Vyhledávání

Rozhovor s manažerem MKR Technology

Rozhovor s manažerem MKR Technology

Židovice - Už příští týden odstartuje další ročník Mistrovství Evropy závodních tahačů. Ambiciózní severočeská stáj MKR Technology ve své čtvrté závodní sezóně hodlá už konečně vybojovat individuální titul. Tímhle jediným úspěchem by ale letošek skončit neměl - stáj se totiž spojila s dalším ambiciózním truckerem Alešem Lopraisem. I o tom, jak společně chtějí dobýt slavný Dakar, pohovoří manažer stáje MKR Karel Neffe.

Karle, jak vlastně došlo ke spojení vaší stáje MKR Technology s Alešem Lopraisem?

Aleš se s námi spojil, jelikož se už delší dobu poohlížel po nějaké technické podpoře, tedy aby mu někdo vylepšil auto, motor a pomohl mu s technickým zázemím. Naše komunikace probíhala zhruba rok, než jsme se domluvili. Spolupráce už ale trvá nějaké čtyři měsíce. Základem je motor, další díly a součástky a také technická podpora.

V jaké fázi se nachází vaše spolupráce?

Nové auto, Tatru Jamal, staví Aleš u sebe ve Frenštátu pod Radhoštěm. My Alešovi montujeme motor naší výroby - MKR Rally Edition. S ním dodáme převodovku, tedy kompletní motorové řešení, a nějaké další díly. Vše už se zabudovává u něj na dílně.

Jak je náročné připravit motor pro Dakar?

I pro nás je to novinka, nicméně motory si už dva roky ladíme zároveň s inženýry z Renault Trucks přímo u nás na dílně v Židovicích, takže si troufám říci, že zásadní zkušenosti nám nechybí. Mario Kress, tedy majitel naší stáje a hlavní konstruktér, dělá motory patnáct let a nějakých pětadvacet let se pohybuje v truckracingu, takže jeho zkušenosti jsou velmi bohaté. Záležet vyloženě bude na vzájemné spolupráci a na tom, jak se motor naladí. My ho postavili a prvotně naladili, Aleš ho bude testovat, abychom ho společně mohli ladit dál.

Jak obrovský je rozdíl mezi vaším a Alešovým motorem?

Základní rozdíly jsou v tom, že jeho motor musí mít delší životnost a musí toho více snést - prach, písek, námahu, zatížení. Všechny tyhle aspekty výrazně zkracují životnost agregátu. U nás na okruhu motor musí vydržet několik dní, doslova pár závodních víkendů. Aleš s ním musí ujet během dvou týdnů několik tisíc kilometrů v kuse, takže to znamená, že oproti našemu bude motor slabší a bude mít i jiné vlastnosti, které budou více vyhovovat písku, dunám, prachu, blátu a vodě. Motor bude mít větší rozsah, ale menší sílu a výkon. O to delší bude jeho životnost a bude poskytovat lepší ovladatelnost vozu a rozsah jízdy ve špatném terénu.

Nenarušují přípravy na Dakar vaši nadcházející sezónu truckracingu?

Vůbec to nijak nenarušuje naše přípravy, protože máme dostatek lidí, kteří s námi spolupracují a kteří ty motory dělají. Máme specialisty, kteří motory montují, takže je to projekt, který běží současně s přípravami na truckracingovou sezónu. Testování s Alešem bude probíhat hned poté, co skončí naše testovací období. V tu chvíli si my budeme odskakovat na testování s Alešem a na první závody na Silk Way Rallye.

Do startu zbývá týden, jaký bude cíl sezóny?

Vyhrát a nebo toho nechat. (Usmál se.)

S jakými novinkami tedy do sezóny vstupujete?

Právě proto s velkými změnami. V uplynulých třech letech, tedy za tu dobu, co jsme v truckracingu, jsme dvakrát vyhráli pohár konstruktérů, ale naše nejlepší individuální příčka v celkovém hodnocení byla stříbrná, a to hned v první sezóně. Letos bychom chtěli získat zlato, a proto jsme se namísto loňských tří aut rozhodli nasadit jen dvě, a to úplně nová po všech stránkách, takže i když zůstanou naše tradiční černo-červené barvy, tak s příchodem nové řady Renault Trucks jsme přišli i s novým designem. Do kokpitu usedne český pilot Adam Lacko a švýcarský Markus Bösiger.

 

 

 

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu