Vyhledávání

Na zkrácené verzi trati Ecce Homo se ve Šternberku pokračoval Liqui Moly Berg Cup

Na zkrácené verzi trati Ecce Homo se ve Šternberku pokračoval Liqui Moly Berg Cup

Na známé trati Ecce Homo se ve Šternberku konal další podnik seriálu Liqui Moly Berg Cup. Ačkoliv se tato trať jela ve zkrácené verzi, dávala některým jezdcům dosti zabrat a tak nebylo o zajímavé momenty nouze. Kvůli rozmarům počasí, které provází Berg Cup již od minulého závodu byl tento podnik velice náročný na správný výběr pneumatik a i to hrálo roli v boji o pořadí.

Sobotní den byl příčinou přeháněk ve znamení neustálého střídání mokrých a suchých pneumatik a nejlépe se s tím vypořádal Marek Rybníček s vozem Mitsubishi Eclipse Evo 650.

 

Druhý nejrychlejší čas v cíli měl David Komárek s Normou M20F, který i na mokrém povrchu postupně zrychluje a od vítězství jej v tomto případě dělila pouhá desetina. Na dalších několika příčkách se umístily vozy značky Mitsubishi. Třetí dojel Martin Zeman s Lancer Evo VI, který však měl již značnou ztrátu na první dva v pořadí. Čtvrtý byl Jiří Špalek s vozem Lancer WRC 05 a páté místo obsadil nejrychlejší jezdec skupiny sériových vozů Drahoslav Šubert s lancerem deváté evoluce. V neděli se již nad Šternberk vrátilo sluníčko a téměř letní teploty. Jelikož toto počasí nahrává formulovým vozům, posunul se David Komárek na místo první.

V součtu časů odsunul Rybníčka na druhé místo o téměř pět sekund a ačkoliv jeho Eclipse dosahoval na jedné z rovinek rychlostí kolem 250km/h na vítězství už to nestačilo. Beze změny zůstalo v neděli třetí místo, na které opět vystoupil Martin Zeman. Překvapením nedělního závodu se stal Miloš Zmeškal, který obsadil čtvrté místo o pouhé dvě desetiny za Zemanem. Páté místo absolutně si vyjel Jiří Špalek s Mitsubishi Lancer WRC 05.

V nejslabší třídě sériových vozů, nebo-li S1-1600 byly mezi nejlepšími jezdci tak propastné rozdíly, že pořadí zůstalo po oba dny nezměněno. Pro první místo si dojel Martin Zimák s Citroenem Saxo VTS, druhý dojel Ladislav Ázsóth s vozem stejné značky. Třetí místo bral po celý víkend Dušan Maleňák s vozem Škoda 136 GL.

V kategorii do dvou litrů se po oba dny stal vítězem Michal Slováček s Hodnou Civic Type-R. Sobotní druhé místo vybojoval Lubomír Loubal s VW Golf IV Tdi před třetím Miroslavem Kropáčem s Nissan Sunny Gti. V neděli se však Loubal díky technickým problémům svého Golfu posunul až za Kropáče a musel se tak spokojit se třetím místem.

Ve třídě nad dva litry čtyřkolek se sešla opět silná konkurence. Nejrychlejším jezdcem této kategorie byl v průběhu celého víkendu precizně jezdící Drahoslav Šubrt s Mitsubishi Lancer Evo IX. Sobotní druhé místo obsadil Karel Stehlík s vozem stejné značky a třetí dojel Luboš Havlíček, také s Mitsubishi Lancer Evo. V neděli se časy výrazně zrychlily díky slunnému počasí. Výsledkem bylo druhé místo Havlíčka, který se tak dostal před Karla Stehlíka.

V kategorii vytvořené pro vozy, jež mají sportovní průkaz vydaný autoritou patřící pod FIA si mezi sebou rozdaly vavříny jezdci, resp. i jezdkyně jezdící s vozy Mitsubishi Lancer EVO X. Třídu N/A nad dva litry vyhrál po oba dny Martin Jerman z týmu Evolution Racing Prague. V sobotu druhá Gabriela Sajlerová nezvládla v neděli držet tempo s Oskarem Benešem a tak si své pozice vyměnili. Oskar Beneš tedy v neděli druhý a Sajlerová třetí.

Ve třídě ryze závodních vozů do 1400ccm se mezi nejrychlejší tři jezdce vyjímečně nezařadil rakouský jezdec Ronald Lackner s vozem Suzuki Swift Gti, který v sobotu havaroval. Na prvním místě tak stanul Petr Šrahůlek s vozem Škoda 130 RS Evo I. Druhé místo obsadil polský jezdec Damian Borycki se Suzuki Swift s motorkovým motorem z kawasaki. Třetí skončil Martin Pleva s vozem Škoda Felicia. V neděli se i přes sobotní havárii objevil zpět na závodní trati Ronald Lackner, který si tak spravil chuť sladkým vítězstvím. Na druhé místo odsunul Petra Šrahůlka a na třetím místě se umístim Damian Borycki.

Ve třídě E1-1600 bylo pořadí po oba závodní dny stejné. Vedoucím jezdec této kategorie byl Vojtěch Staněk s vozem Peugeot 106 Maxi, druhý se značným odstupem skončil Vojtěch Macek se Škodou 1500R Coupe. Třetí se ztrátou více jak deseti sekund na druhého dojel Rostislav Seidl s Toyotou Corola 1600 Gti.

Ve dvoulitrové třídě po celý víkend jasně kraloval Milan Boháč s Renaultem Clio Sport, který svoji precizní jízdou nedal svým soupeřům šanci. V sobotu dojel druhý Tomáš Bek taktéž s vozem francouzské automobilky Renault. V neděli se však již dalších bojů o pódiová umístění nezúčastnil kvůli problémům se spojkou. Václav Fibich, který skončil v sobotu na místě třetím se tak mohl v neděli posunout na místo druhé a třetí příčku přenechal Alanu Bittnerovi s Nissan Sunny Gti.
 
Nejsilnější třídu závodních vozů nad dva litry s poháněnou jednou nápravou obsadily na prvních třech místech jezdci na vozech BMW M3. Nejrychlejším z nich byl po oba dny Pavel Ulman. Druhý skončil domácí Jiří Sedláček, který měl sice ambice na vítězství, ale to se mu tentokrát nepodařilo. Třetí místo si po celý víkend s větším odstupem držel Pavel Kotek.

Třída E1 nad dva litry čtyřkolek hostila pouze vozy japonské výroby a to buď z dílen automobilky Mitsubishi nebo Subaru. V sobotu byl nejrychlejší Martin Zeman s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI. Druhý skončil brněnský Jiří Špalek s překrásným a rychlým Lancerem WRC 05.Třetí místo obsadil slovenský jezdec taktéž na voze Mitsubishi, Radomír Čikor, který měl však na první dva již značnou ztrátu. V neděli se před Čikora dostal Filip Kuba s konkurenčním vozem od Subaru.

V nejslabší kubatuře formulových vozů vedla zcela jasně Jema 630 GT. Rychlejším ze dvou jezdců střídajících se na tomto voze byl po oba dny Antonín Piekarz, který s výrazným náskokem obsadil první místo. Druhý dojel Aleš Ryš a třetí jezdila polská závodnice Irena Stec, vodicí formuli Intech Suzuki GSX-R 1000.

V kategorii E2/C-2000 si velice rychle zvykl Jakub Trnka jezdící s Normou M20F, který již ve svém třetím závodě s tímto vozem neskutečně trápí své soupeře. Právě jemu se podařilo po oba závodní dny vyhrát a je vidět, že zanedlouho bude hledat soupeře i v silnějších třídách. Druhé místo obsadil Michal Novický z Reynardem 032 F3, který však měl jako obvykle problémy s jeho vozem. Tentokrát mechanici z Kovosteel Novitech Sudoměřice spravovali diferenciál, naštěstí s dobrým výsledkem a Michal tak mohl zajet krásné druhé místo. Třetí skončil po oba dny polský jezdec Robert Stec s vozem Intech Suzuki GSX-R 1000.

V nejsilnější kategorii formulových vozů nenašel David Komárek ani tentokrát přemožitele. Suverénně vyhrál všechny závodní jízdy celého víkendu a mohl se tak těšit z dalšího vítězství. V sobotu se dokázal prosadit rakouský jezdec Siegfried Buchegger s KTM X-Bow, který obsadil druhé místo. Třetí skončil Miloš Zmeškal s Reynardem 97D F3000. V neděli se Zmeškal dokázal posunout až na místo druhé a zrychlil tentokrát i Aleš Mlejnek, který s formulí Lotus obsadil místo třetí.

Mezi historickými automobily v nejslabší třídě do 1300ccm závodili pouze dva jezdci. Prvním a rychlejším z nich byl Leopold Pleva jezdící se Škodou 100. Druhým byl Pavel Marčák, kterému se v sobotu povedl nevídaný kousek v podobě dvou naprosto totožných časů závodních jízd.

Ve třídě dvoulitrových historiků jezdil celý víkend nejrychleji Ivo Král, s VW Golf I. Se značnou ztrátou pak dojel polský jezdec Marcin Staniak s vozem BMW. V sobotu třetího Stanislava Perďocha vystřídal v neděli Lukáš Tomeček s VW Golf I.
 
V nejsilnější třídě historických vozů HA1+2000 vybojoval sobotní první místo Miroslav Matějka s vozem Lancia Delta HF Integrale. Druhý Libor Jelínek s nádherným BMW 3.5 CSL však v neděli porychlil a vyrovnanými časy z obou jízd odsunul Matějku na místo druhé. Třetí po oba dny skončil David Dědek s Alfou Romeo 75 V6.

Mezi historickými formulemi se sešli pouze dva jezdci. Tím rychlejším z nich byl slovenský Milan Rýzek s formulí Van Diemen. Druhý skončil Jan Osladil jr. s vozem MTX 2-03 Spider, který však kvůli sobotní havárii do nedělního závodu nenastoupil.

 
I přes sobotní střídavé počasí probíhalo vše hladce a bez problémů. To vše jen díky profesionálnímu přístupu jak ze strany jezdců, tak ze strany pořadatelů, za což oběma stranám patří velký dík. Do budoucna jsou zvěsti o tom, že snad už příští rok by se mohl jet Berg Cup na delší verzi tratě od tzv. „starého startu“, to už se však nechme překvapit a doufejme, že tomu tak skutečně bude.

 

 

 

Autor textu: David Kárný

Foto: Lukáš Vician
 

Fotogalerie

LM Berg Cup na ECCE HOMO od Tondy Malého

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu