Vyhledávání

David Komárek s Normou ve Slavkově poprvé ''až druhý''. Porazil ho týmový kolega Šubert.

David Komárek s Normou ve Slavkově poprvé ''až druhý''. Porazil ho týmový kolega Šubert.
TZ 2011 – 10 - 1. Slavkovské serpentiny – Slavkov u Brna -2001
 
 Slavkov viděl premiérové vítězství Drahoslava Šuberta
  
Po téměř dvouměsíční přestávce se vrátil seriál Liqui Moly Berg Cupu 2011 na české tratě.Dějištěm  dalšího, již sedmého závodního víkendu, byl premiérový ročník Slavkovských serpentin ve Slavkově u Brna. Na trati dlouhé 2200 metrů změřila síly téměř stovka závodníků z České republiky Slovenska, Polska , Maďarska a Francie.. Ve startovním poli nechybělo ani sedm jezdců Liqui Moly Komvet Racingu v čele s vedoucím jezdcem absolutní klasifikace Davidem Komárkem na Normě M20F.
 
Letošní suverén David Komárek odjížděl do Slavkova s  nejvyššími cíli, ale již po prohlídce tratě bylo jasné, že díky parametrům může nepříznivě ovlivnit závod počasí , které dle předpovědi meteorologů nevěstilo nic dobrého. Již od samého začátku sobotních tréninkových jízd zajížděl David Komárek absolutně nejrychlejší časy a všem dokazoval, že na suché trati letos nemá konkurenta, což zúročil i ve dvou závodních jízdách sobotního programu a stal se suverénním vítězem před Alešem Mlejnkem na formuli Opel Lotus a Michalem Novickým na Reynardu 032. 
 

Nedělní závod , který se skládal z jedné tréninkové a třech závodních jízd z nichž se do konečného hodnocení započítávaly dva nejlepší časy. Počasí skutečně závod ovlivnilo a poprvé v letošní sezóně nebyl v kolonce vítěz závodu – David Komárek , ale týmový kolega  Liqui Moly Komvet Racingu, Drahoslav Šubert na Mitsubishi Lancer EVO IX startující ve třídě S1 nad 2000 ccm, který profitoval jízdami , které odjel na suché trati a stal se tak historicky poprvé absolutním vítězem. David Komárek s Normou M20F obsadil v součtu dvou nejlepších časů druhé místo , když po druhé jízdě , kterou skupina závodních speciálů absolvovala za deště, figuroval až na 25. místě. Diky lepšímu času ze třetí jízdy , která proběhla již na částečně osychající trati se součtem časů vyhoupl na konečné druhé místo. Třetí místo obsadil taktéž jezdec , který měl štěstí a obě závodní jízdy odjel na suchu , Radek Šťastný na Subaru Impreza STi.  

 
Štěstí se tentokrát otočilo zády k dalšímu jezdci Liqui Moly Komvet Racingu, Marku Rybníčkovi.. V sobotu závod nedokončil pro poruchu převodovky těsně před cílem první jízdy. Ačkoliv se mechanici snažili, seč jim síly stačili, poškozenou převodovku vyměnit nestihli v časovém limitu a Marek Rybníček nenastoupil na start druhé jízdy a ze závodu odstoupil. V neděli po slibné kvalifikaci , kde auto fungovalo na sto procent , pozlobilo v první závodní jízdě v horní části tratě turbo u jeho Mitsubishi Eclipse a byla z toho ztráta za níž byl klasifikován na 67. místě. Díky dešti a mokré trati , měl Marek jen málo šance ke zlepšení svého času a nakonec obsadil v součtu 27. místo a ze Slavkova odjížděl bez bodového zisku do celkové klasifikace Liqui Moly Berg Cupu 2011. Podobný smolný víkend měl tentokrát i Vojtěch Staněk, startující s Peugeotem 106 Maxi ve třídě E1 do 1600 ccm. V sobotu obsadil páté místo ve třídě a na druhý den pro poruchu musel ze závodu odstoupit.
 
To se nedá naopak říct o dalších týmových jezdcích Martinu Zemanovi na Mitsubishi Lancer EVO VI , který v sobotu obsadil čtvrté místo celkově a v nedělním polozmoklém závodě obsadil příčku osmou a Jiřím Špalkovi na Mitshubishi Lancer WRC 05 , který skončil v sobotním závodě na pátém místě a v nedělním závodě na místě sedmém. . Tomáš Miniberger na Mitsubishi Lancer EVO VIII obsadil v sobotu čtvrtou příčku, v neděli po drobném zaváhání pak osmé místo.
 
Ještě tři závodní víkendy zbývají do konce seriálu Liqui Moly Berg Cup 2011. Vše nasvědčuje tomu, že by již v příštím dvoj závodě, který se koná na zkrácené trati Ecce Homo ve Šternberku již o tomto víkendu, by mohl získat premiérové absolutní vítězství v seriálu David Komárek, který má před svými pronásledovateli již více jak stošedesáti bodový náskok. Avšak o druhé a další místa bude zcela určitě úporný boj až do posledního závodu na trati Divácké 13 v polovině září.
 
 
TZ Ligui Moly Komvet Racing
 
 

Fotogalerie

Slavkovské serpentiny 2011 objektivem Petra Podroužka

Další fotografie 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu