik, že Markus je se vším zcela srozuměn.“


„Skutečně jsme schopni reagovat snad na všechno. Pamatuji si na rok 1998, kdy v rozhodujícím závodě došlo k děsivé bouračce. Auto vedoucího Faura bylo úplně rozsekané. Zatímco Ludovica dávali dohromady v nemocnici, postavil mercedes skoro nový speciál. Ludo nakonec vyhrál titul. I když pevně doufám, že k něčemu podobnému nedojde, jsme připraveni i na tuto variantu,“ potvrdil Petr Marek.


Stav EP tahačů po závodě v Le Mans:

Průběžné pořadí: 1. Vršecký 441, 2. Albacete 431, 3. Hahn 319, 4. Bösiger 295, 5. Levett 212, 6. Allgäuer 199
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra (Bösiger, Vršecký) 831, 2. MAN1 (Hahn, Szobi) 565, 3. Renault (Vojtíšek, Altenstrasser) 431, 4. MAN2 (Levet, Lacheze) 226 b


Buggyra

 

Fotogalerie

Buggyra v Le Mans 2008, krůček od titulu, foto týmu

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu