Vyhledávání

V Zolderu český tým MKR vyhrál polovinu závodů !! Jeho piloti šestkrát vyskočili na pódium !

V Zolderu český tým MKR vyhrál polovinu závodů !! Jeho piloti šestkrát vyskočili na pódium !

V Zolderu tým MKR vyhrál polovinu závodů a piloti šestkrát vyskočili na pódium

Zolder – Hned dvakrát a vždy během obou hlavních závodů zaútočil tým MKR Technology na zopakování historického momentu z Mostu, kde se mu podařilo kompletně zaplnit celé slavnostní pódium. Přestože diváci při osmém podniku Mistrovství Evropy závodních tahačů na okruhu v belgickém Zolderu nakonec velkolepý triple neviděli, piloty v šedo-červených kombinézách si mohli prohlédnout při každém vyhlášení. Dohromady na stupně vyskočili hned šestkrát, když navíc přesně polovinu závodů vyhráli.

„Měli jsme k dalšímu triplu hned dvakrát velmi blízko a jednou se dokonce situace opakovala přesně jako při oné premiéře nedávno v Mostě. Vždycky jsem ale říkal, že truckracing je nevyzpytatelný a stát se může cokoli, i když všechno zdánlivě šlape na výbornou. Teď jsme se o tom přesvědčili, nicméně zklamní být rozhodně nemůžeme, protože máme za sebou další velmi úspěšný víkend,“ řekl šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

Severočeské renaulty měly v Zolderu na výborné výsledky „našlápnuto“ už od začátku. Rozhodující sobotní kvalifikaci, tedy super pole vyhrál Adam Lacko před Antonio Albacetem, který měl v závěsu oba další piloty MKR Technology Markuse Bösigera a Oestreicha. Lacko, který měl potíže s přehříváním brzd, však výhodu první startovní pozice nezužitkoval. V hlavním závodě se před něj dostal právě Albacete a pak i kolega Bösiger. Sice všechny tři renaulty projely cílem pěkně za sebou v pořadí Bösiger, Lacko, Oestreich, ale další plné pódium Severočechům překazil právě zlatý Albacete. „Byla to smůla. Okruh v Zolderu mám rád. Je úzký a strašně špatně se na něm předjíždí. Naštěstí jsme problémy s brzdami hned vyřešili, takže jsem si vavříny mohl ještě několikrát užít a dokonce pak celou situaci předvést ještě jednou, tentokrát úspěšně,“ mrknul Adam Lacko.

V odpoledním hendikepu si nejrychlejší osmička opět zrcadlově otočila své pozice, takže jezdci z MKR startovali až ze třetí řady. I přesto se probojovali na pódium. Markus Oestreich, který se v úvodním závodě na pódium nevešel, si tentokrát hodně spravil chuť, když postupně všem konkurentům ukázal záda a zaslouženě zvítězil. Pro stříbro si dojel Albacete a z bronzu se znovu radoval Adam Lacko. Markus Bösiger bodoval šestý.

Nedělní začátek dne už silně připomněl právě historický moment z Mostu. Tým MKR totiž ovládl super pole. Nejrychlejší časy trojice pilotů Oestreicha, Lacka a Bösigera jim zajistily také první tři příčky na startovním roštu. „Když vyskočily časy, tak v týmu zavládla euforie. Všichni jsme tajně věřili, že bychom mohli ten úspěch zopakovat,“ prozradil elektroinženýr Bedřich Frieser.

Vlna emocí se v samotném závodě uklidnila už v první zatáčce, kdy se hned před dva jezdce MKR dostal znovu šampion Albacete a následně předjel i vedoucího Oestreicha. Následující „drive through“ pro Adama Lacka spálila veškeré naděje, protože znamenala jeho posun až na osmou pozici. Z vítězství se tak radoval Albacete, stříbrný byl Markus Oestreich a bronz bral David Vršecký, který za sebe posunul severočeského konkurenta Markuse Bösigera. „Albacete využil momentu, kdy na trati zavlály žluté prapory a celkem sporně poodskočil. Stříbro je stříbro, ale víme, že jsme měli na víc,“ řekl Markus Oestreich.

V odpoledním hendikepu už Adam Lacko výhodu prvního místa na roštu stoprocentně zužitkoval, když suverénně stylem start cíl zajistil týmu druhé vítězství v Zolderu. Za ním překvapivě přijel Gerd Körber, který druhou příčku udržel před dotírajícím Španělem Albacetem. V posledním belgickém závodě Markus Bösiger bodoval sedmý a s technickými potížemi dojel Markus Oestreich osmnáctý. „Tentokrát to nemělo chybu. Auto jelo perfektně, já měl výbornou startovní pozici a kolem nebyl nikdo tak blízko, aby mě ohrozil, takže jsem si ji už jen hlídal,“ dodal zlatý pilot Adam Lacko.

Na programu letošního evropského šampionátu závodních tahačů jsou už jen poslední dvě zastávky. Na čele je po Zolderu stále Němec Jochen Hahn, za kterým je úřadující šampion Antonio Albacete a třetí Adam Lacko. Za něj poskočil kolega Markus Oestreich. Na šesté příčce je Markus Bösiger. Napínavější rozhodně bude soutěž týmů. Vedoucí dvojici Cepsa/Bernau se na rozdíl čtyřiadvaceti bodů přiblížil právě MKR Technology.

Následující, už předposlední podnik Mistrovství Evropy trucků je na programu za necelé dva týdny na závodním okruhu ve španělské Jaramě (1. – 2. 10.). „Zolder se vyvíjel malinko jinak, než jsme očekávali. Zatímco vedoucímu Jochenovi se tentokrát vůbec nedařilo, naopak velmi vydařený víkend má za sebou právě Antonio. Po různých peripetiích se nám podařilo sbírat potřebné body, takže stále bojujeme o nejvyšší příčky. Závěr sezóny bude díky tomu hodně napínavý, ale věřím, že se ho podaří strhnout na naši stranu,“ neztrácí nikdy optimismus šéf stáje MKR Technology Mario Kress.

 

 

PR

 

Fotogalerie

Truckerský Zolder 2011 a úspěšný tým MKR

foto týmu

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu