Vyhledávání

Truckerské Missano 2011: Horká italská dráha v zakletí třináctek

Truckerské Missano 2011: Horká italská dráha v zakletí třináctek

2. závod Evropského poháru tahačů na okruzích 2011 a tým Buggyra
Misano, 21. - 22. 5. 2011

výsledky sobota: měřený trénink 7. David
Vršecký 02:05,740
8. Chris Levett 02:06,658

1. závod
8. David Vršecký 25:51,349
10. Chris Levett 25:52,600

2. závod (handicap)
David Vršecký neklasifikován
Chris Levett neklasifikován

výsledky neděle: měřený trénink 7. David
Vršecký 02:05,666

8. Chris Levett 02:06,626

3. závod
4. David Vršecký 25:34,567
7. Chris Levett 25:52,138

4. závod (handicap) 3.
Chris Levett 25:38,383
David Vršecký neklasifikován

Horká italská dráha v zakletí třináctek

Z italského Misana odjíždí tým Buggyra International Racing System sice s prvním pohárem za pódiové umístění v soutěži jednotlivců, ale s výsledky rozhodně spokojený není. O lepší umístění Davida se opět postarali jeho soupeři, kteří mu v sobotu i v neděli "zařídili" v jízdách s handicapem předčasný konec závodů. Paradoxně si David i Chris připsali na svá konta zakletých třináct bodů. V týmové soutěži však udrželi třetí příčku.

V první části sobotního měřeného tréninku stačilo Davidovi i Chrisovi objet jedno ostřejší kolo a ihned své vozy odstavili v boxech, kde vyčkávali, zda jejich dosažený čas bude stačit k postupu do druhé fáze pro deset nejlepších. To se i podařilo, leč výsledek rozhodujícího souboje s chronometrem byl za očekáváním. Davidovo sedmé a Chrisovo osmé místo pro oba
znamenalo start do první jízdy víkendu ze čtvrté řady.

A zatímco Chris odstartoval o poznání lépe, David se ihned dostal do kolize. Na vině byl patrně pomalejší rozjezd loňského parťáka Nittela, který Davida přibrzdil, a náš pilot se dostal do kontaktu s francouzským mladíkem Janiecem. Odneslo to nejen levé kolo, ale hlavně chladicí systém. "Od třetího kola jsem jel bez vody, takže jsem myslel, že zbylých devět ani nedojedu. Proto považuji osmé místo za obrovský zázrak. Navíc mám pro závod s handicapem pole-position," ulevil si v depu. V tu chvíli ještě ani netušil, že podle telemetrických dat se maximální teplota na brzdách vyšplhala na neuvěřitelných 960 stupňů Celsia!!! "Kdyby byl závod o kolo delší, tak by mi patrně chytlo auto pod zadkem," dodal pak David se smíchem. K osmému místu mu nechtěně "pomohla" i penalizace Chrise, jehož startovní manévr se nelíbil komisařům FIA a ti ho v průběhu jízdy potrestali průjezdem skrz boxy. Tím se britský jezdec propadl ze šesté na desátou příčku. "Tohle ani moc komentovat nebudu. Když jsem nechtěl nikoho na startu napálit, musel jsem si hledat cestu po trávě. Díky aspoň za ten jeden bod," uzavřel Chris první italské dějství.

Práce měli mechanici mezi oběma sobotními starty dost, ale vše stihli včas opravit a obě Buggyry zaujaly svá výchozí postavení do druhého závodu. Famózní start do jízdy s handicapem předvedl zaplněným tribunám okruhu Santamonica David. Jakmile na semaforech přeskočila červená na zelenou, šel nádherně vpřed a dvě kola v pohodě vedl. Pak se však v jedné ze zatáček přiřítil patrně zešílený Nittel a vyzkoušel si na Davidovi podobný trik jako na Lvovi loni v Mostě. Jenže tentokrát to dopadlo ještě hůře. Rána byla tak silná, že nejdříve Nittelův MAN vyskočil předkem o metr nahoru a poté se jeho zadní náprava objevila až u střechy Buggyry. Výsledek? Utržené závěsy kabiny, zdemolovaná kabina na pravé straně, zlikvidovaná zadní náprava, poškozené pérování na přední nápravě, zničené plasty a ještě několik dalších "drobnějších" šrámů. "Uwe se musel zbláznit, takou ránu jsem ještě nikdy nedostal," rozčiloval se David, který byl v té chvíli odhodlaný Nittela snad i knokautovat. "Musíme se teď s klukama na auto pořádně podívat a pak se rozhodneme, jestli jsme to vůbec schopni tady opravit. První pohled je fakt tristní, až by člověk brečel!" Kromě toho čekala na opravu i Chrisova Buggyra, která pro technickou závadu motoru vypověděla službu už ve druhém kole závodu.

Vzhledem k tomu, že pro týmové mechaniky slovo "nemožné" neexistuje, stály v nedělním warm-upu obě nablýskané Buggyry opět na startu. Pravda, v očích chlapců v bílých tričkách a modrých montérkách byla patrná únava, ale komu by na vyspání stačila hodina a půl?! Také přišla zpráva o "trestu" pro Nittela - FIA ho penalizovala ztrátou pěti pozic z nedělního měřeného tréninku...


K němu nastoupili naši piloti s obdobnou taktikou jako včera. Jedno ostré kolo a vyčkávání, zda to bude stačit na postup mezi deset nejrychlejších. Klidnější mohl být David, který figuroval na čtvrté pozici. Jenže Chris byl osmý a ke konci se musel obávat, aby nepřišel ani o poslední postupovou příčku. Tu však o sedm setin sekundy před Rusem Lvovem uhájil. Krátce po odstartování superpole hlásil David do vysílačky nespecifikovanou závadu někde na podvozku. Protože do konce druhé fáze tréninku zbývaly asi čtyři minuty, tým se rozhodl pokračovat bez zastávky v boxech. Nakonec z toho bylo sedmé místo, když se před Davida v poslední minutě dostal Bösiger. Chris zajel osmý čas. Na startu si ovšem oba o jednu pozici své postavení vylepší, neboť Nittel musí z pátého místa na desáté.

Zatím nejklidnější průběh měla třetí jízda víkendu. O vzrušení se postarala jen dvojice týmu MKR, když v prvním kole Östreich nedobrzdil jednu zatáčku a do jeho vozu narazil Lacko. Na čtvrtou pozici za Hahna, Albaceteho a Bösigera se tak dostal David. Ten se i v následujících kolech natlačil až k zadnímu nárazníku svého bývalého švýcarského kolegy, ale na předjetí to
nestačilo.
"Chtěl jsem jen Markusovi trošku brnkat na nervy a čekal, jestli neudělá chybu. Pouštět se do riskantních manévrů smysl nemělo. Moc bodů jsem tady v Misanu zatím neposbíral a spoléhal jsem na jistotu," zhodnotil David po dojezdu. Bez větších šrámů dorazil na sedmém místě do cíle Chris, který v průběhu dvanácti kol před sebe pustil Nittela s Lackem. "Byli rychlejší a já chtěl pro tým přivézt aspoň nějaké body," zhodnotil svoji situaci. Díky tomu jsme v závodě získali pohár v týmové soutěži.

Do posledního závodu tak Chris vyjížděl z první řady spolu s Janiecem, David startoval ze třetí s Bösigerem. Start se Chrisovi povedl na jedničku a sedm kol dokonce jezdil v čele. Pak ovšem podlehl famóznímu Hahnovi, který měl v Misanu takovou formu, že nasbíral maximálních šedesát bodů! V posledním kole se před Brita v barvách Buggyry dostal ještě Albacete. "Byla to určitě moje nejlepší jízda s Buggyrou a se třetím místem jsem maximálně spokojený. Jochen i Antonio byli o poznání rychlejší a nemělo cenu je nějak blokovat. Díky všem za přípravu auta," vysekl na závěr Chris poklonu směrem k mechanikům. David stejně jako o den dříve cíl druhé jízdy neviděl. Začal sice slibně, když se ve druhém kole propracoval na čtvrtou pozici, jenže opět doplatil na útoky soupeřů. V šestém kole ho napálil Chrisův krajan Oliver a byl konec. "Nevím, proč tak ostatní přitahuju. Možná natřeme auto na zeleno, aby mě nikdo nepoznal," kroutil udiveně hlavou. "A to jsem si myslel, že jsem si v Doningtonu vybral rány za celou sezónu! No, nedá se nic dělat, než zatnout zuby a bojovat. Do Le Mans je ještě hodně daleko!"


Průběžné pořadí: 1. Hahn 90, 2. Albacete 84, 3. Östreich 79, 4. Nittel 62,
5. Bösiger 42, 6. Lacko 40, 7. Vršecký 38, 8. Levett 25 bodů.

Další závod Evropského poháru: 4.- 5.6.2011 Albacete /Španělsko/

Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch 
Praha 1

PR

 

Fotogalerie

Truckerské Missano 2011 a neděle v podání Buggyry

foto týmu

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu