Vyhledávání

Tým Buggyra si věří a do Albacete chce jet pro další vítězství

GP Albacete ( Španělsko ) – 06 . - 07 . června 200 9

Do Albacete pro vítězství!

Po velmi vydařeném představení Markuse Bösigera a Davida Vršeckého v Misanu se nejlepších jezdci posledních dvou ročníků truckového šampionátu starého kontinentu představí na okruhu v Albacete. Cíl týmového managementu je jasný, pokračování úspěšné ofenzivní taktiky a útok na první místo průběžného pořadí, na kterém se po úvodních podnicích v Assenu a Misanu drží poněkud překvapivě Antonio Albacete.

Jsme zpátky

Přesně toto mohl říci v Misanu po nepříliš přesvědčivém představení Buggyr v Assenu technický ředitel Mario Kress, jehož technický tým dokázal během necelých dvou týdnů smazat technologickou převahu Albaceteho MAN. „To, jestli jsme mohli na nové pneumatiky Goodyear na předních nápravách reagovat s větším předstihem, budeme řešit po sezóně. Hlavní je, že jsme i přes výrazné bodové ztráty dokázali v Misanu adekvátně odpovědět,“ potvrdil německý inženýr s tím, že pakliže se nestane nic neobyčejného, hodlá v nastoupeném trendu pokračovat i v Albacete. Nemalý problém ovšem vidí v časovém harmonogramu závodu. Mezi starty jednotlivých pohárových jízd jsou totiž pouhé dvě hodiny. „Kdybych si liboval ve spikleneckých teoriích, položil bych si otázku, jestli časový program není uzpůsoben tak, aby vyhovoval týmu s jediným jezdcem? Vezmeme-li v potaz, že závod trvá zhruba půl hodiny, pak následují procedury spojené s kontrolou speciálů ze strany technických komisařů a vyhlášením vítězů, stačíme udělat běžnou údržbu a auto umýt.“

V této souvislosti se vybavuje zajímavá příhoda z roku 2006. V úvodu nedělní kvalifikace hodlal Antonio Albacete vytlačit z okruhu Gerda Körbera. Při tomto svém manévru zlikvidoval převodovku. Po skončení kvalifikace byla v celém depu na základě záhadné poruchy zastavena voda. Problém byl zázračně vyřešen několik minut po výměně Albaceteho převodovky. Start byl tak o půl hodiny posunut.

Šampióni se těší!

Pohled na dosavadní statistiky ukazuje, že se Buggyrám v Albacete daří. Poté, co španělský okruh nahradil v sezóně 2005 finské Alastaro, triumfovaly Buggyry v pěti z celkového počtu osmi pohárových závodů. O dvě vítězství se podělili Körber s Vršeckým, loni vyhrál Markus Bösiger. Švýcarský mistr Evropy z roku 2007 se do Albacete těší, přesto má před startem poněkud smíšené pocity. „V neděli se mi nějak nedaří. Předloni mě penalizovali v okamžiku, kdy jsem si jel pro vítězství. V loňské sezóně mě pro změnu trefil v kvalifikaci Belloc, takže jsem do pohárového závodu startoval z poslední řady,“ vzpomíná Markus, který po Misanu ztrácí na vedoucího Albaceteho patnáct bodů. „Letos se jede deset závodů, vyhraje ten, kdo bude rychlý a trpělivý. Tomu podřídím v Albacete veškerou taktiku.“

David Vršecký si v roce 2007 vyzkoušel závod s hendikepem, když dokázal vyhrát nedělní pohárový závod po startu ze čtvrté řady. Loni pro změnu druhý den závodního víkendu pobavil diváky ukázkovými „hodinami“, které ho připravily o druhé místo. „Pamatuji si na to. Strašně pršelo, zkusil jsem předjet Jochena a nějak to nevyšlo,“ potvrzuje úřadující mistr Evropy, který po Misanu nabyl optimismu. „Souhlasím s Markusem. Chce to klid a přenést veškerý stress na Antonia. Konečně se po letech dočkal průběžného vedení, doma ale bude pod tlakem.“ David se před odletem rovněž vyjádřil k rozpoložení, které panuje mezi oběma jezdci Buggyry. „V Misanu mě Markus překvapil útokem na hraně, ale nedá se nic dělat. Každý jedeme za sebe, naše vztahy bych přesto nazval velmi korektními.“

Přesun do Nogara

Přestože tým Buggyra International Racing System čeká závod v Albacete, šéf týmové logistiky Petr Marek již řeší rébus s názvem Nogaro! „Po Albacete se za dva týdny jede v Nogaru. Pokud se nestane něco hodně nečekaného, tak se kluci nebudou vracet do Čech, ale pojedou rovnou do Francie. V současné době pracujeme na vybudování logistického skladu,“ prozradil Petr s tím, že o místě případných složitějších oprav se bude rozhodovat na základě momentálního vývoje situace. „Neděláme si moc velké iluze o tom, že by nás nechali delší dobu v Albacete. Zatím věříme, že nedojde k žádné destrukci některého z aut. V minulosti jsme ale několikrát ukázali, že jsme schopni se vyrovnat s prakticky jakoukoli situací.“

EP tahačů 2009 po posledním závodu - jezdci

Jezdec Značka Body

Antonio Albacete (Španělsko) MAN 103

Markus Bösiger (Švýcarsko) Buggyra 88

David Vršecký (Česko) Buggyra 83

Egon Allgauer (Rakousko) MAN 46

Markus Altenstrasser (Rakousko) Renault 43

Jochen Hahn (Německo) MAN 41

EP tahačů 2009 po posledním závodu – týmy

Značka Jezdci Body

Buggyra Bösiger – Vršecký 191

Renault Vojtíšek – Altenstrasser 130

MAN Szobi – Hahn 101

 

Buggyra

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu