Vyhledávání

Vršecký a Buggyra odjeli do belgického Zolderu pro naději !

Vršecký a Buggyra odjeli do belgického Zolderu pro naději !

Do Zolderu pro naději!

Neuvěřitelný počet dvanácti vítězství si v posledních devíti letech připsali na svá konta jezdci na Buggyrách. Plnou třetinu z nich má na „svědomí“ úřadující mistr Evropy David Vršecký.

Do Zolderu s novinkami


Přestože závod na domácím okruhu v Mostě nedopadl podle jeho představ, když místo útoku na stupně vítězů přišel sestup na průběžnou pátou příčku, mistr Evropy motivaci rozhodně nepostrádá. „O body i celkové postavení v tabulce mě připravil zničený kardan. Každý, kdo se jen trochu orientuje v závodění, ví, že únavě materiálu, nelze při nejlepší vůli zabránit,“ hodnotil David své mostecké působení. Na posledním závodním víkendu pak nalezl i pozitiva. „Mezi časy, kterých jsme v Mostě dosahovali někdy v dubnu a těmi víkendovými je velký rozdíl. Stále zrychlujeme, zatím o desetiny. Doufám, že do Zolderu stihneme realizovat další změny na autě a bude lépe.“

Jak David přiznal, i přes nejrychlejší čas ve Smolensku zůstává největším problémem Buggyry měřený trénink. „Nejsem stoupencem různých spekulací, jsou ale věci, které mi rozum dost dobře nebere. V Mostě jsem prohrál s Markusem Bösigerem v měřeném tréninku o sekundu. Do nedělního závodu s hendikepem jsem pak startoval z poslední řady. Po čtyřech kolech jsem byl za Markusem a zbytek závodu ho tlačil před sebou. Rozdíl sekundy byl rázem pryč…“

Spokojenost s testováním

Jak ukázala analýza dat, prakticky 70% novinek aplikovaných před Mostem se osvědčilo, na zbylých 30% se v roudnickém Buggyra Technology Centru pracovalo v průběhu minulého víkendu. V jeho závěru padlo rozhodnutí ohledně testování v Mostě. „Chceme se zaměřit na měřený trénink, na zajetí jednoho rychlého kola, které by mi zajistilo místo v první, případně druhé řadě,“ prozradil David. „Věřím, že by to mohlo vyjít. Technické okruhy v Zolderu a Le Mans by nám měly vyhovovat podstatně více, než přece jen poněkud jednodušší Most.“

S výsledky testování, které proběhlo v pondělí na okruhu Mostě, panovala v řadách Buggyry spokojenost. „Těch 70% věcí, které v Mostě fungovaly, jsme ještě vylepšili. Nepříliš funkčních 30% bylo uvedeno do patřičného stavu,“ hodnotil David s mírnou nadsázkou. „Hodně jsme zapracovali na podvozku, snad se to v nejbližší době projeví.“

Tlak na svou osobu dvojnásobný mistr Evropy rozhodně necítí. „Nesdílím názor, že dosavadní průběh sezóny se absolutně nepovedl, takže teď už musím všechny závody do konce sezóny vyhrát. Rád bych, ale buďme realisty,“ řekl David Vršecký. „Každé vítězství se počítá, nicméně, jak už jsem řekl několikrát, rozhodně nemíním lámat věci přes koleno. Hlavně ne přes to, které jsem si kdysi poničil při pádu z motorky.

V Zolderu s Nittelem


Úřadujícího mistra Evropy podpoří v jeho snaze o vylepšení dosavadních výsledků i Uwe Nittel. Německý jezdec v českých službách měl původně startovat jen v závěrečných dvou závodech v Le Mans a Jaramě, týmové vedení ovšem pružně reagovalo na aktuální vývoj situace. I přes neúčast v Misanu a ve Smolensku totiž Uwe bojuje o umístění v první desítce. Navíc dvojice Vršecký-Dolejš prahne po dalších telemetrických datech.

„Nemám se změnou víkendového programu sebemenší problém. Z toho, co vím o Zolderu se jedná o okruh, který by mi mohl vyhovovat,“ potvrdil Uwe v telefonickém rozhovoru. A jak přiznal, velmi ho pobavila možnost bojovat o titul Nováčka roku. „Získat v mém věku toto ocenění považuji za zábavné. Ničemu se ale nebráním.“


Stav EP tahačů před závodem v Zolderu: 1. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 263, 2. Jochen Hahn (Německo/MAN) 227, 3. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) 221, 4. Markus Östreich (Německo/Renault) 171, 5. David Vršecký (Česko/Buggyra) 167, 6. Chris Levett (Anglie/MAN) 143, …..10. Uwe Nittel(Německo/Buggyra) 46


Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
Klimentská 1246/1
110 00 Praha 1
CZECH REPUBLIC

PR

 

Fotogalerie

Truckerský Most 2010 - atmosféra miniobjektivem Pavla Jelínka

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu