Vyhledávání

Trukerský Most : Hra na domácím hřišti český tým MKR skončila dvěma doubly !

Trukerský Most : Hra na domácím hřišti český tým MKR skončila dvěma doubly !

Hra na domácím hřišti skončila dvěma doubly

Do domácího závodu v Mostě nastoupil český tým MKR za chladného počasí a dešťových přeháněk. Markus Bösiger a Markus Oestreich dovezli v měřeném tréninku své stroje Renault na první a třetí místo, a tak byla účast v následujícím superpoli více něž jistá. Nejrychlejších deset pilotů vždy v superpoli bojuje o startovní pořadí pro první závod dne. M&M´s jak piloty MKR Technology v paddocku pojmenovali, postavili své trucky cílevědomě do první řady – byla z toho pole position pro Oestreciha a startovní pozice číslo dvě pro Bösigera.

Startovní výstřel v prvním kole přišel se zdržením. Z trucku Uwe Nittela z Buggyry totiž cestou na start uniklo na trať nemalé množství nafty a její čištění si vyžádalo celých třicet minut. A protože vedení závodu nechtělo nic riskovat, jela se dvě zahřívací kola, což se nakonec ukázalo výt výhodou. Projíždějící stroje rozvířily bílý spojovací pás tak, že se podobal písečné bouři na Sahaře. Prach ani nestačil dosednout a na startovním semaforu se rozsvítila zelená a oba Renaulty zatřásly zbytkem pole. Markus Bösiger se ujal vedení a jeho týmový kolega Oestreich jej následoval. Jedno kolo za druhým prokazovali jezdci MKR vrcholnou formu, která jim vynesla první dvojité vítězství dne. Radost byla veliká a domácí publikum ji dávalo řádně najevo!

Jako obvykle startovalo v následujícím závodě prvních osm jezdců závodu číslo jedna v obráceném pořadí. Bösiger tedy z osmého a Oestreich ze sedmého místa. Na špici se postavili Alexander Lvov (MAN) a Anthony Janiec (Renault). Start probíhal ještě celkem poklidně, ačkoli v Mostě zaručuje hned první kombinace zatáček pravá-levá výsostnou podívanou plnou předjížděcích manévrů. Markus Oestreich se dokázal protáhnout po vnitřní straně tratě, zatímco Bösiger byl zvenku jako okleštěný. Na čele si jel pro vítězství stylem start-cíl Hahn, za kterým se na Albaceteho druhou pozici dotahoval Oestreich. Vybojoval ji v posledním kole - Abaceteho poslala olejová skvrna ven z trati, Oestreich využil příležitosti a projel cílovou rovinkou jako druhý. Co pro jednoho smůla, to pro jiného štěstí!

Protože bylo při vyhlašování pořadí zjištěno překročení rychlosti u Bösigera a Levetta , oba dostali časovou penalizaci a Bösiger se bez započítaných bodů propadl až na dvanáctou pozici. Ačkoli opětovná kontrola systému ani u Bösigera, ani u Levetta žádné překročení rychlosti nezaznamenala, FIA penalizaci za vysokou rychlost oběma z nich už ponechala.

Nedělní počasí zůstalo i nadále studené a deštivé, i přesto ale závod diváky i týmy řádně rozpálil. V superpoli se Markusu Oestreichovi znovu podařilo zajistit si pole position před jeho týmovým kolegou Bösigerem. A tak oba piloti MKR startovali v následujícím závodě opět z první řady. Bösigerovi se podařilo vystartovat rychleji a hned v první zatáčce se ujal vedení, následován Oestreichem a Antoniem Albacete. Jedno kolo za druhým se dvojici Renaultů dařilo ujíždět zbytku pole, a nikdo ze soupeřů nedostal šanci je o první příčky připravit. Za bouřlivého povzbuzování si tak Bösiger a Oestreich připsali druhé dvojité vítězství tohoto víkendu.

Do druhého závodu startovalo jako obvykle prvních osm v obráceném pořadí. Pro Oestreicha to znamenalo sedmou pozici, pro Bösigera osmou. První řadu obsadili Alex Lvov a Adam Lacko. Bylo odstartováno a jako vždy se hned v první zatáčce tvrdě bojovalo o změnu pořadí. Piloti MKR však i přes nemilosrdné nájezdy dokázali své pozice obhájit a měli teď plné ruce práce, aby se propracovali dopředu. Než dospěl závod do své poloviny, byli už na druhém a třetím místě a začali obléhat Rusa Lvova a Němce Uweho Nittela. Souboj skončil kuriózně, Nittel vysloveně rusovi „skočil na záda“, a oba vozy se ocitly zaklíněné v sobě na špici úzké zákruty. Na vedení závodu tato nehoda ale dopad neměla a po žlutém praporku za tímto úsekem závod živě probíhal dál. Zbývajících třináct jezdců tedy muselo překonávat neúprosnou překážku každé kolo a kolem havarovaných vozů složitě manévrovat. V tomto závodě nakonec Markus Oestreich dosáhl na čtvrté místo a Markus Bösiger na šestou pozici .

Během tohoto fantastického víkendu dokázali piloti MKR nasbírat cenné body do celkového hodnocení. Markus Bösiger snížil o šest bodů náskok Jochena Hahna a Markus Oestreich se v celkovém pořadí posunul přes Davida Vršeckého na čtvrtou příčku.

Celkově vede Antonio Albacete s 263 body před Jochenem Hahnem (227) a Markusem Bösigerem (221). Čtvrtý je Markus Oestreich (171) před Davidem Vršeckým.


V bodování týmů je MKR Technology na druhé pozici (459).
Závody tahačů v TV:
na Sport 1 (dříve DSF) Most 04.09.2010 12:15 – 12:45 hodin
na Schweiz5 www.schweiz5.ch
Příští závod: Zolder / Belgie 11.-12.09. 2010

PR

 

Fotogalerie

Truckerský Most 2010 - atmosféra miniobjektivem Pavla Jelínka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu