Vyhledávání

Ve vojenském prostoru Teleček u Milovic začal trucktrial s rekordem

Ve vojenském prostoru Teleček u Milovic začal trucktrial s rekordem
MILOVICE – první závod sezóny 2007
 
Truck trial, což je soutěž nákladních vozidel v náročném terénu, zahájil letošní sezónu v bývalém vojenském prostoru Teleček u Milovic. Přestože bylo přihlášeno přes 50 soutěžních posádek, na startovní listině se jich nakonec za slunného počasí objevilo „pouze“ 43. Tolik se jich s výjimkou mezinárodního závodu v Lišanech u Postoloprt zatím žádného závodu nezúčastnilo.
 
V Milovicích se divákům představily tito „nováčci“:
 
Ve skupině S1 to byly již z minulosti mnoha divákům známé osobnosti Jindřich Hubený a Vlasta Malíková. Ve startovním poli to jsou jedni z nejzkušenějších a služebně nejstarších. Jejich truck-trialové začátky sahají do devadesátých let, kdy startovali v nejrůznějších místech Evropy. Je pravdou, že se rozhodli už jako posádka aktivně neúčastnit truck-trialových soutěží, ale bylo to silnější než oni, a svůj návrat mezi trialisty oslavili prvním místem ve své kategorii. Gratulujeme k takto úspěšnému návratu!
 
Ve skupině S2 došlo pouze k přesunům u posádky Unimogu. Honza Šebor za volantem vystřídal Karla Fialu a na své bývalé místo spolujezdce posadil Pavla Bečku. Další nový  Unimog, který je do letošního ročníku v kategorii S2 přihlášen, řízený Rolfem Kempem (SRN), nám všem známým z S1. Rolf  ale nestihl svůj nový vůz doladit a na prvním závodě letošního seriálu chyběl. Vítězem ve skupině S2 se stal František SlunéčkoHankou Daumovou na voze VIZA ROSS.
 
Skupinu S3 nejen růžovou barvou svého Iveca oživila další z posádek sousedního Německa Dieter Wollenberg a Lutz Hechler. I oni jsou rovněž přihlášeni do celého ročníku soutěže a v Milovicích skončili na druhém místě za vítězi této kategorie Františkem Horáčkem a Luďkem Zukriegelem na vozidle Praga V3S. V milovických sekcích se po delší přestávce a s novou posádkou Radek Vejr a Jan Morávek znovu objevila i roudnická Praga V3S.
 
Do skupiny S4  silně zavál severovýchodní vítr. Severovýchodní proto, že z hodně vzdáleného východu přinesl vůz Ural  4320 a k němu ze severu Čech, konkretně z Horního Jiřetína , posádku Jaroslav Kocourek a Petr Leichner. A že vítr zavál opravdu silně, dokazuje i to, že při svém prvním startu tato posádka nejen že zvítězila v S4, ale zároveň s druhými v pořadí, posádkou Jirka Benda ml. a Pavel Benda na voze Tatra 813 6x6 pro svá auta získali stejným počtem diváckých hlasů ocenění LEŠTĚNKA za nejkrásnější vůz soutěžního víkendu. Gratulujeme! Nutno podotknout, že v divácké anketě se objevily všechny vozy ze všech startujících skupin!!!!  Nenašel se žádný, který by nedostal od diváků ani jeden jediný hlas, takže své příznivce mají opravdu všichni a každý vůz je pro někoho ten nejkrásnější.
 
Ve skupině S5 se objevilo nejvíce nových posádek. Celkem jich v této královské kategorii soutěžilo 14. Pro letošní rok se ale v S5kách počítá se startem až 18ti,  což znamená, že budou muset být  rozděleny do tří skupin. Řady rozšířil početný klan Jansů, který se skládá ze dvou generací (prozatím). Se jménem Jansa na dveřích soutěžních Tater 813 8x8 se představily tři posádky. Velmi úsměvně působila připomínka jednoho diváka, asi 12letého kluka:“ To snad není možný, to je zase Jansa!“
 
Posádky této početné rodiny obsadily 7., 8. a 10. místo. Další nová posádka  v této kategorii Tomáš Holomý a Martin Krepindl se startovním číslem 510 obsadila místo dvanácté. Vítězi této kategorie se stali staří známí – Rostislav Drahokoupil a Vladimír Krčil.
 
V kategorii P1 se sice představily dvě nové posádky, ostraváci David Haraším s Pavlem Pospěchem a Jiří a Kamil Macurovi, avšak nový speciál jsme zde neviděli. To proto, že tyto dvě posádky zakoupily od Truck-Trial-Teamu Líšný nám všem dobře známý modrý „Svařák“. Avšak na první místo v kategorii s ním nedosáhli, to obsadila posádka Pinocchia - Martin Kuna a Miroslav Pouzar.
 
Pouze ve skupině velkých prototypů P2 se zatím žádná nová posádka neobjevila. A vítězové ? Jak jinak, naši staří, dobří a rozvážní známí, neoficiální mistři světa v jízdě na volnoběh, posádka Vladimír Jacháček a Jiří Špeta se svým speciálem Šílený Max.
 
Ač v minulosti posádky terén v Milovicích trošku kritizovaly, letošní rok byl pro ně příjemným překvapením. Pan ing. Vratislav Veselý – majitel této lokality se k naší spokojenosti rozhodl pro poměrně nákladnou úpravu tohoto areálu . Na úpravách terénu jsme se podíleli jako odborní poradci a vznikly tady krásné a náročné sekce. Současně se zde buduje i zázemí, které sice ještě není dokončeno, ale zcela jistě jej ocení všichni, kdo se zde rozhodnou nějaký z motoristických závodů pořádat.
 
Po oba dva soutěžní dny se bylo na co dívat! Stejně jako v loňském roce byla připravena rychlostní soutěžní sekce v celkové délce 2km, doplněná šesti brankami. Nejrychlejším vozem zde byl Ural 4320 Jaroslav Kocourek – Petr Leichner s časem 2min. 24 sekund. O dvě sekundy za ním se umístila Tatra 813 8x8 Rostislav Drahokoupil – Vladimír Krčil. Pokořit tyto časy se pokusila i tři vojenská BVP a tank T54. S touto technikou se tak divákům představil Pavel Komenda s partou svých kamarádů a nadšenců pro vojenskou historii. Bez ohledu na dosažené časy, u diváků zvítězili naprosto všichni, kteří tuto trať projeli. Na vozy Praga V3S se dokoce mezi diváky uzavíraly sázky, zda se dostanou do časového limitu 3 minuty! Kdo nevěřil, ten prohrál.
 
Celý sobotní den nás na tomto závodě provázel tým Českého rozhlasu. Stejně jako v loňském roce si paní redaktorka sedla k jedné z posádek, které při jízdě zpovídala. Vybrala si opět vůz značky Tatra, tentokrát s řidičem Milanem Hradem. V  kabině bílé „šestikolky“ se neohroženě vydali přímo do soutěžní sekce. Výsledkem jejich adrenalinové jízdy bylo rozbité přední sklo, pro paní redaktorku tak zcela jistě nezapomenutelný zážitek, o který se při živém vysílání z kabiny Tatry podělila s posluchači ČRo.
 
Cenu budkař závodu „vybojovala“ „vykutálená“  posádka „dědy“ Jirky Bendy ve speciálu Praga V3S. V jedné ze sekcí se dokázali skutečně převrátit na „budku“, střecha dole / kola nahoře. Stejná cena byla udělena i posádce žluté pancéřové Tatry Jiřího Soukupa a Pavla Obermana. Stejně jako vloni, na konci nedělního soutěžního dne svou Tatru převrátili a skoro to vypadá, že se rýsuje další tradice prvního závodu sezóny. Uvidíme v příštím roce.
 
Kromě již výše zmiňovaného diváckého hlasování, udělovali i novináři a fotografové titul „novinářské leštěnky“.  Zvítězilo startovní číslo 352 -  Tatra 137  Jiřího Volfa a Petra Čechvaly. Určitě bylo přihlédnuto nejen k řemeslnému zpracování jejich Tatry, ale jistě i k tomu, že tato posádka má ve stejném stylu postavený i autobus, který je upraven nejen k bydlení posádky, ale i k převozu soutěžního vozidla. Druhá oceněná posádka byla Tatra 813 8x8 Adama Staňka a Pepy Řičičáře. Bylo asi poznat, že na ní dělali opravdu celou zimu.
 
Z Milovic je to všechno, celkové výsledky, kterými posádky svou sezónu zahájily, jsou na stránkách www.trucktrial.cz . Zároveň upozorňujeme na právě vycházející DVD zpracované skupinou 4T. Diváci na něm najdou nejen dokument o závodu v Milovicích, ale také samostatný záznam z divácky populární rychlostní sekce. DVD je nově doplněné i rozhovory s posádkami a lidmi z ČTT. Toto DVD si můžete zakoupit na info-stánku ČTT anebo objednat na dobírku.
 
 
Sobotní odpoledne měli diváci vylepšené i mototrialem. Se svojí Trial Moto Show přijel ukázat svoje umění mnohonásobný mistr ČR v mototrialu ( šlapačkách ) Pavel Balaš. Svoje vystoupení vylepšil „třešničkou“ – premiérou šlapačkového sajdkáru. Spolu s kolegou předvedli tento speciál v těžkém trucktrialovém terénu. Na závěr Pavel Balaš vozil zájemce o jízdu v sajdkáru po zadním kole i z řad diváků.
 
Všichni se těšíme na další závody, přejeme všem divákům kromě příjemného počasí i spoustu nezapomenutelných zážitků! 
 
Jana Fickertová a 4T
 
 
 
 
 
A o víkendu se jede tradiční závod v Mohelnici.
 
 

Fotogalerie

Mohelnice - Extremtrucktrial 2006

foto archiv pořadatelů, Boh. Roub

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu