Vyhledávání

Pojízdné zázemí truckracingové stáje je nabité moderní technologií

Pojízdné zázemí truckracingové stáje je nabité moderní technologií

Štětí - Nejen na svých závodních tahačích pracuje truckracingový tým MKR Technology. Přes zimu je nutné udělat i úpravy celého zázemí, aby stáj byla na novou sezónu připravena se vším všudy. Na závodech je důležité nejen dobře vypadat, ale především zkrátit dobu všech příprav a maximálně usnadnit mechanikům jejich práci. Během zimního období se tak pracuje na zefektivnění všech transportních a mechanických souprav.
"Naše závodění není jen o závodních tahačích. Je to šou pro diváky, kterým můžete ukázat možnosti a vymoženosti dnešní doby. V paddocku všichni sledují vaše technologie nebo styl práce. To všechno se snažíme mít na co nejlepší úrovni a sami si připravovat různé zlepšováky," sdělil manažer stáje MKR Technology Karel Neffe.

Zázemí truckracingového týmu MKR je v paddocku sestaveno z několika civilních tahačů s návěsy tak, aby skupina kolem konstruktéra Maria Kresse měla určitý komfort dvacet čtyři hodin denně. Právě pomocí speciálních návěsů jsou přepravovány nejen závodní trucky, ale také náhradní díly, telemetrie, ale je v nich obsažena dílna nebo civilní prostor pro členy týmu včetně kuchyně s jídelnou. Stáj musí být kdekoli soběstačná a právě různé "vychytávky" usnadňují každému jeho práci. "Každý rok se zlepšujeme. Letos ale návěsy upravujeme výrazně více," podotkl Neffe.

Zatímco v předchozích letech mechanici na závodišti sestavili stan pomocí složitější pevné konstrukce, letos by s přípravou zázemí měli mít opět o trochu méně práce. Stan totiž bude mít nafukovací prvky. O úpravu návěsů se pak stará sesterská společnost MKR Group ve Štětí, která je známá stavbou evropsky unikátní rozkládacích hospod. "Kluci už vědí, co během své práce potřebují. Každá poznámka je dobrá proto, abychom zázemí mohli upravit. Mnohdy jde o drobnosti, ale ty hrají velkou roli. Představte si jen, že nemáte zásuvku, když ji zrovna potřebujete, nebo že musíte přeskakovat hadice a kabely. Tohle pak hrozně zdržuje, a tak se vše snažíme čistě a prakticky zamontovat a především eliminovat zbytečnosti, které překážejí," řekl David Procházka z MKR Group, která návěsy pro závodní tým staví.

Nově rozvedená elektřina včetně pojistkových skříní je ale jen drobností. "Je to ale velké plus, protože se nám kolikrát na závodišti stalo, že kvůli přepětí nám vyhořelo několik elektrospotřebičů," připomněl kuchař Tomáš Koudelka.

Další novinkou je třeba čistička vody, která připraví dokonce i destilovanou vodu pro závodní tahače. Několik hlučných kompresorů nahradí jeden silný nevydávající takřka žádný hluk. "Čtyři stávající jsme nahradili jedním tichým šroubovým kompresorem. Neumíte si představit, jak nepříjemný dokáže být hluk kompresoru třeba při obědě, teď už bude klid," našel výhodu Procházka.
Dvoupatrový návěs sloužící jako pojízdná dílna prošel asi největší proměnou. Dostal nové boční dveře, kompletně byl zrenovován hydraulický systém zadních dveří a podvozek. Vnitřní prostor zaplnil nový systém regálů a zásuvek, navíc celý osvětlený pomocí led technologie. Drobností, která každému z mechaniků udělá radost, je venkovní výsuvné umyvadlo. "Když je vše složeno, neliší se návěs od jiných, tuctových. Moderní technologie a celkové úpravy z něj ale dělají zcela nevšední, ale přitom mimořádně praktické zařízení," dodal David Procházka z MKR Group.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu